Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Sd. Kfz. 7 + 8,8cm Flak 37 (1/72) [DONE]

JordiC

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 nov 2012
Berichten
3.766
Met nog iets meer dan 2 maanden te gaan, zullen we nummer 3 er ook maar opsmijten :laugh:

volgens scalemates heeft deze kit in 2015 een update gekregen, met wat nieuwe onderdelen.
Het is mijn eerste bouwdoos van de nieuwe Revell uitgaves, te herkennen aan de vernieuwde doos (en blijkbaar ook vernieuwde bouwinstructies)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

de sprues. Ik heb ze niet uit de verpakkingen gehaald, zodat ik een beetje overzicht kon houden, want het zijn wel veel onderdeeltjes :O

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

de kleine decals en een stukje doorzichtige plastic om de ruit mee te maken (zat ook bij mijn vorige bouw, de Famo)

attachment.jpg



En al een eerste stukje in elkaar geprutst

attachment.jpg

Het zal niet snel vooruit gaan, omdat ik ook nog enkele andere projecten wil afwerken... maar ik hoop deze toch klaar te krijgen voor de einddatum van de groepsbouw ;)

grtz
 
Laatst bewerkt:
goed op dreef en volg in stilte grt.
 
Veel succes :)

Deze ligt hier intussen ook al tussen de stash :))
 
Wie interesse zou hebben om verschillende 88mm types te bouwen, er zijn er minstens 3 verschillende in schaal 1/72.
- Hasegawa heeft deze met het vroege type transportwagens,
- Airfix heeft het latere type wagens met ronde bogen rond de wielen,
- Revell (deze hier) heeft het later type kanon met een andere loop en andere blindering.
er zijn er waarschijnlijk nog andere maar deze zijn de meest courante.
 
Gaat lekker makker , je hebt duidelijk de smaak te pakken , veel plezier en maak er terug iets mooi's van :)
 
Met nog een maand te gaan toch maar eens een update plaatsen :)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Knap en volg wederom grt.
 
Das een mooi begin :D

Ga je deze met de olieverf-dot-methode behandelen?
je kan daar makkelijk mooie resultaten mee behalen ;)
 
ik ben er nog over aan het twijfelen :)


update:

zo zag een onderdeel eruit
attachment.jpg

om het realistischer te maken had ik de loop uitgeboord, maar nog steeds was ik niet tevreden van het resultaat
dus gingen we zoeken in de voorraad (ook weer afkomstig van 'Interceptor' :ph34r: )
attachment.jpg

en dus heeft de Dremel zich mogen uitleven op een 1/72 model sdfkkjskng

verdere updates volgen...
 
Goe bezig zeg ik , zeg eens iets anders die Marc ( interceptor ) die had precies wel het een en ander op voorraad he amaai
Marc
 
Mark had inderdaad een onvoorstelbaar grote voorraad van bouwdozen, materiaal, gereedschap... en ook een gevarieerde stash: auto's in allerlei schalen, militair, bustes....
Dat beetje metaal op de foto was maar een heel kleine greep uit de materialen die hij had. Ik heb er toen enkele uitgezocht die me wel handig leken om ooit te gebruiken, maar het was nog zoveel meer :) en ik had al zoveel uit z'n stash gekocht, zoals ik in een ander topic zei: ik denk dat de helft van mn huidige stash afkomstig is van Interceptor :)
 
Veel plezier ermee Jordi.
 
Veel succes Jordi met nummer 3...!!!

Grtz yves,
 
een beetje verder gewerkt. Het bouwplan is niet altijd even duidelijk hoe iets gemonteerd moet worden en dan kom je later op een punt dat je beseft dat het onderdeel anders moest geplaatst worden. Maar zolang het mijn andere onderdelen niet hindert, ga ik er vanaf blijven. De onderdelen zijn ook veel te fragiel om veel aan te prullen
Op de foto's zie je ook mijn 'scratch' loop, veel mooier als de buis open is :)
Het leuke is ook dat het 'kanon' zowel horizontaal als verticaal nog altijd kan bewegen, zelfs op deze kleine schaal hebben ze hiermee rekening gehouden :)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en nog wat onderdeeltjes waar ik aan bezig ben
attachment.jpg
 
Thanks Filip ;)

ps: alles lijkt vrij eentonig qua grijs, maar er zijn wel degelijk onderdelen die meer een zilverkleur hebben, zoals bv de draaikranen
 
leuk om te volgen interessant
Marc
 
Voor iemand die nog niet veel op deze schaal heeft gewerkt.....
Top :)

De verf van de wielen/banden lopen soms een beetje dooreen ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan