Hoofdsponsor

1/5 Harley Quinn 1/5 [wip]

PaperShaper

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 nov 2011
Berichten
554
Hey,

Ik ben met deze al een tijdje bezig, zij het op een laag pitje.

Hierbij snel een korte inleiding: Harley Quinn is een karakter uit de Batman-comics. Ze beweegt zich vooral rond The Joker. Er is ook een aparte stripreeks uitgebracht rond haar figuur. Wie hier alles wil van weten kan dat vinden op wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Harley_Quinn

Over het model zelf: het gaat om een free download (http://sheol-papercraft.blogspot.be/2014/06/arkham-harley-quinn.html)

Ik ben ze beginnen bouwen, maar vond de kleuren wat duf :( (te weinig contrast tussen rood en zwart).
Ik ben dan met GIMP de belichting en contrast van de kleuren gaan aanpassen, en ben nadien herbegonnen.

Een korte fotoreeks over de bouw.

Het is een pdo-file: geen handleiding, enkel een 3D-waargave waarop je de onderdelen kan aanklikken. Zo kan je ontcijferen waar welk onderdeel moet komen en, belangrijker nog, hoe het onderdeel gevouwen/gevormd moet worden.
attachment.jpg attachment.jpg

De bouw in een paar beelden:
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

En zo staat ze er nu bij:
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grts,
Joost
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volg deze al een poos en vind dit een zeer complex en moeilijk model.
Knap hoe je dat in elkaar krijgt Joost.

Fred
 
Heel speciaal en ziet er inderdaad niet gemakkelijk uit.
 
komt me bekend voor :D

mooi papiermodel ;)
 
Om in papier te zijn vind ik het geweldig
Knap gedaan Joost , maar we zijn van u niks anders gewoon he
Marc
 
Leuk model,
nog veel plezier ermee.
 
Paper Shaper ben jij ook Papyrus Semper?
Meen je foto's te herkennen op een ander forum.
 
Vakwerk he, geweldig vakwerk, grenzeloos respect want dit ziet er toch wel top uit zeker ?!
 
Bedankt voor de leuke reacties. Binnenkort zal ik weer meer tijd aan de hobby kunnen spenderen.

@ Erwin: PaperShaper en Papyrus Semper zijn inderdaad één en dezelfde persoon. Ik heb gevraagd om ook hier naar Papyrus Semper over te schakelen maar dat blijkt moeilijker dan ik had gehoopt. Ik had dat enigszins ingecalculeerd en beide namen hebben dezelfde initialen, niet toevallig...:wub:.

Tot later,
Joost
 
WAUW man, dit is gaaf zeg !!

Niet voor beginners denk ik, knap werk hoor dat 'sculpten' met papier Applaus.
Is een project als dit een uitdaging ? (hoge moeilijkheidsgraad ?)

Ben benieuwd naar het vervolg...

Shape'ze :)
 
Peter, dit project is vrij uitdagend en vraagt een zekere ervaring met papierbouw.
Het lastige aan dit model is dat er nergens een rechte kant aan zit. De rondingen van een vrouw zijn meestal een lust voor het oog, maar in deze context ook al eens een doorn in het oog ;).

Na een drukke periode hoop ik de komende dagen/weken vorderingen te maken met dit model.

Grts,
Joost
 
Na een zeer lange break in dit project heb ik hier toch weer de draad opgenomen.
Ik heb, om er weer in te komen, de linkerlaars in elkaar gezet. Hierbij enkele foto's:

ktbaxgr.jpg

ahNpixl.jpg

SmNlTE4.jpg

fWAIMHe.jpg

lsuZFIU.jpg

Op naar de rechterlaars ;).

Grts,
Joost
 
Amaai Joost ik dacht eerst dat er geen einde aan die laars kwam
Knap man ik sta nog steeds verwonderd te kijken naar onze paper shapers hier , eerlijk het is toch nog anders dan gewone modelbouw dat moet je toch wel in de vingers hebben en een engelen geduld he
Knap
Marc
 
Amai dat ziet er knap uit, lijkt me niet simpel!
 
Ziet er simpel uit maar is het zeker niet. Welkom terug Joost!
 
Leuk dat je de draad aan deze weer hebt opgenomen Joost.
 
Fijn je terug bezig te zien Joost , en zeker op dit hoge niveau !
 
Bedankt voor de bemoedigende woorden, jongens ^^^^. Ik ben al bezig aan de 2e laars. Foto's volgen snel.

Grts,
Joost
 
Op 1 been kan je ook niet lopen hé ;)
Ziet er netjes uit hoor Joost.

Fred
 
Beide laarzen zijn nu klaar ^^.

Zoals je op de samenvatting kan zien zijn donkere kleuren geen cadeau :tongue:. Elk naadje, elk krakje in het papier zie je. Maar met een beetje verf komt dat in orde.
Nummer 8 is het bovenste deel van de laars waarvan de binnenkant gedeeltelijk zichtbaar blijft. Ik heb er, net zoals in de vorige, een "voering" ingeplakt. Dit is zwart zijdepapier dat je soms tegenkomt in schoendozen. Een paar keer opfrommelen en op de binnenzijde plakken.

7ygp0cx.jpg

Hier het eindresultaat van beide laarzen, na kleuring van de snijkanten en dergelijke:

PGJwzx2.jpg

Harley heeft nog altijd maar 1 arm :worried:, hoog tijd om de 2e er aan te zetten ...
Foto's hiervan volgen.

Grts,
Joost
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan