Hoofdsponsor

1/35 Bronco Rheintochter R-2 [DONE]

Welke kleuren heb je juist gebruikt, kwestie van ook te proberen.
Je resultaat ziet er voortreffelijk uit.....;)
 
Heykes,

In mijn geval heb ik kleuren gebruikt die ik had liggen ... Gunze "Radome" als onderlaag, 502 Abteilung "Brown Wash" als hoofdkleur, en daarnaast wat willekeurige "streaks" van Abteilung "Buff" en hier en daar "Sienna Naturel" van Rembrandt ... De kleuren zijn echter niet zo belangrijk volgens mij, de gebruikte tools wel, dus voornamelijk die feathering-brush ....
Voor de rest is er niks aan, gewoon proberen !
 
Ondertussen gaan we verder met de andere onderdelen ...

i-zWTgcgc-XL.jpg

i-jqcHRrj-XL.jpg

Op dit punt ga ik wel afwijken van de bouwinstructies ... normaliter worden beide kanten volledig opgebouwd & daarna aan het middenstuk
gelijmd zodat de "launch-ramp" er tussen kan passen (zie onderaan) ... maar met al de kleine onderdelen op zijn plaats kan je de zijden nauwelijks aandrukken, dus heb ik besloten de zijkanten nu al, gedeeltelijk, vast te zetten ... de achterkant, waar de ramp tussen moet passen, is nog niet
gelijmd, dit zou voldoende speling moeten geven om de ramp ertussen te schuiven.

i-SgF88d8-XL.jpg


i-qZgHrsb-XL.jpg
 
Een snelle build gaat het niet zijn ... combinatie van mijn "productiviteit" en een massa kleine onderdeeltjes ...

i-zPgnZQx-XL.jpg

i-cDs3c9L-XL.jpg

Why o why maak ik het mezelf toch zo moeilijk :wacko:
 
Hey makker ,

Nog wat beeldmateriaal gevonden ;

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hopelijk kan je er iets mee ;)
 
Even een update van de Rheintochter .... Het einde van de bouwfase komt ongeveer in zicht (mag ook wel, aan deze zitten iets teveel kleine onderdeeltjes
naar mijn zin ... maar ik mag niet klagen, de pasvorm is meestal wel in orde) ..
Hierna rest nog de front-bescherming (of hoe noemt men dat ...)

i-NMjshNZ-X2.jpg

i-mhCLS9h-X2.jpg
 
Knap, hoor. Ik heb van Bronco de Vierlingflak gemaakt en die kit zit ook zo goed ineen. Heb je die zitjes al vastgemaakt? Het schilderen gaat het beste als ze nog los zitten, want die hebben een lederkleur.

De term die je zoekt, is "splintershield".
 
Wat me steeds meteen opvalt is hoe proper u werkt en ben daar jaloers op geweldig grt.
 
Splintershield ! Bedankt, weer iets bijgeleerd !
Ja, de zitjes zitten vast, daar had ik niet aan gedacht .... maar zal ook zo wel lukken denk ik.

Thanks Pascal ... nu, bij een goeie kit zoals deze is het alvast wat makkelijker om proper te werken.
 
Flinke update, ziet er mooi uit
 
Meer splinter-schermen & het onderstel is alvast al in de verf gezet.
Voor dit laatste heb ik eens een soort rudimentaire black/white techniek geprobeerd ... witte primer, dan wat schaduwen met een
zwart/grijze ink, en daarna de basis-laag (ral 7028 versie 1944) ...

i-nCkbs6c-X2.jpg

i-56mWDB9-X2.jpg

i-dhSxZV9-X2.jpg

i-bRf6QmD-X2.jpg
 
Zeer mooi resultaat en een top verzorgde bouw,ik werk persoonlijke ook heel graag met inkt vind soms de droog tijd iets te lang....
 
Dag Danny .. vind je ? Dit was een voor mij eerste experimentje met ink, en heb hiervoor zwarte + grijze acrylic ink gemengd in wat Airbrush medium (Liquitex) .. daar dan de schaduwen (al ging ik niet echt voor een "modulatie" look) mee ge-airbrushed, en daarna een soort grove pannel-lining met een penseel & hetzelfde mengsel ... half uurtje gewacht & daarna de basislaag erop gezet (MRP paints). Droogtijd vond ik dus wel ok ... wat zijn jouw ervaringen ermee ?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan