Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Rijdend Ferrari Testarossa Pocher schaal 1/8
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Ferrari Testarossa Pocher schaal 1/8

Standaard Ferrari Testarossa Pocher schaal 1/8

Deze heb ik meer dan 10 jaar geleden gebouwd. Hij is OOB (behalve enkele aanpassingen, zie beneden) en heeft de originele lak.
    Het model is net geen 60 cm lang :

Ondanks het feit dat hij in de vitrine staat, heeft hij toch flink wat stof verzameld. Het interieur is met zelfklevend rood en beige vilt bekleed, en diverse onderdelen hebben een kleurtje met de airbrush gekregen. De motor zit er nog niet in omdat ik toen niet voldoende referentiemateriaal had.

Als de beide F-40's klaar zijn, ga ik deze (en zijn zwartkleurige broertje, die volledig gedemonteerd in de kast ligt) onder handen nemen : hij zal opnieuw gespoten worden, en er zullen flink wat details aan worden toegevoegd. Vooral de motor gaat een stuk verbouwd worden, zodat hij op de 1/1 lijkt.

Groeten, Pascal
    Laatst gewijzigd door ExSerCo; 28-12-08 om 13:54 Reden: prefix

Standaard

Mooi hoor.

Is dat een volledig plastic kit?

Ziet er een mooi recycle project uit

Groenten,
    Beyond

Standaard

Ziet er toch goed uit hoor, je legt nu na 10 jaar modelbouw alleen de lat weer wat hoger. Dat is normaal. Misschien moet je ook eens de overweging maken om het niet te verbouwen. Dus laten zoals het is. De progressie is ook leuk om te zien.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Ja hoor echt prachtig , heb je deze nog gespoten vroeger of is dit geschilderd geweest.

Ziet er knap uit, en idd jammer van het stof nu

Standaard

Bedankt voor de leuke reacties

@ Beyond : de body is in metaal (zamac), de rest bestaat uit diverse soorten plastic. Dat plastic is heel verschillend t.o.v. kit-plastic (polystyreen), sommige plastic delen zijn heel harde -met glasvezel versterkte- plastic, andere zijn dan weer heel buigzaam. Wat ze jammer genoeg allemaal gemeen hebben is dat ze moelijk te snijden, zagen en schuren zijn. Behalve met een dremel natuurlijk

@ Rik : dat is een idee ! Ik heb nog die zwarte die ik kan verbouwen,en dan kan ik de 2 met elkaar vergelijken. Wel zou ik graag de body willen spuiten omdat de lak op verschillende plaatsen is aangetast door de folie waarin de body gesealed was. Het lijkt me ook leuk om 1 van de 2 Testarossa's om te bouwen naar een 512 TR, of een F 512 M (zijn beide nieuwe versies -faceliften- van de oorspronkelijke Testarossa).

@ Dirk : ik heb niks aan de body gedaan, de lak is nog de originele van Pocher. Wel heb ik de body gepolijst met tamiya modelling wax (die eigenlijk voor plastic is )

Ik weet niet of het jullie is opgevallen : de achtervelgen hebben de zilveren sierdop (centrale moer) er niet opzitten. Die heb ik nog niet gemonteerd, zodat de wielen er nog afkunnen om de motor in te bouwen.

Groeten, Pascal

Standaard

Dat is idd leuk,

Pascal ik stel nu mijn vraag even hier.

Zou jij eens kunnen of willen kijken welke Ferrari ik voor mijn Arno zou kunnen zetten. Dus eentje uit dat jaar. ong. de jaren 60 Dit omdat ik de Arno misschien wel op een aanhanger ga zetten en dan een auto ervoor. Dat zou wel heel tof zijn denk ik.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door modelengeneer Bekijk bericht
    Ziet er toch goed uit hoor, je legt nu na 10 jaar modelbouw alleen de lat weer wat hoger. Dat is normaal. Misschien moet je ook eens de overweging maken om het niet te verbouwen. Dus laten zoals het is. De progressie is ook leuk om te zien.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pascal Bekijk bericht
    ............
    @ Rik : dat is een idee ! Ik heb nog die zwarte die ik kan verbouwen,en dan kan ik de 2 met elkaar vergelijken..............
    ...........Ik weet niet of het jullie is opgevallen : de achtervelgen hebben de zilveren sierdop (centrale moer) er niet opzitten. Die heb ik nog niet gemonteerd, zodat de wielen er nog afkunnen om de motor in te bouwen.

Groeten, Pascal
    Misschien tijd om de centrale moer erop te plaatsen ???

Beyond

Standaard

Hey Rik,

Er zijn hele mooie Ferrari's gebouwd in de jaren zestig, misschien zijn het zelfs de mooiste die Ferrari ooit gemaakt heeft

Hier vind je alle modellen : Ferrari World – Il sito ufficiale Ferrari

Kies je taal => klik rechtsonder "Ferrariworld.com" => klik linksboven "cars" => klik rechtsboven "yesterday" => dan kies je "stradali" of "competizione" => anni '60, en voila, alle modellen.

Dit is mijn favoriet : Ferrari 330 P4 :

Maar deze is natuurlijk ook heel mooi : Ferrari 250 GTO :

Maar wil je een race of een straat Ferrari ? Als je een Ferrari uit de jaren zestig in schaal 1/8 wil hebben, zal je een groot gat in je portefeuille moeten maken, want die kosten duizenden euro's
    Een kleineren schaal (vb 1/18 vind je al voor € 10). Tenzij je een Ferrari met wielen gaat scratchen, dan is er héél veel keuze.

Ik ben heel benieuwd welke het gaat worden. Laat je keuze weten, dan help ik je zoeken naar een kit of model, én referenties

Groeten, Pascal

Standaard

Ik zal het jou zeker laten weten, maar het gaat nu om als eerste een kleine kit. Gewoon een goedkopie, die wel het een en ander aan motor en aan body laat zien.

Dan kan ik vandaar uit, hou je vast. Deze zelf nabouwen in 1 op 8. Zo ook de trailer.

Ik kan niet anders, moet nog inkopen doen voor die baardmans. En net in de portemenix gekeken, daar zat dus net 3 eurie en twee cent in. Met een muntje voor het karretje. Wat een budget he.

Soortgelijke discussies

1. Rijdend - Bburago Ferrari 288 GTO, schaal 1/18
    By wet sellery in forum Afgewerkte projecten zonder bouwverslag
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 16-07-09, 00:15
  2. Rijdend - pocher F40
    By m-power in forum Afgewerkte projecten zonder bouwverslag
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 25-04-09, 19:38

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op: