Hoofdsponsor

Anders / onbekend Arnhem 1944 [wip]

dat is fijn te horen Burglar. Op zo'n dag zit je toch kritisch te wezen op die vierkante millimeters. je wilt niet overdrijven maar gewoon juist zijn.
 
knap in ieder geval en plezant om vordering te volgen want is niet simpel beelden maken vooral de handen zullen uitdaging zijn.
Ken ( Frans Wuytack ) vandaar dat ik dit moedig vind en zeker met zo 'n mooi resultaat al grt.
 
ja, handen zijn lastig. Ga zo wat foto's maken van een replica in handen.

neen, dit alles is niet simpel. Maar het grote gevaar schuilt in het afraffelen.

dank je Pascal.
 
Da ziet er hier ne kwaaie tist uit he ik zou hem in het echt niet graag tegenkomen
Prachtig om te zien hoe jullie van niks zoiets kunnen maken , ik heb daar geen oog voor maar vind het wel leuk
 
ha ha ha, nee, echt he..? hoe meer ik naar hem kijk hoe enger ik hem ook vind :-)

die wil bij de eerste drop geen ammo maar gewoon whiskey.

heb van de klei een basis gebakken voor de handen, daar bouw ik verder op- en schaaf er af wat nodig.
 
Knap ik zou niet weten hoe eraan te beginnen
 
hmmm..nu moet ik zeggen....voor wat de handen aanging,..ik ook niet.

het is thermoklei voor de over, 130 graden. geheid dat de rifle kromtrok.

moetst een sateprikker recht schaven en mat daar de afstanden op, bracht daar de basis handjes aan.

dat weer bijsnijden, aanbrengen op de rifle, passen, aanzetten etc etc.

beh, ik heb twee 12 uurs diensten achter me kiezen,..deed dit vanavond nog best rap :-)
 
niet zo'n heel spannende update.

Heb Chappy een week bekeken en gewoon aandachtig voelen wat er niet klopt.
Dat was met name extra volume op de rug, benen en nog wat om die overall meer vorm te kunnen geven.

niet spannend, wel noodzakelijk.

DSC_0094_zpsvm1lveth.jpg

DSC_0095_zpslnf3ug75.jpg

DSC_0096_zpsdb0oygko.jpg

DSC_0097_zpsgvhtpt7n.jpg
 
Hij lijkt helemaal goed te komen Rene, dit wordt stilaan echt de typische Denison met de kenmerkende baggy plooien. Vind 'm echt een plekje in Arnhem verdienen straks, op ware grootte, in brons.

Zoals deze bij ons in Heide : Canadees luitenant Col Denis Witaker meets Kolonel Harry Colson, aanvoerder van de verzetstrijders (haven Antwerpen).

89126996_zpsitaxagvd.jpg

Werk lekker door aan dit project, ik blijf onderuit genieten.
 
Laatst bewerkt:
rustig maar zeker naar knap resultaat grt.
 
Deze wist ik niet staan alhoewel ik er vroeger veel kwam aan die kant , het is wel een mooi gebaar wat daar staat
Verder even over het werk zelf wel ik vind dit nu eens fantastisch ik heb de feeling daar niet voor bij mij zou het meer op,iets uit een S.F. film komen
Rene dat heb jij knap gedaan ik blijf dit volgen alleen al omdat ik het mooi vind
Marc
 
dank jullie voor de lovende woorden.
Het best is, als je denkt er bijna te zijn, zo'n figuur flinke poos te laten rusten, uit het zicht. Je zit er immers langer bovenop.

mooi eerbetoon met de beelden Guy!
 
heb het figuur afgebakken. alles behalve de handen en schoenen.

toch wil ik even blikken op het keyholderschap.

heb je de sleutel nodig, of héb je hem?

René Sr en Jr verenigd ;-)

10209145281296980_962176410035713240_o_zpsgtq7qysi.png
 
Leuke foto, paps heeft ook iets artistieks over zich. Ik kijk uit naar de afgebakken producten Rene !
 
Mijn vader is heel technisch. Elektronica en constructies. Ik kan wel copy paste solderen maar doorgrond niet de principes. Dacht, misschien leuk de 'andere' kant van de bouwtafel te tonen.

Bewust de torso en benen afgebakken, gegeven moment is het goed voor het moment. En ik moet ook iets kunnen pakken als ik de schoenen invijl. De zachtere klei wil je niet schaden. Ik boor straks kleine gaatjes om insignes nog aan te brengen, wat knopen aanzetten.

Verder dub ik nog over wat uitrustingstukken, een holster met Webley?

Een klein tafereel, sokkeltje.
 
Ha René, treffen we elkaar hier ook weer eens :)

Chappy ziet er goed uit man, wat is zijn rang ?

Idee voor ondergrond ? : aan zijn voeten een Duitse helm met kogelgat.
Vind je misschien een cliché, maar ik kwam er eigenlijk op vanwege die kop van de para.
Hij heeft de kop van een jager, en heeft voor mijn gevoel een verbeten (of vastberaden) blik die de ernst van de oorlog goed uitdrukt.
Gezien zijn pose is-ie er ook helemaal klaar voor...

Cheers mate :D
 
prachtig gedaan man , blijf dit zeker volgen !!
 
dank mannen.

een Duitse helm met een gat erin,..ach waarom niet?

Zijn rang, schat NCO, sergeant major. Wordt tijd dat er wat verf komt!

Ik heb wel wat bestek en bordjes op deze schaal,.mss leuk wat Delfts blauw na te bootsen, een kapotte spiegel op de background ( heej, nog niet vertoond!@)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan