Hoofdsponsor

1/35 Bronco Rheintochter R-2 [DONE]

Prachtresultaat.
Deze zou zeker in het oog springen op een wedstrijdtafel ;) ;)
Origineel model, knap gebouwd en voortreffelijk geschilderd...
Proficiat met je mooi model :D
 
Wel ik noem dit dus een echt model...het zou kunnen dienen voor een educatief project in één of ander museum...echt Top en heel accuraat afgewerkt...
 
Zeer fijn afgeleverd, prachtige kleuren die geen verwering vereisen in deze, wat mij betreft een masterpiece. Snel stofvrij de kast in en er veel naar kijken !
 
Niks om je voor te schamen hoor, ken er veel die een dergelijk model nooit gaan kunnen afleveren !
Zou dit model zeker durven inzetten op wedstrijden en het zou me geen barst verwonderen indien je er nog prijzen met zou halen ook.
Zeker dat houtwerk is iets om fier op te zijn!
Man, wat een schoon model !
 
Bedankt allemaal voor de complimenten !!
Lof gaat vooral naar Bronco ... ik was al redelijk onder de indruk van het merk, maar ze blijven toch speciale onderwerpen op de markt brengen die zeer goed uitgewerkt zijn, zowel qua details als pasvorm.

Ik had beloofd om de dingen die ik voor mezelf onthouden heb even op een rijtje te zetten ...

1) Primer -> De "ultimate primer" (oftewel Badger Stynylrez) is 1 van de betere acryl primers die ik al gebruikt heb ... wat mij betreft evenwaardig inzetbaar als Mr. Surfacer 1500, maar dan zonder de solvent-geur.

2) Primer kleur -> In combinatie met de heel fijne MR.Paint verven is een zwarte primer, die ik normaliter zou gebruiken, niet echt geschikt.
Vandaar dat ik deze keer voor een witte primer-laag heb gekozen (i.e. een wit canvas) ... Je verliest meteen wel wat contrast, maar dat kan je achteraf
opvangen met eventueel post-shading en/of pin-wash

3) Pin-wash -> ondanks het grote aanbod van kant-en-klare washes/filters/etc. vond ik een gewone mix van olieverf (Abteilung) & een oplosmiddel nog het plezierigste werken ... qua thinner heb ik "Sansodor" van Winsor & Newton leren kennen (geur-arm), en ben er zeer tevreden over.

4) Vernislaag -> Om de pinwash beter te laten vloeien is een gloss-laag aan te raden ... ik heb hiervoor deze keer eens geen future gebruikt, maar aqua-gloss van Alclad. Ik ben tevreden over het product, het doet wat het moet doen, en het lijkt iets beter te airbrushen dan gewone Future

5) Matt vernis -> De afuit-arm in "rot oxyde" is afgewerkt met matt-vernis ... Hiervoor heb ik ook een product van Winsor & Newton gebruikt, nml. hun matt-vernis van de Galeria reeks, verdund 50/50 met Tamiya X-20 ... deze mix laat zich goed airbrushen, droogt relatief snel, en is te reinigen met water ... heel tevreden over.

Zo, dat was het zowat .... op naar het volgende project :)

Groetjes

Patrick
 
Hey,

Indd, een heel knap stuk geworden, en zoals Erwin het zegt, zet hem in op een wedstrijd en gegarandeerd haal je een prijs binnen...
Machtig gedaan man...;)
 
Heel heel erg mooi afgewerkt mijn complimenten voor dit schitterende werk 👍👍👍
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan