Hoofdsponsor

1/35 PzKpfw II Ausf. L "Luchs" [DONE]

yves

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 mei 2013
Berichten
1.902
Nu even het vliegend militair materiaal opzij gelegd en deze wordt de volgende....

attachment.jpg

Het Duitse pantservoertuig PzKpfw II Ausf L (VK1303 of Sd.Kfz. 123), ook gekend onder de bijnaam Luchs (Nederlands: Lynx) was een lichte verkenningstank dat werd gebruikt in het leger van nazi-Duitsland tijdens de Tweede Wereldoorlog. De L-uitvoering was het laatste ontwerp binnen de Panzerkampfwagen II-reeks. De volgende uitvoeringen waren conversies.

De PzKpfw II ausf L (Sd.Kfz. 123) werd ingelijfd bij de bepantserde verkenningseenheden, de zogenaamde Panzer-Aufklärungs-Abteilungen binnen de Panzer Divisionen van de Wehrmacht en Waffen-SS. Deze tank deed dienst zowel aan het oostfront als aan het front in het Westen tot het einde van de Tweede Wereldoorlog. Gebruikers waren onder andere de 116e Panzer Division in het Westen en de 3. SS-Panzer-Division Totenkopf, 4. SS-Panzer-Division, 5. SS-Panzer-Division Wiking en 6. SS-Panzer-Division aan het oostfront. De Luchs die naar het oostfront werden gestuurd waren voorzien van extra bepantsering aan de voorzijde en een klein aantal waren voorzien van extra radiomateriaal en antennes.

Tot daar de info voor de geinteresseerde.. ;-)

The Box...:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Onder tussen al wat in de primer gezet,het ga de bedoeling zijn om deze in de uitvoering Normandy 1944 te brengen..qua camo ben ik er nog niet uit hoe ik deze moet aanpakken..
De sprues zijn over het algemeen goed gedetailleerd met wel de nodige gietranden weliswaar...

attachment.jpg

Aan het figuur wil ik mij ook eens extra uitsloven op gebied van verven..Ben nog nie uit welk totenkopfuniform deze gaat krijgen..

Het onderstel en bovengedeelte alsook de wielen in primer..

attachment.jpg

De kleine hoeveelheid tracks...in primer

attachment.jpg

De turret in wording..nog niet in de primer deze..
attachment.jpg

Dit was het tot hier...See you

Grtz Yves,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vroeg me altijd af waarom ze dat onderstel zo drastisch verbouwd hebben in de laatste variant.
 
Ik vroeg me altijd af waarom ze dat onderstel zo drastisch verbouwd hebben in de laatste variant.

Daar weet ik spijtig genoeg geen antwoord op Steven...:$

Grtz yves,
 
Misschien zit hier de verklaring,wat blikt dat het bovenste gedeelte was gewijzigd en het daarom lijkt dat het onderstel anders oogt...kweet nie echt he!?

Lees hier...
De VK1303(Ausf. L) had dezelfde ophanging als zijn voorganger, de VK901 (Ausf. G) maar de bovenstructuur werd verbreed tot over de rupsbanden waardoor een bredere geschutskoepel kon worden geplaatst. De geschutskoepel had geen kijkgaten of koepel, doch twee uitstekende periscopen werden geplaatst die het zicht gaven aan de bestuurder en tankcommandant.

Grtz yves
 
Leuk model om te zien en ben benieuwd wat je er van gaat maken.
 
Idd eentje wat je niet zoveel tegenkomt. Veel succes. In verband met de camo, basiskleur spuiten, en op lage druk en sterk verdund de camo erover zetten, gewoon lichtjes opbouwen. Wat ik meestal doe is beginnen spuiten buiten het model, in een vlugge beweging naar the place to be gaan en daar het camopatroon tekenen en zo de verschillende plaatsen doen. zo vermijd ik ongelukjes zoals kleine spettertjes enz..
 
Veel plezier met dit tankje.
 
Heel veel plezier met deze Panzer
 
Idd eentje wat je niet zoveel tegenkomt. Veel succes. In verband met de camo, basiskleur spuiten, en op lage druk en sterk verdund de camo erover zetten, gewoon lichtjes opbouwen. Wat ik meestal doe is beginnen spuiten buiten het model, in een vlugge beweging naar the place to be gaan en daar het camopatroon tekenen en zo de verschillende plaatsen doen. zo vermijd ik ongelukjes zoals kleine spettertjes enz..

Ga dat toch nog eens moeten overlopen wat je juist bedoelt Silenoz..denk dat eens enkele malen op een blad papier uit te testen..

Grtz yves,
 
Veel succes beste Yves en zeer mooie en interessante intro zo hebben we weeral iets opgestoken...;)
 
Dag vrienden,hier een update van de vorderingen van de werken..
Deze is klaar voor de grondlaag..

attachment.jpg

attachment.jpg

De turret,de tankloop ga ik achteraf monteren..

attachment.jpg

Ondertussen het hoofd van de bestuurder kleur gegeven alsook zijn pet..!! ;-)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De laatste is zeer wazig (mijn excuses daarvoor) maar is om andere forumleden een idee te geven van de grootte van het petje..

attachment.jpg



Ziezo makkers,dat is het tot hiertoe..!

Grtz yves,
 
Dit topic een beetje laat gevonden maar ga het zeker volgen. Veel plezier ermee.
 
Merci voor het volgen Jeanke..!
Zoals jullie reeds gemerkt hebben ben ik alles behalve actief de laatste 2 maanden..dit heeft zo zijn redenen,niet dat het mij niet meer boeit maar geraak er gewoon nie meer toe om de draad terug op te pikken..
ga nu proberen om een verse start te nemen ,dit te beginnen met het figuur..
Heb een vraagje voor jullie heren,ben op zoek naar de juiste camo voor deze tankbestuurder,aangezien de tank de camo krijgt van Normandy 1944,heb ik op het internet beginnen surfen en zit vast rond welke de juiste camo is van de 116Pz.Div. ze spreken hier van de DOT-camouflage maar er zijn enorm veel varieteiten..
Kan er mij iemand op weg helpen?

Grtz yves,
 
Yves :met wat ik vind over 116pz.div (windhund) die waren verdienstelijk in normandie maar vooral in ardennen offensief
Die maakten gebruik van Italiaanse camo zie foto.

attachment.php
 
Op het eind van de oorlog was het een beetje een allegaartje van camo.
Denk dat je redelijk vrij bent om te kiezen ;)
 
@Pascal: Das misschien ook nog een goei alternatief..bedankt,kzal de kleuren eens opzoeken.;)
@Xavier: Dat opent perspectieven natuurlijk..eveneens bedankt voor de info ;)

Grtz yves,
 
Hier ben ik nog eens met een update van de" Luchen tip".

Basislaag gezet om camo aan te brengen.
attachment.jpg

De jerrycans in een kleurtje gezet alsook de wielen.. en den uitlaat..!
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Daarna de camo aangebracht en al een eerste keer lichte waas aangebracht.
Met dit als verlopig resultaat..

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Volgende stap,antenne,gereedschap en andere detailstukken schilderen en aanbrengen en dan in een blinkend laagje zetten voor verdere afwerking
Daar tussenin de tracks in hun kleur zetten en eveneens aanbrengen..
Ziezo boys dit is het tot hiertoe..

Grtz yves,
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan