Hoofdsponsor

1/250 M/S Nordlys 1:250 [WIP]

Ik ga eens verder aan wat koelkast modellen bouwen.
Deze staat ondertussen alweer 2,5 jaar in die koelkast dus stof afblazen en ontdooien maar.

Eerst eens terug gelezen en ik moet concluderen dat de raampjes gewoon blijven zitten ;)

Goed, daar gaan we weer dus :D

Nu de spanten allemaal staan wordt eerst het achterdek gemonteerd. Omdat dit erg laag wordt en er straks geen plek meer is om de bolders en lieren te monteren worden die eerst gemaakt.
Begonnen om de lieren uit te snijden:
ehR143i.jpg

Alle onderdelen voor 3 lieren ( 2 voor het achterdek en 1 voor het voordek)
NgICFiM.jpg

En de lieren in elkaar:
k7gtB1I.jpg

Lieren en bolders op het achterdek gemonteerd:
CaJKHQb.jpg

En met het volgende dek erop kan je zien dat er geen ruimte is om dat later te doen:
tW3oyRq.jpg

Ook het voordek werd uitgesneden en de eerste opstaande wand ( Hier nog in dry-fit);
j5Mf2Bb.jpg

En een overzichtsfoto:
FxNPQCR.jpg

Fred
 
Toch best cool zo'n papier model, en veel gedetailleerder dan ik dacht. Goed bezig in ieder geval! Wordt het dan nog geverfd achteraf, of volstaan de prints?
 
Blij te zien dat je deze opnieuw opneemt Fred en al direct het priegelwerk ingedoken met die lieren.
 
Die lieren zijn super en word weer een knap model.
 
@ HansThomas Ik schilder allen de snijranden, dus de grote vlakken zijn op kleur gedrukt.
@ Erwin en Pascal, Thanks!

Nu mocht het eerste dek uitgesneden worden:
DpkJy5j.jpg

En zoals je kan zien zijn de relingen er ook aan getekend, die zijn niet mooi dus....tjop, tjop.
Op elk onderdeel waar de relingen zitten worden deze verwijderd en later komen hier de laser gesneden relingen voor terug.:
2GYZOlp.jpg

Het dek werd gemonteerd:
pNMttp6.jpg

En daarna moesten de spanten vast geplakt worden. Dit met de hulp van LEGO:
( De spanten moesten gevouwen worden om de dekken te kunnen plaatsten)
2hndSqR.jpg

En er is een begin gemaakt aan de voorplecht:
gBGIY3k.jpg

Fred
 
toch weer geweldig werk geleverd , hoe je het doet ik kan er de moed niet voor opbrengen
Prachtig
Marc
 
Sinds ik de papierbouw van dichtbij heb gezien weet ik dat werken met papier niet gemakkelijk is waarvoor respect voor de papier bouwers en volg jullie graag.
Mooi werk Fred.
 
Bedankt mannen!

Vandaag een hele dag niets te doen en slecht weer buiten, hobby time :1244::1244:

Nu het eerste dek geplaatst is mag ik gaan beginnen aan de huid, deze heb ik uitgesneden en de relingen eraf:
pwNYLvQ.jpg

En op die huid mis ik een belangrijk item, de letters Hurtigruten. Op al de schepen van deze rederij staan die letters dus waarom niet op dit bouwpakket weet ik ook niet. ( Misschien geen toestemming van de rederij gekregen.)
Maar deze letters horen er wel op dus mijn foto's erbij en de letters van 1 van de foto's geschaald naar 1:250.
a73XttQ.jpg

Dat ziet er niet uit....ik vind dit niet mooi. Maar wat nu? Uitsnijden dan maar!
Ik heb de letters een paar maal geprint, op een vel papier van 120 gram geplakt maar onder de letters geen lijm gebruikt.:
gPEK1V2.jpg

En dan maar voorzichtig uitsnijden:
c5iZWaO.jpg

En hier is dan duidelijk het verschil goed te zien, rechts de print en links het witte vel wat er onder zat:
t3z4aX9.jpg

Omdat ik hier wel tevreden mee was mocht ik veel lettertje snijden dus:
WX77Amp.jpg

Daarna heb ik een liniaal vastgemaakt op de huid en konden de letters 1 voor 1 voorzichtig opgeplakt worden:
u8UGa5A.jpg

Ik ben erg blij met dit resultaat:
LSdVA14.jpg

En voor de cijfer freaks: de letter zijn 8 mm hoog en het volledige woord is 60 mm en ik ben hier dus gewoon 6,5 uur mee bezig geweest :ohmy:

Fred
 
Och ben niet zo van de cijfertjes en uurtjes het is tenslotte maar een hobby :) Maar mooi resultaat zo met die letters Fred.
 
Inderdaad een erg mooi resultaat, de moeite waard en je zult het gevoel hebben dat je echt iets zelf hebt toegevoegd aan het setje.
 
Dees is niet meer gewoon he ? Fred dit heb je weer ongelooflijk knap opgelost , is voor mij een kippevel moment hoe doet ie het toch
Doe zo voort zullen wij aan de andere kant wel genieten
Marc
 
wauw, wat ben je weer sterk geconcentreerd bezig geweest.
Resultaat mag dan ook zeker prachtig genoemd worden.
zou durven zeggen "goed dat ze er niet opgedrukt waren" dit reliëf geeft toch weer een meerwaarde en een goed gevoel.
 
Lettertjes snijden, brrr, maar goed gedaan Fred.
 
Bedankt mannen!

Na de lettertjes moesten de aan vaar beveiligingen op de huid geplakt worden:
TjdXP9Z.jpg

toOB2He.jpg

En dan haar naam, maar ook dit ziet er niet uit.....
Jpg1Uiz.jpg

Dus:
viqwUO6.jpg

MnvHwmp.jpg

Met dit als resultaat:
68XqJry.jpg

Nu moet de huid op het schip gemaakt worden en dat was geen easy job.
Aangezien dit een getekend model is kloppen niet altijd de maten. Maar na drie avonden passen en meten zit deze er toch op:
mIbtef4.jpg

lEZkKgX.jpg

wqxbVcu.jpg

Laatste loodjes:
40OZEhH.jpg


En zo staat ze er nu bij, wordt al een hele dame!
u2syDsD.jpg


w9CWOYJ.jpg


3CKrbLX.jpg


Fred
 
Hier zien we onze Fred in al zijn glorie aan het werk , zo kennen we hem he ? Liever doodvallen dan opgeven he ?
Knap gedaan Fred zal weer een eyecather zijn op 1 of andere beurs
Verder suc6 gewenst , ik doe het u zeker en vast niet na , al een paar maal geprobeerd
Wel even dit voor mijn doosjes gebruik gewoon printpapier maar dat is wel te slap , wat ik doe is na het printen en drogen spuit ik er dat product op om decals te beschermen ( ben even de naam kwijt ) en daarna leg ik er matte vernis of blinkende vernis voor wat het dan dient he na opdrogen is dat papier wat hatrder en stijver en laat het zich makkelijker snijden
Met de mes punt op de vouw lijnen is top maar heel gevaarlijk voor het doorsnijden dat wel
Marc
 
Heel mooie bouw Fred.
Geeft tevens een duidelijk beeld van het detail dat bij zo’n project komt kijken.
Blijf van nabij volgen.

Mvg
 
Goed bezig Fred, die uitgesneden letters geven het toch dat tikkeltje meerwaarde.
 
Volg de anderen in hun bevindingen en volg verder.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan