Hoofdsponsor

1/35 Bronco Rheintochter R-2 [DONE]

Weer een wapen gezien dat ik nog nooit heb gezien , best raar , ik moet zeggen ziet er wel een knappe bouw uit voor zover ik het kan zien
suc6
Marc
 
Een snelle google toont dat de top vinnen (soms of altijd?) in mooi gelakt hout waren. Het is mss een idee. Meen dat de vliegtuigbouwers daar een techniek voor hebben en denk dat het ook in decal vellen bestaat.
 
Ach, het is blijkbaar alles geverfd of alle vinnen in gelakt hout; niet de topvinnen alleen.
 
Thanks guys!

Hey Philipson ... Nu, weet nog niet zo goed wat ik ga doen met de houten panelen & top-vinnen ... ik denk alles in hout, lijkt me het mooist. Heb al eens gekeken naar de decals van Uschi (https://www.uschivdr.com/), maar moet ook zo te doen zijn he. Eerst de build afwerken, en kan ik meteen ook mijn nieuwe primer eens proberen (Ultimate Primer ... schijnt goed te zijn)

Greetz

Patrick
 
Weer een paar stapjes verder ....

Sorry voor de foto's, het zijn snelle opnames met de Smartphone...

i-rGBwQNJ-XL.jpg

Na bovenstaande assembly wordt begonnen aan de raket ...

i-tM5dw2f-L.jpg

De manier waarop de stuurvinnen bevestigd zijn is maar fragiel, en aangezien ik ze in natuurlijk-hout wil schilderen leek het me niet
aangeraden ze nu reeds te bevestigen ... vandaar een beter alternatief gebruikt dmv Albion Alloys buisjes (Micro-brass-tube 0.9mm * 0.45mm) en 0.45mm rod. Eenmaal de vinnen geschilderd zijn is het dan gewoon een kwestie van ze in de buisjes te schuiven/lijmen

i-Ts89JcH-XL.jpg

i-H52rV7c-X2.jpg

i-TQCnRSm-XL.jpg

En onderstaande een in-progress fotootje van het projectiel ... (de lijmnaden van de achterste booster moeten nog
weggewerkt worden)

i-4bTBdDL-XL.jpg

Groetjes

Patrick
 
Knap bedacht , want als je de echte pinnetjes bekijkt heeft het niet veel nodig toffe tip wat we hier te zien kregen
Marc
 
Hey Filip ... Ja, klopt. Is dat eveneens het model van Bronco ? Er is nml. ook een resin model van in omloop dacht ik.
Komt de foto van een build-log oid ?

Groetjes
Patrick
 
Denk van wel , zag ik op de FB pagina van "Uschi van der Rosten" verschijnen.
Las ook dit commentaar ... The Bronco is nice but its a copy of the model from Custom Scale
 
Straf ... is een model door Chris Wauchop gemaakt, zal 1 van zijn nieuwste creaties zijn, want voor de rest nog nergens op het net te bespeuren ... thanks for sharing Filip !
 
zo proper werken ben ik jaloers op mooi grt.
 
Zo, ik heb voor het eerst mijn nieuwe primer eens kunnen testen, Ultimate Primer (oftewel Badger Stynylrez), en ik moet zeggen, ben er
best tevreden over ... De Primer is redelijk dik, en airbrushed het best met een grotere naald en iets lagere druk, maar de self-leveling is
uitstekend ... De primer droogt snel, dus ook in de airbrush, maar is goed te reinigen met Tamiya Airbrush cleaner (i.e. roze dop) ...

Ik had 3 kleuren aangekocht (zwart, grijs en wit), en heb voor dit model de zwarte primer genomen ...

i-3bfdrbr-XL.jpg

i-Whzrbfj-XL.jpg

i-D7WTL4W-XL.jpg

i-7PNzVhb-XL.jpg
 
Mercikes !
Ik ben tevreden met de primer, maar voorzichtigheid blijft geboden met het maskeren, want desondanks twee dagen gewacht te hebben komt er hier en daar toch een minuscuul stukje mee ... soit, dat camoufleren we wel weg achteraf ... :)

i-DPcQkQs-XL.jpg

i-tnN7k56-XL.jpg

i-X28VPcX-XL.jpg

i-C6GqsNX-XL.jpg
 
toch mooi resultaat en proper gedaan grt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan