Hoofdsponsor

1/35 Bronco Rheintochter R-2 [DONE]

Thanks guys ... over de kop van de raket komt nog een andere tint Alclad (moet nog beslissen welke) en de segmenten die nu nog in zwarte primer zijn worden in red-oxide gespoten (RAL 3009 of iets dergelijks ...)
Ik wacht ook nog op de wood-decals van Uschi die ik eens wil proberen op de raket-vinnen (maar die heeft het precies te druk om de bestellingen op te sturen ...)
 
Strakke verflaag hoor ;)
Het geeft direct een ander beeld met een laagje kleur er op ;)

Ben eens benieuwd naar die decals van Ushi... Ik heb deze op een beurs nog in mijn handen gehad toen ik bezig was met mijn Fokker DR I, maar heb deze dan toch niet aangeschaft...
Had het misschien beter wel gedaan? :laugh:
 
Wel, dat valt nog af te wachten he, die decals ... :) Ben zo op eerste zicht niet meteen overtuigd (was misschien ook jouw eerste indruk), maar we zullen zien, ik ga alleszins een poging wagen. Eerste taak is de vinnen terug maskeren en er een laag Flesh of Radome op zetten ... dat is nooit verloren, als de kleine vinnen tegeslagen, dan doe ik de andere op de normale manier (i.e. zonder decals)

Ondertussen heb ik een setje MRP verf ontvangen ... dus de rode primer (RAL8012) kan er straks ook op ...

i-q6z2gcn-L.jpg
 
Zover zijn we all ...

i-486BmtP-XL.jpg

i-hFcgJNq-XL.jpg

De MRP verf gaat uitstekend door de airbrush, maar is meer een ink dan een verf lijkt me ... dus de ondergrond bepaalt in grote
mate het eindresultaat ... in dit geval dus wat donkerder als gepland.
 
Hey,

.... maar toch redelijk goed geslaagd vind ik...:)
Het metaal komt goed uit, dus we volgen maar...;)
 
Strak werk, kleur valt goed mee vind ik... ;)
 
Thanks guys !
Die wood-decals ga ik laten voor wat ze zijn (misschien komen ze later nog wel eens van pas ...) ... wou gisteren een paar van de kleine stuurvinnen proberen, en de eerste stap is het overbrengen van de vorm op masking-tape, dan de tape op de decal leggen (zoals de instructies http://www.uschivdr.com/products-in-detail/woodgrain-wgf-48/, uitsnijden, tape verwijderen, decal in water etc ....
Nu, ik had de tape al een paar keer op en af de snijmat gekleefd, om de "tack" er wat af te halen, maar ook dan trok ik meteen een groot deel van de decal er mee af :O
De carrier-film bij deze decals is dus zeer dun ... op zich heel mooi, maar voor deze toepassing dus niet evident.

i-QM9TM8n-L.jpg
 
Ik maak een kartonnen malletje hiervoor, maar ik denk dat je een beter resultaat gaat hebben met schilderen.

Een tan basis en dan een dunne laag olieverf die je uitsmeert. Met een stijve platte borstel de nerven trekken, en met een zachte ronde borstel bijvormen. Ik

Dit was het resultaat:
0f64f2fe03d9d3fc463afb9fe84d4397.jpg

Hiervoor heb ik me gebaseerd op de volgende tutorial:

http://www.agapemodels.com/2009/09/23/simulating-wood-grain/
 
Dag Silenoz, die tutorial had ik inderdaad al bekeken, en lijkt me voor deze toepassing ook beter (en sneller) ...Het resultaat van je is trouwens heel overtuigend !
 
Aldus de decals maar even achterwege gelaten, en met de olieverfjes aan de slag gegaan ...

Dit zijn de vinnen, met een grondlaag van Gunze Radome.
De olieverf (2 van Abteilung, 2 van Rembrant) heb ik gisteren op een stukje karton gelegd om er de olie zoveel mogelijk
uit te ontrekken ... de Abteiling verfjes bevatten merkbaar al minder olie op zich.

i-bpsmwTP-XL.jpg

i-bZ26Mwq-XL.jpg

Na het aanbrengen van de donkerste laag (Wash brown van 502 Abteilung) de andere kleuren wat random aangebracht ..

i-vSc4Vqj-XL.jpg

En hierna dmv een stukje natuurlijke spons in 1 richting de verf in een patroon getrokken ...

i-tWBHZDt-XL.jpg

Daarna met een "feathering brush" het patroon wat fijner gemaakt en hier en daar wat donkere
zones aangebracht ...

i-nmwt4BZ-L.jpg

i-wx8TfJB-XL.jpg

i-K4BPmR4-XL.jpg

En dan maar voor alle zekerheid de alu-fittings wat opgekuist met een penseeltje/thinner

i-X2spZkh-X2.jpg



Al bij al een 20 minuutjes werk .... effe wachten tot alles droog is, en dan de andere kant.
 
Laatst bewerkt:
Mercikes, maar ik heb geen verdienste hoor, praise the tutorial ! :)
Nadeel is wel, er zijn 2 kanten aan die vinnen, en het gaat wel een paar dagen duren voor de olieverf
droog is ... dan gaan we alvast verder met de rest van het model he.
 
Laatst bewerkt:
mooi werk in ieder geval en knap om de uitleg te zien grt.
 
machtig resultaat met die olieverf. interessant hoe die feathering brush werkt, dat lijkt me ideaal om houtnerven op schaal te trekken.
 
Een heel knap resultaat dat zeker mag gezien worden.
 
Mercikes allemaal ... die feathering-brush lag al een paar jaar ongebruikt in een schuif, en ik was verbaast hoe stijf die borstelhaartjes eigenlijk zijn.
Ze vegen de verflaag dus niet uit, maar trekken inderdaad "nerven" ... Moesten jullie op zoek gaan naar zo'n borsteltje, deze komt van bij Lucas (i.e. Lucas Creativ) ... Morgen gaan we verder.
 
Moesten jullie op zoek gaan naar zo'n borsteltje, deze komt van bij Lucas (i.e. Lucas Creativ) ... Morgen gaan we verder.

Toevallig vandaag daar geweest en idd , ruime keuze in zo'n borstels , deze kost 5,21 Eur.
Wil me ook deze techniek aanleren/verdiepen ;)

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan