Hoofdsponsor

1/5 Harley Quinn 1/5 [wip]

Joost ik kan alleen zeggen, Wauw
 
Dat zijn een paar mooie stelten Joost.

Fred
 
Ondertussen "groeit" de rechterarm mooi aan.

Vfavzyr.jpg

De elleboog (het bovenste van de resterende onderdelen van de arm) komt in zicht, het moeilijkste punt van deze geplooide arm :worried:.

bzlIbho.jpg

Grts,
Joost
 
Wel Joost ik denk dat het niet eenvoudig is wat gij ons hier laat zien
In ieder geval ziet het er fantastisch uit
Marc
 
Hey Joost,

Waouw, een figuur in papier is zeker niet niks, weerom een prachtexemplaar die je bouwt.
 
Ongelooflijk wat een werk zo een dame met zich meebrengt.
Ze staat in ieder geval goed op haar stelten Joost.
 
Volg deze al een tijd in stilte.
 
Ik blijf het knap vinden wat je tegenwoordig allemaal kan maken met papier.
 
Bedankt voor de steun, jongens.

De rechterarm is tot de vingertopjes af. Hier de foto's.

Zo ziet een elleboog er uit als ik hem openvouw :D:D:
fzkneiF.jpg

YHFJRFe.jpg

haaO2A6.jpg

Het resultaat:
c7lmdEM.jpg

QiEEawy.jpg

Voor de froufrou en de staartjes wil ik een andere oplossing als wat de ontwerper voorstelt.
Daarvoor zal ik dit weekend eens naar de winkel moeten achter het juiste papier.
Pas als dat in orde is, kan ze op haar voeten en krijgt ze nog wat details (broeksriem, halsband...).

Grts,
Joost
 
Ben best wel regelmatig met papier bezig maar voor dit soort dingen heb ik geen geduld.
 
ik sta ook iedere keer vol verwondering , je ziet een stuk papier gewoon groeien tot iets , geweldig
Marc
 
Haast ongelooflijk dat je dit resultaat kan bereiken met wat papier te vouwen :O
 
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar het juiste papier (tint, structuur) om de froufrou en de staartjes een betere vorm te geven dan de ontwerper in gedachten had.

Na de bouw van de gitaarstand bleef er een stukje papier met houtstructuur liggen en ik zag toch een opvallende gelijkenis, zeker als dat in smalle reepjes zal worden gesneden.
Wat denken jullie? Ik zou nog met een bewerkingsprogramma een paar tonen geel toevoegen.

0eIwDF4.jpg

:wave:
Joost
 
Als ik naar de foto's in #1 ga en haar haren naast elkaar plaatst, lijkt het alsof het haar van Quin van kleur veranderd is. Maar het is computer en beeldscherm.

De belijning of nerven is wel heel gelijkend
 
Ze moeten maar denken dat het mechen/verkleuringen zijn he Joost.
 
Hmmm....ik weet het niet Joost.
Je kan eerst eens proberen wat je voor ogen hebt en dan dry fitten.
Dan krijg je een mooi beeld hoe het kan worden.

Fred
 
Het komt toch aardig in de buurt.
Er zit zelfs al wat golving in ;)
 
Uw eerste gedacht is gewoonlijk de beste moeilijke beslissing.
 
Tijdens de gitaar-uitstap heb ik wel wat kunnen sudderen op een mogelijke oplossing voor het "haarprobleem" van Harley Quinn.
De gitaarstand heeft me doen inzien dat de juiste houtnerf ook wel nuttig kon zijn als haarstructuur, zover waren we al.

Na wat zoekwerk op het net heb ik dit als basis gevonden:
d27n7AN.jpg

Een beetje prutsen in GIMP voor de "haarkleuring":
u4xRjqX.jpg

oN38ffa.jpg

en ook een beetje fotobewerking er op gezet voor wat golvend haar:
HTYb9OG.jpg

Na een eerste druk zal ik zien of de haarkleur overeenkomt met wat er al te zien is op Harley's hoofd. Het is ondoenbaar dit te zien op scherm. Ik zal die eerste druk sowieso naar de "kloosterpoorten" helpen om daar een aanvaardbare vorm in te krijgen :wacko:. Ik vrees dat daar een paar probeersels de prullenmand zullen zien :(.

:wave:
Joost
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan