Hoofdsponsor

1/48 F6F-5 Hellcat Jasmine Models [wip]

Materiaal laat zich solderen als een baksteen, maar heb er toch meer vertrouwen in dan gewoon met superlijm. Vele delen passen zo in elkaar, en na het vormen van een doos zitten ze vast, maar lijmen/solderen is toch noodzakelijk.

Eerste vleugel is klaar voor de dwarse verstijvers...
abe871c44df757997213c207ceedbeb4.jpg


8b98009c6edc902a855782d6d89c4cca.jpg
 
Kan je bakstenen ook solderen dan 8) Maar schiet toch lekker op zo te zien.
 
Dat wel, maar dit zijn de grote basisdelen, nu komen de fijne stukjes om alles uit te lijnen...
 
Dit is speciaal! Ziet er niet evident uit om te maken.
Mooi om eens een toestel van binnenuit te zien.
Benieuwd naar de vorderingen.

Gr
Thiery
 
Er zijn dingen waar ik niet aan zou beginnen...dit is er ééntje van je levert prachtig werk moet ik zeggen.
 
thx... ik denk dat ik nu op 60% van de eerste vleugel zit...

Alle hoofdliggers zijn opgeschoond, maar ik heb er nog maar een paar vastgesoldeerd
3d9700ca80dda5303f1926628b419e17.jpg

Nu moeten deze allemaal verbonden worden met deze fijne staafjes, en die buigen al door ernaar te kijken...:
28048c30a5ac05000cc08a4b32a487a2.jpg

ook ben ik al begonnen aan de roeren
466572770524c72726c6b1c1b5b48dd1.jpg

Elders kreeg ik de vraag of ik deze in kleur ging zetten en ik denk eraan om deze uiteindelijk in kleur te zetten, maar ik moet nog zien wat zoal mogelijk gaat zijn... indien mogelijk zou ik ook proberen bepaalde luikjes toevoegen, zoals de toegang voor de machinegeweren en de munitie... maar eerst eens zien of ik deze zo klaar krijg...

@Cargomaster: ah het is gewoon net opschonen en een beetje mikken, maar valt eigenlijk goed mee..

ook in verband met het materiaal... eerder had ik gesproken van inox, maar het blijkt toch magnetisch te zijn... wel zo handig als er een stukje valt ;-)

misschien chinese inox? Voor de kenners: inox is 18/10 (%chroom/%nikkel bij het staal), maar je hebt ook low grade varianten, met minder chroom en nikkel die uiteindelijk niet echt meer roestvast zijn, en wel magnetisch...
 
Als je deze gaat spuiten zal je hem best in de groene of gele basiskleur steken zoals Zink Chromate Primer.
 
Eerlijk ? ik liet dat zo is gewoon prachtig , maar ja ik ben nu eenmaal autobouwer en houd van bling bling he , in iedere geval is het knap
Marc
 
Eerlijk ? ik liet dat zo is gewoon prachtig , maar ja ik ben nu eenmaal autobouwer en houd van bling bling he , in iedere geval is het knap
Marc

Je hebt wel ergens een punt Coachke maar ik vrees dat het zal oxideren en dus zal er minimaal een vernis over moeten.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan