Hoofdsponsor

1/250 Titanic 1:250 [wip]

idd veel werk om al die gaatjes te boren :(, daarna schuren en toen de poortjes allemaal nog met een ronde vijl te lijf geweest. Resultaat is wel oke :)
er moeten volgens de bouwbeschrijving messing busjes in komen, maar aangezien die veel te groot zijn voor de schaal doe ik dat niet.

gr Ed
 
Een serieus jobke maar het loont zich wel
knap
Marc
 
hallo allemaal

bedankt voor het kijken en de reacties :)

vandaag begonnen met het maken van de spanten /wanden die op het well deck staan, volgende de BB moeten die gemaakt worden van hout waarop kartonnen wanden geplakt worden. Aangezien ik dat de vorige keer ook niet gedaan heb omdat het simpelweg niet mooi is en niet realistisch doe ik het nu ook niet. De vorige keer heb ik alles wat van karton was vervangen door hout (vliegtuigtriplex van 1 mm) nu doe ik dat voornamelijk met evergreen van 1mm en 0,75mm.

hier de fotos van het voorste dek

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en het achterste dek

attachment.jpg

nu onder het dek geschoven

attachment.jpg

attachment.jpg

volgende stap de onderzijde van deze delen in de juiste kleur spuiten....
ik ga het kleurenschema van Art Braunschweiger gebruiken zoals je vindt op de site

tot de volgende keer maar weer

gr edwin
 
Het vervangen van onderdelen waar je niet tevreden over bent is altijd een goede keuze ;)
De voldoening nadien is ook des te groter ;)
 
Mooi, inderdaad een goed idee om de kartonnen delen te vervangen. Dat evergreen geeft wel een heel mooi resultaat, strak en proper.
Ikzelf heb er nog nooit mee gewerkt. Zal het precies toch is moeten proberen in de toekomst.
 
Mooi, inderdaad een goed idee om de kartonnen delen te vervangen. Dat evergreen geeft wel een heel mooi resultaat, strak en proper.
Ikzelf heb er nog nooit mee gewerkt. Zal het precies toch is moeten proberen in de toekomst.

Plasticcard en Evergreen (er bestaan ook andere merken ;) ) zijn een zeer aangenaam en dankbaar materiaal om mee te werken.
Ik gebruik het haast op ieder model, soms maar een heel klein stukje, soms voor de helft van de kit... :8
Zou het niet meer willen missen tussen mijn werkmaterialen :)
 
Bij mij is het goed voor 70% van de bouw materialen , weliswaar in grotere en dikkere afmetingen als de meeste gebruikers op dit forum, blijft leuk spul om mee te werken.
En de resultaten mogen ook in dit project gezien worden. Het was een prima idee om het karton te vervangen.
vgr Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan