Hoofdsponsor

1/24 VW kever Cabrio [Done]

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.865
Beste vrienden om mijn goesting te bevredigen ben ik aan de volgende kit bezig en ja het is weer een VW sorry hoor maar ik probeer een soort dead line te halen

Hier de boxart en de inhoud

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

Grt
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom een deadline proberen te halen?
Is de duivel ermee gemoeid?
 
Deadlines en modelbouwbouw gaan niet erg goed samen hoor Coachke.
 
Ik weet het Ron het is me al een paar x onder mijn neus gewreven ( wel niet slecht bedoeld ) maar ik had het al eens geschreven ik ben uitgenodigd om al mijn VW's te tonen op een VW meeting in Juni dit jaar
Marc
 
Gewoon bouweuuuuh ! Goede keuze Marc !
 
Mooie kever, hopelijk eens origineel blijven ditmaal?
 
Jazeker deze wel , ik weet alleen niet welke kleur
 
ferme Marc en volg grt.
 
Veel geluk ermee,ik volg.Benieuwd wat de kleur gaat worden.
Marc S
 
Beste vrienden ik heb jullie een beetje verwaarloosd en ben jullie wel wat fotokes verschuldigd , door mijn laatste dringende bezigheden heb ik wel wat verder gebouwd maar heb me de tijd niet gegeven om te posten bij deze zal ik het al een deel goedmaken want ondertussen is de kever zo goed als af maar dat hebben jullie nog te goed hoor
De motor is tot nu toe 1 van mijn betere creaties gewoon omdat ik de originele setting's heb behouden maar heb een leuke wash aangebracht en bougiekabeltjes heb bij gelegd ,klein detail wat misschien niet te zien is dat ik de V-riem schuin heb gekrast met een scherp mesje zodanig dat hij op een V lijkt wat weeral de werkelijk benaderd

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De bodemplaat of platform zoals dat tegenwoordig heet want van chassis mogen we in feite niet meer spreken om de eenvoudige reden dat er geen chassis is gewoon een in een vorm geperste plaat die zeker zo sterk is als een chassis komt er nog bij dat het een heel pak lichter is en men spreekt dan over een " monocoqe " omdat eens de bodemplaat verwerkt is met de rest van de carrosserie 1 geheel vormt
Het platform is zoals altijd bij mij in het donker grijs ook hier heb ik een lichte wash overgegeven

attachment.jpg

attachment.jpg

ik probeer altijd de originele kleuren onderaan te maken omdat vele bouwers gewoon denken dat het gewoon zwart is wat zeker niet het geval is
Ik ga nu proberen mijn bouw terug in beeld te zetten nogmaals sorry hoor , maar de plicht riep en roept nog hoor huiselijke takenmoeten nu eenmaal ook gebeuren en er zit nog veel in het verschiet
Makkers de groeten
Marc
 
Ziet er al goed uit,hopelijk nu wat meer geluk met de laklaag.
Marc S
 
Eerlijk hetgeen ik van plan was is weeral mislukt
ik was van plan om hem in hevig blauw candy te zetten maar dat lukte niet en ik moest hem eerst in het zilver zetten dus na alles af te wassen staat hij nu in het zilver ( grijs metaalkleur ) en daar blijft hij , het is wel mooi hoor
De rest gaat goed ik ben nu bezig met het interieurtje is ook al ver af
Grt
Marc
 
Candy is niet makkelijk om te spuiten.
En hevig blauw? Met candy?
Candy blijft transparant, dus om dat hevig blauw te krijgen.
 
Welja Jelle eerst moet je een zilverkleurige achtergrond hebben en daar komt dan de transparante kleur
 
Als je met candy een hevige kleur wil kan je er beter wit onder zetten.
En als je het metallic wilt (zoals in zilver en goud zit) dan neem je wit metallic.
 
Candy`s worden over het algemeen op een zilveren of gouden onderlaag gespoten voor het Candy effect, En inderdaad een Candy lak is zeer lastig om goed te spuiten weet ik uit ervaring :)
 
Het is best een uitdaging dergelijke effecten te verkrijgen met doorzichtige verven,iets wat ik zelf nog nooit heb geprobeerd.
Hoe jullie het voor elkaar krijgen snap ik wel maar blijft een kunst om dat goed te doen.Marc man het lukt jou wel hoor.
 
ben benieuwd want is weer nieuw voor mij die kleur grt.
 
@ Pascal die kleur gaat het niet worden dat komt later terug aan bod nu is hij gewoon zilver ( grijs metaal )
Sorry maat maar daar moet ik eerst wat dieper op ingaan en de verf beter leren kennen
Marc
 
Misschien om te experimenteren een proefstukje spuiten,heb dat bij mijn roadrunner en het blauwe gedeelte van mijn chevy ook gedaan.Dit zijn ook kleuren die ik zelf gemegd heb omdat hetgene ik eerst van plan was mij niet beviel.
Marc S
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan