Hoofdsponsor

1/35 Hollands dorp huisje 1/35 [wip]

Aris5

Well-known member
Registered
Lid geworden
29 jun 2015
Berichten
3.126
Een nieuw project gestart, ik had er nog niet genoeg liggen, zonder gekheid. Ik wil bezig zijn met 1 tegelijk en de ander rust even, niet dat ik die vergeet, ik denk er over na.

Het is toch de bedoeling dat ik mijn hobby kamer ga vullen met een diorama, waarop ik voor mijzelf een aantal opstel. Goed bouwen doe ik aan de eetkamer tafel, maar spuiten toch wel in de spuitcabine in mijn hobbykamer. Die wordt momenteel nog voornamelijk gebruikt, als opslagkamer van de puzzels van de chef. Deze gaan dus naar hare hobbykamer en ik ga beginnen aan een diorama.

De maat wordt 1/35 en als eerste, of als begin, een huis gekocht.
Het Dutch village house van Miniart, ik had ook voor andere kunnen gaan, maar ik wil met 1 kit beginnen.






Dit is de box

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De bouwbeschrijving helemaal door genomen, en alles bekeken, waar en hoe een plan te trekken, nagedacht over het benodigde gereedschap en bemerkt er zijn delen bij, die niet op het plan staan maar er wel bij horen, zoals een dakgoot. Verder is het toch van zoek zelf uit, daar ben ik ook flink over aan het nadenken

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Ik hou u op de hoogte
 
Dit vacuform huisje ziet er prima uit zo op het eerste zicht, veel plezier ermee Aris, ik ga dit zeker volgen.
 
Hej Aris, de boxart beloofd al wat :8
Het stapeltje plastic ziet er ook goed uit... ben benieuwd..

Wist je dat MiniArt op hun website instructiefilmpjes hebben staan ? (kijk bij "assembly guide").
Misschien heb je er wat aan...

Veel bouwlol :D

groet ;)
 
veel bouwplezier. Ik ga deze zeker volgen, er staan ook een paar van die doosjes op mijn verlanglijstje
 
Steeds interessant om volgen, veel succes.
 
Heb ook ooit al eens een huisje van mini art gemaakt. het is niet makkelijk werken met dit sort plastic. Heb veel milliput moeten gebruiken gevolgd door veel schuurwerk.
Veel success.
 
Gezellig met volgers, dank voor de wensen. De begeleiding heb ik eens bekekene, en direct een "Els" aangeschaft. Ik had er wel een paar, maar alle reeds gebruikt, dus de scherpheid vertrouw ik niet meer. Lijkt mij ook nauwkeuriger als een mes om te gebruiken.
 
Ik heb nog een paar huisjes, gekocht en zijn op de post, de opstelling die ik wil maken, is zonder oorlog zonder wapens, het idee van een kernramp. is anders, maar nu schiet mij te binnen, een dorpje zoals Doel, eigenlijkverlaten, niets aan de hand en toch kapot gemaakt, nog verder over nadenken
 
Dat laatste lijkt me een mooie opstelling, gewoon verlaten zonder meer. Het moet niet altijd oorlog zijn en het vraagt in zekere zin lef om van een oorlogstafereel af te stappen. Ik blijf volgen, het wekt m'n interesse nog steeds.
 
Dat laatste lijkt me een mooie opstelling, gewoon verlaten zonder meer. Het moet niet altijd oorlog zijn en het vraagt in zekere zin lef om van een oorlogstafereel af te stappen. Ik blijf volgen, het wekt m'n interesse nog steeds.

Zoiets lijkt mij ook en ik baseer dan op foto's, zoals deze link http://www.in24fotos.nl/doel/

In mijn beleving, nog gevaarlijker hier in Rotterdam, werd dat alles gewoon weg gevaagd, zo in Dordt en Amsterdam, maar net een stukje wat niet bezijkt
 
Leuk plan ! zo levert het dorpje Doel toch nog een doel op ;)
Wordt vast een tof stilleven, ben nieuwsgierig...

veel plezier :D
 
Hey Aris,een mooie kit moet ik zeggen,geniet van de bouw alvast en ik zet mijn stoeltje bij. ;)
 
Doel is wel de grootse schandvlek van Antwerpen! Antwerpen voert al decennialang een afbraakpolitiek ten gunste van het grote geld.
Een oom van mijn echtgenote is een gepensioneerd dokwerker en die vertelde dat er op linkeroever een paar nieuwe dokken liggen die sinds hun openstelling tot vandaag niet eens worden gebruikt. Waarom dan Doel laten verdwijnen voor "havenuitbreiding"?
Zijn er nog niet genoeg polderdorpen verdwenen: Oosterweel, Wilmarsdonk, Oorderen en Lillo en wanneer is het de beurt aan Zandvliet en Berendrecht?
 
Doel is wel de grootse schandvlek van Antwerpen! Antwerpen voert al decennialang een afbraakpolitiek ten gunste van het grote geld.
Een oom van mijn echtgenote is een gepensioneerd dokwerker en die vertelde dat er op linkeroever een paar nieuwe dokken liggen die sinds hun openstelling tot vandaag niet eens worden gebruikt. Waarom dan Doel laten verdwijnen voor "havenuitbreiding"?
Zijn er nog niet genoeg polderdorpen verdwenen: Oosterweel, Wilmarsdonk, Oorderen en Lillo en wanneer is het de beurt aan Zandvliet en Berendrecht?

Met alle respect , geen politieke off-topic aub.
 
Ik heb de berichten gelezen, heerlijk met volgers. Nu mijn reden was, de belorus en de Cat en de andere in 1 diorama onder te brengen.
Kan ik ver zoeken, maar ik heb toch gekozen om Niet militair en niet oorlog te gaan, dan blijven er weinig andere keuzes over, kan ik ook voor Cypres kiezen, maar daar past de bouwstijl niet bij...
Dan de beste tijden, hier in Holland is ook een dorpje genaamd Rozenburg, vandaar de keuze van mij Doel te noemen, en of dat wel of niet bestaat...het geeft mij de keuze, aan de hand van referentie foto's (van Doel heel makkelijk te vinden)

In gedachten had ik ook de serie "Als het water komt" waar in Holland juist aandacht besteed word, aan de nog wonende inwoners in dat lieve dorpje.

En ik luister naar dit muziekje,

https://www.youtube.com/watch?v=sE2yz-L64ag




attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan