Hoofdsponsor

1/24 Ford F6 vrachtwagen 1952 [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

cargomaster1

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 okt 2012
Berichten
1.284
Omdat ik nu weer wacht op pe en andere opzoekwerken voor de opelblitz ben ik van plan om de Ford F6 eens echt te gaan bouwen, ik heb nog een kit van Monogram op 1/25 van de ford pickup ,ik heb een Resin cabine en motorkap aangekocht..
dus nu eindelijk eens bouwen ,het gaat dus gewoon starten met wat ik heb..misschien niet echt gelijkend op een origineel onderstel maar toch kort bij...fantasie te gebruiken dan maar voor de lezers...
 
Ford F6 Camion

Het begin..

attachment.jpg



attachment.jpg

Een chassis wat verlengd met profielen..



attachment.jpg

Het interne wat moeten aanpassen!!!!

attachment.jpg
 
Vervolgens nog wat gewerkt en het resultaat na 1 week prullen..

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg



attachment.jpg


attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ford F6 Camion

Nu blijkt het dat ik een verkeerde motor heb een V8 met opstaande vergasser..dus zou ik de binnenkant ook moeten verbouwen en dat zal iets zijn voor de latere verbeterde modellen denk ik...maar ik heb het eens geprobeerd...

attachment.jpg



attachment.jpg



attachment.jpg


attachment.jpg




attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ford F6 Camion

Nog enkele vorderingen tijdens het bouwen en verven van meerdere projectjes.. ik heb dus de cabine volledig klaar wederom wat gepruld aan de vensters en krasjes gemaakt die ik hopelijk naderhand kan verwijderen met tandpasta zoals aanbevolen door de mede forumleden..nu ga ik dus de laadbak volledig bouwen met plastick cards en profielen...

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Zal weerom een mooie aanvulling worden in je verzameling voertuigen van het Belgisch Leger.
Jammer toch dat de fabrikanten zo weinig aandacht hebben voor na-oorlogse militaire voertuigen.
 
Het is zeer zeker wel spijtig dat er praktisch geen na-oorlogse voertuigen te verkrijgen zijn,het neemt wel wat tijd en geld in beslag om iets te vinden dat uiteindelijk kan gebouwd worden...ik wil deze modellen maken en een gelijkend product kunnen tonen..al zijn er dan maar alleen uiterlijke kenmerken...het mooie is Erwin dat ik dus al een echt exemplaar heb gerestaureerd en ben er daardoor wat meer gedreven om ééntje te bouwen al weet ik dat er al gemaakt zijn door andere bouwers..maar die geven hun kennis niet door wat erg jammer is...ik doe dat dus wel...
 
Ford F6 Camion

Enkel verificatie foto's uit mijn persoonlijk archief.

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg
 
Veel plezier met deze jongen.
Alvast een goed begin.
 
Interessant project en een toffe schaal. Als je specifieke info over de Blitz nodig hebt, laat maar weten misschien kan ik je helpen.
 
Bijzonder project, leuk om te volgen. Heel veel succes
 
Mooi gedaan zeker de motor , even voor de mensen die niet zo goed op de hoogte van techniek zijn , het gaat hier om een zijkleppenmotor daar zitten de kleppen ( soupappen in het Vlaams :laugh: )aan de zijkant naast de cilinders en de culasse of cilinderkop is hier maar een gewone dikke plaat om de boel af te dichten , natuurlijk zitten daar de bougie's in deze motoren waren zeer sterk een oud systeem dat niet meer gebruikt word . in de echte hotrod wereld gebruiken ze die oude motoren nog al wel eens puur uit nostalgie want vele pekaatjes krijgen ze er niet uit
Luc het ziet er knap uit , en ik vind dat uw werken met de dag verbeteren ( bij manier van spreken ) ge hebt misschien nu meer tijd he
Grt
Marc
 
Bedankt al voor de commentaren..en ja marc..tijd heb ik altijd al gehad en nu door de mensen van dit forum te bekijken en veel te lezen is er ondertussen weer wat meer ervaring, wat betreft dit project ..wel ik droom al jaren om deze mooie truck te gaan bouwen en heb na veel zoeken en proberen eindelijk de weg gevonden waar ik ermee naar toe wil en weet nu ook hoe de gaten op te vullen die voorheen een probleem leken om zo een niet bestaande kit toch te gaan bouwen..als laatste dan is er dan ook geen tijd mee gemoeid om hem af te krijgen want ik moet nog veel zoeken en vinden..
 
Ford F6 Camion

Nog even wat update..

onlangs vond ik in een winkel deze geluidsverminderings stopjes


attachment.jpg


en er ging een lampje branden in me hoofdje..die zou ik dus kunnen gebruiken voor de hobby!!!!

aldus heb ik nu deze gebruikt om het glas van de lampen ford F6 na te bootsen... tevens heb ik de leidingen tegen het tussenschot proberen te fatsoeneren..


attachment.php


verder ben ik volop in karton een laadbak of werkschelter aan het bouwen om de exacte maten en het uitzicht te bepalen nadien zou ik deze dan maken van scrats materiaal.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat die foto's nog ontwikkeld moeten worden..
 
ja zeker roy ik heb een gebruik digitaal foto toestel gekregen van mijn dochter en probeer er mee te werken..al doende leert men he..
 
Ford F6 Camion

hier een andere poging ..

attachment.jpg



attachment.jpg

attachment.jpg

ik heb de flits gevonden....
 
Laatst bewerkt:
Wat een goed idee die dopjes, ziet er goed uit!

Fred
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan