Hoofdsponsor

Anders / onbekend Arnhem 1944 [wip]

Reneduret

Well-known member
Registered
Lid geworden
1 okt 2009
Berichten
1.391
Beste mensen,

ik deed een tijdje kalm aan.

andere muzes aandoen die me aanspraken, vrouwen, schaken en muziek.
Waarbij ik moet zeggen dat het schaken en de muziek me na vier jaar weer hierheen voerden.

Ik moet zeggen dat ik schrok. Schrok van de plotse behoefte weer te sculpten,..het was gewoon weg.
Maar ook schrok hoe makkelijk ik het weer oppakte en daar gaat het om. Het was altijd gezellig hier.

volume smock uitgewerkt.

Nu de details.

DSC_1184_zpszieb7jve.jpg

DSC_1183_zpsq8j3sqzf.jpg

DSC_1181_zpskhgzgyaw.jpg

DSC_1179_zpswhtxxmsb.jpg

DSC_1176_zpsuq4exwrg.jpg

DSC_1175_zps43fvprjd.jpg

groet,

René
 
Wat een leuke verrassing om terug een werkje van jouw te mogen zien groeien en bloeien :)

Welkom terug René :You_Rock_Emoticon:
 
ik had nog niet het genoegen je hier te ontmoeten en ik moet zeggen ik heb een kunstenaar gemist.....................
 
Welkom terug... figuur ziet er goed uit, als denk ik dat het lijf iets te klein is volgens het hoofd... proportioneel dan...
 
Hallo !!!! Knap werk hier
Beste ik heb u hier ook nog nooit gezien maakt niks uit he welkom , weeral een krak bij dat is het voornaamste ik kijk uit naar het verdere verslag
grt
Marc
 
oude liefdes man ,vrouwen schaken..gewoontes en passie die dingen ...roesten vervagen een beetje misschien..maar vergeten..prachtig werkje René
 
Weer een kunstenaar ontdekt...puik werk..!!

Grtz yves,
 
Goed je weer terug aan het werk te zien hier Rene!
Mooi figuurtje heb je weer gemaak1.

Fred
 
dank jullie, allen!
Silenoz,..als ik hem zo in natura voor me heb valt het best mee, de proportie ( vertekening camera). Wat wél zo is,..en dat pas ik waarschijnlijk nog aan, voor een Arnhem tafereel blaakt dit hoofdje best van de gezondheid, bolle toet zeg maar.

Gezegd moet dat ik na langere tijd ergens wilde beginnen. Het maken van een goed draadfiguur en correcte houding voor mij belangrijkst was.
Het kopje was relatief 'snel' gedaan en viel hiervoor terug op mijn reserves. Ik zie bijvoorbeeld dat zijn oren wat groot zijn.
Mocht dat allemaal, ook wat jij stelt na het schilderen tegenvallen, klei ik een nieuw kopje.
 
wat gesneden in gezicht.

volumes toegevoegd broek en rug.

DSC_1194_zpsswf55wzs.jpg

DSC_1192_zpsbnjyo3ub.jpg

DSC_1191_zpshltcbbun.jpg

DSC_1190_zpslvydlmjh.jpg

DSC_1188_zpsq4zykelp.jpg

DSC_1187_zpsfwfok4hx.jpg
 
Rene het doet me ongeloofelijk goed je hier terug te zien ..mannen van de oude Glorie ..doet altijd goed ...en zo te zien ben je weer deftig bezig ...in jou figuren zie je ,je gevoelens altijd respect voor gehad ....toppie man ;););)
 
Rene het doet me ongeloofelijk goed je hier terug te zien ..mannen van de oude Glorie ..doet altijd goed ...en zo te zien ben je weer deftig bezig ...in jou figuren zie je ,je gevoelens altijd respect voor gehad ....toppie man ;););)


gevoel en passie is dé basis voor onze hobby Spaander.

en ja,..ben gister 47 geworden :-(
 
Hoi Renéeeeeeeeeeeee ! Hartstikke geweldig om je hier weer terug te zien met je typische magnifieke sculpteerwerk ! Tja, ik vind deze para dus weer prachtig worden, geheel in de lijn met wat ik van je zag in het verleden. Welke schaal is dit trouwens ? Hij lijkt 1/35 maar als ik me goed herinner was jij meer een man van de grotere schaal ? En is dit iets anders dan je Fimo kneedspul ? Het lijkt op Magic Sculp oid. In elk geval, blijven gaan en ons verblijden met je inspirerende werk.
 
Proficiat mateke en verheug me op het terug volgen van je projekten:8:8
 
Hoi Renéeeeeeeeeeeee ! Hartstikke geweldig om je hier weer terug te zien met je typische magnifieke sculpteerwerk ! Tja, ik vind deze para dus weer prachtig worden, geheel in de lijn met wat ik van je zag in het verleden. Welke schaal is dit trouwens ? Hij lijkt 1/35 maar als ik me goed herinner was jij meer een man van de grotere schaal ? En is dit iets anders dan je Fimo kneedspul ? Het lijkt op Magic Sculp oid. In elk geval, blijven gaan en ons verblijden met je inspirerende werk.

heeeeej d'n Guy! ik heb U gemist he!


tja, waarom gelijkt hij 1/35...dat is omdat U zelf in die schaal zit schat ik :-)

ik had vier jaar terug voor mijn kolonel Landa Buste veel grijze fimo gemengd en deze was zowat uitgedroogd hier.
Na wat aankneden werd het weer soepel. Deze kleur sculpt voor mij het fijnst, licht- je ziet de schaduwen hierdoor beter.

Ook bij fimo is er een moment na een tijdje staan dat je met een spatel mesharde hoeken kan aanzetten en plooien kan nuanceren.
Ik blijf zweren bij deze materie omdat ik eindeloos de tijd heb.

voor de voeten heb ik wel een basis met magic sculpt aangezet. onderop de voeten in een soort S of U gedraaid en weer loodrecht terug in de klem. Fimo brokkelt bij buigen maar is weer voor afgiet opties heel geschikt.

gemist heb ik U :-(
 
en het is uiteraard een 120 mm figuur. Voor volledige figuren vanwege het onderdelenbestand mijn keus- voor bustes inderdaad 1-9 of 1-6.
 
We schuiven direct hier aan,en super blij dat je terug van de partij bent welkom back 👍👍👍 👍
 
Goh dat smoeltje, lekker British met die snor...heerlijk !
Ik zit momenteel te prullen aan een gedode Duitser voor de Opel Olympia, heel toevallig want ook ik heb al een tijdje geen sculpteerwerk meer gedaan, behalve deze een klein jaartje geleden (en nog is ie niet af !)...

69_zpsbil4yhtw.jpg

Oh ja, het is een fantasiefiguurtje 70mm hoog, een pad met middeleeuwse wapens komt den mensch niet snel tegen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan