Hoofdsponsor

1/24 T3 rat look [done]

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

Well-known member
Reporter
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.832
Beste vrienden ik ga nog maar eens proberen deze nieuwe topic te plaatsen en hoop dit maal dat hij blijft staan , vorige keer door een ongelukje verwijderd geweest ,
Dus opnieuw , verleden jaar op de beurs te Veldhoven ( knappe beurs trouwens ) liep ik met mijn vrouwke daar rond en op een stand van bouwdozen zag ik bij de afdankertjes een gebruikte maar complete kit liggen van een VW transporter T-3 nu vind je die als camper nog genoeg maar deze was een hele oude kit een brandweerwagen voor op de luchthavens , maat het spijtige van de zaak was dat deze miserabel met de borstel geschilderd was , dus ik dacht zo in mezelf een nachtje of twee in de remvloeistof en ik heb een prachtig goedkoopkitje van een model dat ik nog niet had
Eenmaal thuis gekomen alle geschilderde delen in de remolie twee dagen en het werden er 3, 4 5 een maand twee maanden die verf week voor geen millimeter dan maar iets anders geprobeerd pure alcohol niks hoor dan maar een zandstraal apparaatje gekocht ( stond juist in super aanbieding ) niks gekort die verf bleef zoals ze was , toch was ik van plan om er iets van te maken mijn laatste poging was ontsmettingsalcohol bij de apotheker gehaald .
Na weer enige dagen ( ondertussen was het jaar al gewisseld ) de vloeistof bleef mooi helder dus weer gebeurde er niks tot ik de carrosserie uit de alcohol haalde kon ik ze er af krabben met mijn nagel , dus iedere dag tussen wat wachttijden door wat aan gekrabd en zo kwam de verf beetje bij beetje los .
Het dak zelf daar lag zonder overdrijven 3 tot 4 mm verf op ik heb ze gewoon kunnen afsnijden met een cutter mesje en daarna was het schuren geblazen , wel serieus moeten oppassen om geen details kwijt te spelen
Na een tijdje begon ik er toch terug zicht in te krijgen maar een showroom model zal het niet worden .
Na wat rondgesnuffeld te hebben op het internet kwam ik op het idee om er een ratrod look te geven en zodus ben ik al tot hier geraakt
Nu ik ga hem meebrengen af of niet op de leden dag
Nu ga ik van start met enkele beelden

De boxart niet de allermooiste maar ik toon hemtoch

attachment.jpg

Het bouwplan nog op krantenpapier gedrukt (bah en vies ook )

attachment.jpg

attachment.jpg

de reeds gebouwde in houd van de doos

attachment.jpg

zo ongeveer zag de bus eruit ( let op er is al heel wat wek aan verricht )

attachment.jpg



attachment.jpg


Uiteindelijk na een paar maanden gekl... ( sorry ) ben ik toch tevreden geworden met de verrichte arbeid , de bus helemaal in de primer filler gezet van alclad en dat verbergde al een groot deel krasjes die onvermijdelijk waren
Daarna de roest van Vallejo erover gespoten
Nu na een overleg bij mijn kleuren adviseur m.a.w. mijn vrouwke hadden we gekozen voor de kleur oker maar dat liep niet goed af het was meer afgewassen oranje dan wat anders ,


attachment.jpg

attachment.jpg

dus terug op het internet en daar kwam ik vrij veel dat grijs blauw tegen en die beviel me ook , dus snel de kleur aangemaakt en dit is het resultaat

attachment.jpg

attachment.jpg

En dan nu kon ik beginnen met het verweren en roest te maken

attachment.jpg

nu moest er nog wat decalletjes op komen die heb ik zelf ontworpen en geprint wat ook weer wat problemen met zich mee bracht

attachment.jpg

attachment.jpg

en zo op dit moment staat ze er nu bij , let op de wielenzijn mooi maar ik krijg ze er voor geen millimeter onder ja als ik er de stoelen uitlaat dan zou het gaan , maar ben nu bezig met andere wielen

attachment.jpg

word vervold
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die sticker op de bestuurdersdeur is echt wel de max e !!! En voorts heb je engelengeduld Marc,amai. Veel succes met de bouw.
 
Knap weeral Marc ! Ja zeg die decal met gepersonaliseerd opschrift is helemaal de max. Het kruis op de achterzijde vind ik niet zo geslaagd maar dat heeft volgens mij vooral te maken met de dikte van de decal ? Ik zie dat de puntjes ervan het licht vangen. De verwering is iets waarmee je aardig uit de voeten kan, chapeau want ik zie meerdere effecten dus geen saaie boel.

Natuurlijk mijn twee centen...;)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het kruis op wit decal papier is geprint? Maar goede start.
 
@ Guy er moet nog veel aan gedaan worden heb ondertussen al de witte stukjes geretoucheerd je ziet er bijna niks meer van maar word nog verder verweerd zeker de achterklep
@ Ron inderdaad is op wit decal papier geprint en dat is het probleem he als je wit nodig hebt moet je het zo wel doen , onze printers kunnen dat niet aan he , maar ik pas er wel een mouw aan hoor het is nog maar het begin he
In ieder geval heren bedankt voor jullie opmerkingen
marc
 
Die verwering is weer top en het persoonlijk maken van deur is knap gevonden grt.
 
De decals op de deuren vind ik echt een leuk orgineel idee.De verwering ziet er ook goed uit dat zou ik graag in de toekomst ook wel eens willen doen.Doe zo verder.
Marc S
 
Ziet er goed uit maar bedenk dat de Rat look niet zomaar roest aanbrengen is. Zoals ik ooit zag in docu's is daar goed over nagedacht en is alles tot in de puntjes afgewerkt. Het ziet er naar uit dat je op goede weg bent met dit project.
 
Alain niet allemaal he , er is een team die maken redelijk goede wagens tot een rat look waar roest word aangebracht met verf en vernis ' patin noemt dat ) de andere zijn een allegaartje van een hoop , autoonderdelen bijeen en zo iets rijbaar te maken zo is er een golfke met achter tractor wielen het zijn niet allemaal propere auto's meestal is het junk rommel en overschot en ze hebben allebei hun charmes , o heb ik gisteren nog een busje gezien waar de deuren en het dak weggeroest was en die gast reed ermee op circuit
Marc
 
Wielen in die trant had de mijne ook, die pasten ook niet in de wielkasten, dat is de reden dat ik bredere spatborden had en een verhoogde, en rondom vette skirts. Onderspoilers? Leek het nog alsof hij laag op de weg lag
 
Die gepersonaliseerde stickers op de deuren zijn goed gevonden maar ik snap de bedoeling niet van dat Duitse kruis op het achterpaneel, kan de combinatie niet maken tussen het kruis en het voertuig.
Voor de rest, goed bezig Marc, paar vette sloffen eronder en dat komt goed.
 
beste Erwin wat de bedoeling is van dat kruis heb ik zelf geenenkel idee is , maar je ziet het bijna op elke meeting in binnen en buitenland zelfs de adelaars met een VW teken in plaats ...... tekens ik denk dat het meer wat provoceren is wat die gasten doen zoals in Amerika met hun zuiderlingen schilderingen
Haken kruizen zover gaan ze niet maar de deze staan bijna op elke vw rat dus kon ik ergens niet achter blijven he
Mannen ook weer bedankt voor jullie reacties
 
kruis wordt veel gebruikt in het custom-wereldje, vooral bij moto's :)
als je googled op West Coast Choppers, vind je genoeg voorbeeldjes. Dit is zelfs een officieel bedrijf
Dat zijn zo "logo's" die dan overgenomen worden door bepaalde 'culturen', in het custom moto-wereldje vind ik het nog wel passen, doordat West Coast Choppers wereldwijd bekend is. In het aircooled en hotrod wereldje vind ik het een beetje een uitgemolken koe
 
Kan zijn maar hier in de lage landen is het toch aan het opkomen , ok wij zijn altijd wat later als het om zoiets gaat
Maar in de autowereld vind je er toch ook nog genoeg hoor ik zit dagelijks te kijken op Google ,pinterest en noem maar op
 
Je vindt dat kruis ook terug op Duitse vliegtuigen uit de Eerste Wereldoorlog. Het is de voorloper van het balkenkruis.

Gebruik van dat symbool op custom voertuigen doet me zelf een beetje gniffelen geef ik toe... customizen zou in mijn beleving op individualisering gericht moeten zijn... door het 'lenen' van het gebruik van dat kruis, krijg je toch weet eenheidsworst. Ik weet 100% zeker dat Marc het niet met me eens is, en dat hij ook niet te overtuigen is van mijn visie, dus dat ga ik ook niet proberen. Maar denk er ten minste eens over na. Het doet mij persoonlijk denken aan de subcultuur 'alto's' die je in de jaren 90 had. Ze wilden zich afscheiden van 'de rest' en uiteindelijk was het resultaat daarvan dat ze er allemaal hetzelfde uitzagen en naar dezelfde muziek luisterden. Mensen zijn kuddedieren, zelfs als ze denken de kudde te zijn ontsnapt.

Om af te sluiten met een positieve noot: leuke kit, inderdaad een stuk zeldzamer dan de camper.

P.s. heb je de Kever-onderdeeltjes nog niet ontvangen?
 
Roy nog niks gekregen ja hier duurt het altijd wel lang tegenwoordig komt de postbode rond 5 uur in de avond vroeger als we nog werkten namen we de post voor 8 uur in de morgen uit de bus
Ik heb de betekenis van het kruis ook even gegoogeld en het zou van het kruis van malta ( maltezerkruis ) gaan tot zelfs bij Hitler die er zijn betekenis aan gaf
Elk punt van het kruis ( 8 ) heeft een eigen betekenis van moed eerlijkheid tot geloof
maar zelfs in Amerika heeft men het gebruikt " iron Cross " en daar had dan weer zijn betekenis

Heb zojuist een betere verklaring van het Ijzeren kruis gevonden op Wikipedia
Het is in Duitsland al van in 1800 in gebruik
maar Nonkel Adolf heeft er zijn visie aangegeven maar dat is nu verboden als er de swastika in staat ( weet je nog Roy dat gesprek in Nieuwegein ) maar tegenwoordig gebruikt het Duitse leger om als herkenningsteken van de " Bundeswher " op en nu zijn we er op vliegtuigen schepen en voertuigen dus kan het gerust op een Duitse auto he en daarom zie je het de laatste tijd op de ratlook wagens in onze contreien
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
JHet doet mij persoonlijk denken aan de subcultuur 'alto's' die je in de jaren 90 had. Ze wilden zich afscheiden van 'de rest' en uiteindelijk was het resultaat daarvan dat ze er allemaal hetzelfde uitzagen en naar dezelfde muziek luisterden. Mensen zijn kuddedieren, zelfs als ze denken de kudde te zijn ontsnapt.

Doet me denken aan een oude film, van een stad die overgenomen is door bendes, ze willen allemaal verschillend zijn, maar uiteindelijk zijn ze binnen eenzelfde bende allemaal hetzelfde
 
customizen zou in mijn beleving op individualisering gericht moeten zijn... door het 'lenen' van het gebruik van dat kruis, krijg je toch weet eenheidsworst.

tegenwoordig gebruikt het Duitse leger om als herkenningsteken van de " Bundeswher " op en nu zijn we er op vliegtuigen schepen en voertuigen dus kan het gerust op een Duitse auto he en daarom zie je het de laatste tijd op de ratlook wagens in onze contreien

Supergoed tegenargument.

Toch ben ik van mening, dat na de oorlog de wederopbouw in Duitsland is begonnen en dat Keulen -hoewel voor een groot deel gebombardeerd- nog steeds zijn Dom heeft. Er wordt gezegd dat de geallieerden hem hebben laten staan opdat die als oriëntatiepunt dienst zou kunnen doen. Een andere theorie is dat er een soort 'ongeschreven afspraak' was tussen Hitler en de geallieerden dat eerstgenoemde het Londense parlementsgebouw in stand zou laten en dus niet zou bombarderen, in ruil voor het in stand laten van de Dom van Keulen. Die laatste is wel degelijk ingeschreven op de Unesco-lijst, hoewel pas in 1996. Wel iets om rekening mee te houden.
 
Even een beetje off-topic ivm de tekst van Roy van 05-04. Ik ben het wel eens met hem, als je goed rondkijkt is de wereld vol met clichés en eenheidsworsten. De schoolgaande jeugd is daar een mooi voorbeeld van (vooral de meisjes), ze zien er allemaal hetzelfde uit. In de modelbouw zie ik dat ook, ik mijn ogen is 90% van wat te zien is op beurzen en op fora hetzelfde. Allemaal tweede wereldoorlog. Mijn theorie is dat maar heel weinig mensen uit de eenheid durven springen omdat ze gewoon te bang zijn om te falen of om negatieve commentaar te krijgen van anderen. Meedoen met de mode en de clichés is makkelijker omdat je dan de positieve standaardopmerkingen krijgt. Zelfde met het in je eigen stramien blijven doorgaan, zo doe je iets wat je gewoon bent en kan je gewoon niet falen.
Gelukkig kon ik me daarvan losmaken en doe ik gewoon mijn eigen ding, alles verkopen en in het buitenland doen wat ik al sinds mijn jeugd wilde doen. Gaat alles goed? Nee, er zijn hindernissen (ook onvoorziene) maar die neem ik één voor één met het oog op de grote prijs: mijn droom waarmaken.

Nu weer on-topic: ik ben zeer benieuwd naar het vervolg van die project. Je weet dat ik vooral uitkijk naar coole-uit-de-band-springende-dingen en dit is er één van in mijn ogen. Ook al zit er dan wat eenheid in, toch bevalt het me.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan