Hoofdsponsor

1/24 mijn eerste bouwproject Golf gti [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

steven

Member
Registered
Lid geworden
18 apr 2017
Berichten
11
voila,
we zijn er aan begonnen zie hier mijn eerste foto's

RR7072.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo de wel gekende golf motor,Probeer zoveel mogelijk de naden weg te werken voor meer realisme;) de kleur is alvast goed,dus een goede basis om op verder te gaan.Mocht je vragen hebben omtrent de motor,helpen wij wel met opzoeken van referentie materiaal hoor :).
Kan je eens toelichten welk bouwjaar deze golf is,om juistere referentie beschikbaar te krijgen. Alvast veel genot in de bouw en plezier gewenst.
 
Nou als je werkt met een breekmesje of een scalpel soort om je onderdelen uit je gietramen te halen,kan je door met het snijvlak op de naden te schrapen
het grotendeels effen krijgen,nadien schuren en opvullen met putty,na het uitharden weer fijn schuren en netjes bijwerken met de kleur die je je motor gaf.
Wees uiterst voorzichtig met dergelijke snij werktools zoals scalpels vooral,die zijn echt vlijmscherp,als het kan schraap je weg van je en niet naar je toe als je me begrijpt,je kan er echter ook voor kiezen dit weg te werken met een nagelvijl of iets grover schuurpapier korrel 200 a300,nadien fijn schuren en retoucheren met je bestaande kleur. Wellicht ook de veiligste wijze van handelen haha.
 
Laatst bewerkt:
Sta me toe je alvast op weg te helpen met een bescheiden schets.

attachment.jpg
Het voornaamste punt is veiligheid dus zeker van je weg schrapen,ongelukjes zitten in een klein hoekje.
Je kan natuurlijk ook opteren voor de vijl methode wat het veiligste is.Het snelst gaat het met de schraap methode maar wel opletten voor je vingers.
 
Steven ziet er goed uit he buiten de naden maar dat is nog een kwestie van weg werken
Nog een tipje geef eens wat meer belichting bij uw foto's dan zullen ze minder wazig zijn of flitsen maar zo dichtbij gaan de kleuren uitvreten
Marc
 
De naden kan je best wegwerken voor je verf gebruikt ;)
Deze vindt je hoofdzakelijk terug op de plaatsen waar de twee mal-helften tegen elkaar komen tijdens het gietproces.
Je ziet dit als een op liggende rechte lijn langs de zijkant van de onderdelen.
Ook waar je twee onderdelen aan elkaar kleeft kan je een naad hebben.
Door de lijm smelt de plastic als het ware aan elkaar en krijg je een lasnaad.
Geen nood indien je ergens iets "mist", bij je eerste model is dat niet direct een ramp :nowink:
Als je model afgewerkt is ga je zelf wel zien wat en waar je op zal moeten letten tijdens de volgende bouw.
Het is (en blijft altijd!) een leerschool...

Doe rustig verder en geniet van je werk ;)
 
Is niet slecht voor een eerste bouw.Ben zelf ook autobouwer.Wat ik u wel wil zeggen dat u zich zeker niet moet laten ontmoedigen als er eens iets mislukt.Zelf heb ik ook nog niet veel gebouwd maar nog maak ik fouten zo ga ik mijn bel air volledig terug opnieuw spuiten.Anderen hadden foutjes gezien,ook ikzelf had er ontdekt dus terug wat plamuren en schuren.Het kan enkel maar verbeteren moet je maar denken.
Marc S
 
veel bouwplezier ;)

ps: ik heb even een foto van de bouwdoos aan je beginpost toegevoegd. Altijd leuker om te weten over welke kit het juist gaat ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan