Hoofdsponsor

1/35 Golan hights met D9R Armed bulldozer 1:35 [wip]

Dat ziet er goed uit! Leuk ook die poster aan de muur. De details doen het hem altijd in diorama's.
 
Nu de ramen erin zitten wordt het langzaam aan tijd voor de eerste details in dit vervallen midden oosten huis. Het staat op de nominatie om te worden afgebroken maar voordat het zover is zullen er nog heel wat details erin moeten worden verwerkt evenals de omgeving ervan.

De gordijnen zijn erin gehangen. Natuurlijk zijn deze ernstig vervuld omdat er al geruimte tijd niemand meer is geweest om ze te reinigen. De woning staat al lang leeg. Gemaakt van dun zwart papier.

attachment.jpg

attachment.jpg

De deur naar het terras is aan de binnenzijde versterkt met een metalen deur. omdat het huis afgelegen staat en middenin een in het verleden oorlogs gebied is deze versterkt voor de veiligheid van de ex bewoners.

attachment.jpg

Ik ben begonnen aan de buitenzijde met deel twee in het weatheren ervan. Het terras wordt ook later volop in de schijnwerpers gezet met details. Daarom ook hier nu eerst nog wat weatheren. De deur aan de onderzijde bijvoorbeeld.

attachment.jpg

attachment.jpg

De voordeur komt ook nog wel wat aan aandacht tekort. Dus daar komt nog een gordijn waarschijnlijk welke door het bovenin gelegen raampje naar buiten hangt.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hey,

Knap, heel knap uitgevoerd...;)
 
Meer en meer besef ik dat op dit forum wel echt straffe gasten zitten..
 
Dank jullie. Nu wordt er het terras gemaakt. Dus bovenop het dak. Daar zie je vaak kleine schuurtjes en waslijnen e.d.
 
Dit is deel 3 alweer van het weatheren in het African house als onderdeel in een diorama later. Zoals ik eerder al schreef doe ik dit in fases om te voorkomen dat er teveel aan wordt geweatherd. Dit om " overdone " te voorkomen.

Er is nu een zeer verdund filter van wit als kleur overheen gekomen. Dit doe je door in een kommetje gevuld met schone wasbenzine ( zo doe ik het altijd ) een of twee kwast dipjes verf in de kwastharen van een niet te grote kwast in schoon te maken. Je krijgt hierdoor een zeer verdunde combinatie waar je bijna doorheen kunt kijken. Dit breng ik dan met een brede kwast vlug eroverheen aan. Niet over de ramen natuurlijk. Dit geeft nadat het voor een uurtje of twaalf volledig is opgedroogd er een witte waas aan. Zo simuleer je dan dat het gebouw altijd in de hete zon heeft geblakerd/gebakken.

attachment.jpg

Onder langs de muren natuurlijk ook weatheren zoals de deuren bijvoorbeeld.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Alles wordt nu wat lichter van kleur.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Het dak terras voorzien van wat details.

attachment.jpg

De eerste details welke ik ga toevoegen in dit gebouw zijn op het dak terras. De update is wat groter derhalve zal ik niet veel tekst erbij voegen voor de foto`s. Het gebouw is standaard nu klaar maar ik wil er details in en op aanbrengen. En dit is de eerste stap.

Een schuurtje zie je wel eens op het dak bij deze gebouwen. Hier worden vaak kippen in gehouden.

attachment.jpg

Doch dit gebouw is al geruime tijd verlaten en staat op de afbraaklijst in dit diorama.

attachment.jpg

Tja de achtergelaten planten hebben helaas hun beste tijd gehad. En zijn al lang niet meer verzorgd.

attachment.jpg

attachment.jpg

Een lege kippenren..

attachment.jpg

Uitgedroogde watermeloenen....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg



Tja de bulldozer staat al vol ongeduld te wachten om aan de slag te gaan...



attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooie details, misschien ook een leuk akkefietje is een muurschildering van de pelgrimstocht naar Mekka. Daar beelden ze af hoe ze gegaan zijn (met welke vervoersmiddelen)
 
Dit is opeens een heel heftig beeld, huisje zag er zo lief uit...
 
tja wat kan ik er nog aan toevoegen ik vind niks in mijn woordenboek om het nog beter uit te drukken fantastisch maar 1 akkefietje misschien , misschien zie ik het verkeerd de planken in het kippehok vind ik persoonlijk nogal dik ( gezichtsbedrog of wat ? )
Marc
 
raar zie geen foto's?? grt.
 
tja wat kan ik er nog aan toevoegen ik vind niks in mijn woordenboek om het nog beter uit te drukken fantastisch maar 1 akkefietje misschien , misschien zie ik het verkeerd de planken in het kippehok vind ik persoonlijk nogal dik ( gezichtsbedrog of wat ? )
Marc

Ja wellicht heb je hierin gelijk. Nu ik er tegenaan kijk. Vervangen gaat niet. Ik zal proberen om hierin te camoufleren. A;s je het aan het maken bent valt het niet op maar eenmaal op de foto vallen zulke dingen vlugger op.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan