Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Hollands dorp huisje 1/35 [wip] - Pagina 3
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 42 van 42

Discussie: Hollands dorp huisje 1/35 [wip]

Standaard

Pascal, dank voor het compliment.
    Beyond, dank voor het compliment. Je haalt direct ook aan, schilderen op de lastigste manier als 1 compleet geheel. Voor mij ook de meest logische oplossing.
    Marc, speciaal voor jou een foto van de voordeur, maar nu recht erop,
    Je zal zien, dat de voordeur rechtstaat, maar nu het raampje ernaast lijkt te draaien.

Op de volgende foto's is te zien, het huis staat helemaal in de dryfit, met het schuurtje er ook bij, Om de schuurdeur passend te maken, bood het stjechise zaagje een hele goede uitkomst.
    Een slim opmerker zal ook zien dar er nogal wat uitsteeksel zitten/ zijn geweest, die heb ik waar ik ze zie, weggeschuurd.

Zo ook op de bodemplaat, behalve waar het gras en struikjes komen, Als ik daar die Pitten weghaal krijg ik gaten

Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Begint een huisje met karakter te worden.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Vind het wel iets hebben ik volg je
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Het is iets om te volgen..fijn.

Standaard

Het vacuum vormen, ik vind het heel prettig om mee te werken. Okke op sommige vlakken is het dun of zo goed als doorzichtig.
    De bodemplaat weet ik nog niet precies wat ik er mee moet. Op de verhoging, of plat afsnijden, op de verhoging ga ik er tijdelijk karton onder kleven.
    Dan het monteren van de wanden, behalve een buiten en binnenkant, moeten ze ook aansluiten op, de vloer in het huis. Dit heb ik gedaan, door eerst de linker gevel en het linker vooraanzicht tot 1 geheel te brengen. Daarna de rechtergevel en het rechtervooraanzicht samen te brengen. Eerst kleven wat duidelijk past, daarna met houtlijm, de grote of zichtbare naden gedicht en afgewerkt met de plastic putty en met een mes de lijnen van de bakstenen er weer in getrokken.
    Dit om straks toch de voeg te kunnen kleuren.

Dan het laatste middenstukje, alles gefixeerd op de bodemplaat, en dat deeltje is zo smal. Er ontstaan naden. Dus stukje voor stukje aan elkaar gekleefd, en in de gaten houden de ondergrond!! En ook de lijn van de steentjes, bij de buiten hoeken heb ik deze ingesneden met een mesje, dat gaat bij een binnenhoek niet lukken. Nu kan ik wel 2 stenen muren metselen en de voeg dichten, maar dat is 1/1 en niet op 1/35 ],dus de verdunde houtlijm, zakt er heerlijk tussen.

Ondertussen is veel geplamuurd, geschuurd, aan het uit harden en verzegeld op haakse verbindingens hulpstukken. Morgen de laatste deeltjes samen brengen, weer drogen en de voegen doortrekken….

Wat een verhaal weer, waar ik wel trots op ben, ik kan nu het dak erop leggen, en dat past en blijft liggen door de klevende liefde, betekend onderaan het huis met ondergrond is alles haaks en boven aan de muren ook…

Wat rest, nog foto’s trekken, die zijn bijna hetzelfde als de vorige, met dien verstande, er is geen weg terug
    Laatst gewijzigd door Aris5; 10-06-17 om 01:03
    Groet Aris.

Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

\

dak lag niet vast.....

Laatst gewijzigd door Aris5; 10-06-17 om 02:54
    Groet Aris.

Standaard

Zo zoals gewend, even op de Noodstop drukken. Zat zo wat dingetjes af te werken. Nu zoals aangeraden een doosje met dames gekocht deze kunnen nog een beetje paraderen. Toen viel mij ineens iets op.
    Had ik eerder moeten zien
    1. De voordeur is veel hoger als de schuurdeur
    2. De breedte is gelijk.
    3. Ook iets met de ramen.
    Toen toch eens gaan meten
    1. De schuurdeur is 59 x 28 = 2,065 x 0,980
    2. De voordeur is 72 x 29 = 2,520 x 1,015
    3. Raam1 is 48 x 15 = 1,680 x 0,525
    4. Raam 2 is 40 x 30 = 1,400 x 1,050
    5. De muurstenen zijn 7 x 2 = 0,245 x 0,070
    6. De dakpannen zijn 8 x 6 = 0,280 x 0,210
    Ik trek de volgende conclusie, een voordeur van 2,5 meter hoog., kom ik tegen in stadse huizen, sommige boerderijen, waar de voordeur aleen open gaat op hoogtijdagen (bruiloft, geboorte en uitvaart) Daar klopt de breedte van ruim een meter dan niet bij. Of ik zou hem op de boerenmanier, als 2 halve deuren, moeten maken. Dat wil zeggen een naad op schilderen verticaal.
    De schuurdeur, 2 meter hoog, daar klopt de breedte van 1 meter eigenlijk ook niet dit zou een voordeur kunnen zijn, of te wel de ingang naar de boerderij. Zo van je belt aan de voordeur en de schuurdeur gaat open. Of je laat de voordeur met rust, en roept Volluk, terwijl je de schuurdeur open maakt en naar binnen stapt, en daar wacht tot de tussendeur opengaat, dan zou ik een deur moeten schilderen aan de binnenkant.
    Het eerste raam zou dan een slaapkamer kunnen zijn met een schuifraam, het tweede raam klopt dan met de scharnier ramen, van de trouw geboorte begrafenis en zondagse kamer.
    De stenen zijn 24x7 cm ene baksteen van 20x7 klopt wel een beetje, de dakpannen met hunne 28x21 cm, de grootte van ene A4 kan er ook mee door.

Betekend ik heb geen klein boerderijtje maar een Statige boerderij met een voorhuis en dat is alleen in beeld.
    Heb ik 2 keuzes
    1. Ik maak als 1/35 ga commentaar krijgen dat de afmetingen niet kloppen
    2. Ik maak als 1/28 of 1/25 dan is het wel een klein boerderijtje
    Ik ga voor keuze 1, met als foto, hier klopt het ook niet, maar wel inmijn verhaal
    Laatst gewijzigd door Aris5; 18-06-17 om 01:49
    Groet Aris.

Standaard

figuren 1/35

Klompenhok

zoldering, balken

vloerhout

Stenen

Groet Aris.

Standaard

Om het Thema te veranderen, wordt het een puur Hollands dorpje net voor de sloop. Aan leg HSL of Betuwe lijn en ga ik ook een "sit-in" organiseren, nu die trouwe figuren staan al paraat , lekker alles krake 2003

Laatst gewijzigd door Aris5; 18-06-17 om 03:55
    Groet Aris.

Standaard

mooi ,maar is dit een schuur??

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Zéér vac-kundig werk beste Aris !

Standaard

Hoi Aris, 't wordt al een mooi huisje zo ! Maar nu dus met een nieuwe bestemming.
    Had me wel een beetje verheugd op de verlaten setting zoals je in het begin voor ogen had,
    maar allee, het is jouw ding.... ik blijf nieuwsgierig naar wat komen gaat...

kraakze
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten