Hoofdsponsor

1/35 Golan hights met D9R Armed bulldozer 1:35 [wip]

Ziet er goed uit Ron, ben benieuwd naar de afwerking.

Fred
 
je bent lekker op dreef ron het is weer fantastische wat je laat zien en nu je site site er terug kan je terug rustig je gang gaan ze laat je maar is goed gaan.
 
mooi gebouw en netjes in elkaar gezet weeral dat beloofd grt
 
Heel mooi werk! Die miniart huisjes hebben zeker potentieel als je een beetje geduld hebt. Ik heb toch een klein puntje van opbouwende kritiek. Dit soort huizen komt in deze stijl niet voor op de Golan Hoogte (correct me if i'm wrong). Dit is namelijk typisch Tunesische architectuur. Persoonlijk zou ik de houten balken van de gevel weg laten en in de plaats een schotelantenne aan de muur hangen. Dan past hij wellicht iets beter in de setting en het tijdperk. Anderzijds... Het kan natuurlijk ook gewoon een oud verlaten huis zijn en in dat geval kan het wel met wat "moderne" invloeden zoals stroomleidingen aan de gevel of een airco bv.
Anyway lang verhaal kort: ziet er goed uit!
 
dikke wanden wel maar dat is normaal in warme streken,dit om de warmte buiten te houden,mooie vorderingen trouwens.............................
 
dikke wanden wel maar dat is normaal in warme streken,dit om de warmte buiten te houden,mooie vorderingen trouwens.............................

Ja inderdaad dacht ik ook al aan als een soort isolatie werking.
 
mooi gebouw en netjes in elkaar gezet weeral dat beloofd grt

Dank je wel. Nu er de deuren en ramen inzitten krijg je de kans om lekker ta gaan scratchen althans wat mogelijk is. Ik wil nadat het gebouw in de kleuren staat er lekker bij gaan scratchen.
 
Heel mooi werk! Die miniart huisjes hebben zeker potentieel als je een beetje geduld hebt. Ik heb toch een klein puntje van opbouwende kritiek. Dit soort huizen komt in deze stijl niet voor op de Golan Hoogte (correct me if i'm wrong). Dit is namelijk typisch Tunesische architectuur. Persoonlijk zou ik de houten balken van de gevel weg laten en in de plaats een schotelantenne aan de muur hangen. Dan past hij wellicht iets beter in de setting en het tijdperk. Anderzijds... Het kan natuurlijk ook gewoon een oud verlaten huis zijn en in dat geval kan het wel met wat "moderne" invloeden zoals stroomleidingen aan de gevel of een airco bv.
Anyway lang verhaal kort: ziet er goed uit!

Dank je wel. Bedankt ook voor je tips. Ik had er nog niet aan gedacht om ook airco en een schotel op aan te gaan brengen. Zal ik nu wel gaan doen dus dat was een puik idee/voorstel van jou. Ik zit alleen nog te tobben van de buitenmuren in hun juiste kleur. Miniart laat een soort witte kleur zien. Maar als ik google zie ik eigenlijk dat de buitenmuren in die hoogtes altijd meer rose tot vleeskleur hebben als dat ze wit zijn. Ik neig dus meer om de buitenmuren een rodere kleur te gaan geven als dat ze wit worden. Al ben ik er op dit moment nog niet helemaal uit welke kleur juist is.
 
Dank je wel. Bedankt ook voor je tips. Ik had er nog niet aan gedacht om ook airco en een schotel op aan te gaan brengen. Zal ik nu wel gaan doen dus dat was een puik idee/voorstel van jou. Ik zit alleen nog te tobben van de buitenmuren in hun juiste kleur. Miniart laat een soort witte kleur zien. Maar als ik google zie ik eigenlijk dat de buitenmuren in die hoogtes altijd meer rose tot vleeskleur hebben als dat ze wit zijn. Ik neig dus meer om de buitenmuren een rodere kleur te gaan geven als dat ze wit worden. Al ben ik er op dit moment nog niet helemaal uit welke kleur juist is.

Met vleeskleurig ofwel creme of grijstinten zit je altijd goed denk ik.

000_Nic6444378-e1431239299627.jpg
 
Dan je in ieder geval voor de tips. Ik denk dat ik voor creme kleur zal gaan. Rose vind ik wat te..En door jouw tips heb ik besloten om het diorama een iets andere vorm te gaan geven. ik vond de tip van de airco`s en de schotels zo verrassend dat ik daarom de bestemming ga aanpassen om die onderdelen erin te gaan toevoegen..:)


En dan bij deze nieuwe update zijn de ramen en deuren gemonteerd. Hier moet je wel wat passen en meten gaan. De omlijsting oftewel de kozijnen passen niet goed in de muren. Is niet erg want het is prima passend te maken. Foto`s zeggen genoeg in deze update. En nu deze fase gereed is kunnen we gaan beginnen met de eerste scratch werkzaamheden. De kit is mooi maar naar mijn mening wat basic. Daarom dat er vanaf nu de nodige uitbreidingen eraan komen. Sommige extra scratchdelen erin zijn pas aan te brengen nadat de nurem zijn gespoten in hun kleur. Maar we gaan eerst de delen erin maken die meer vragen als alleen monteren. Dat doe je dan voordat je de kleuren erop gaat spuiten en verven.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

We zien enkele gaatjes van de draagbalken in de muren. Dat is een effect van het vacuumvormen. Niet erg dat zal later weg worden gewerkt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dank jullie jongens. Ik wil in ieder geval eerst dit huis zover als mogelijk gereed maken voordat ik aan het verdere dio werk begin. Als het huis eenmaal vast staat is het misschien moeilijker om eraan te werken.
 
er is geen twijfel mogelijk dat dit van uw hand komt zoals we gewend zijn , doodgewoon knap
prachtig ik kijk weeral uit naar het vervolg
Marc
 
Dank je Marc. Meteen een aanvulling ernaast..

Nu de eerste weathering een feit is ben ik de ramen erin gaan aanbrengen. ik heb deze gemaakt van plexiglas. Makkelijk te bewerken en niet duur in aanschaf. Te verlijmen met kontaktlijm bijvoorbeeld.

attachment.jpg

Eenmaal erin gelijmd heb ik ze vuil gemaakt en ook geprobeerd om er spinnewebben erin te maken. Verder heb ik bij de zijden ervan met witte houtlijm en een kwastje de aan de buitenkant deze ruw gemaakt. De ramen blijven altijd aanpasbaar in hun vervuiling met wasbenzine en een kwastje. Nooit thinner uiteraard dan worden ze ondoorzichtig. Als je met een kwastje en wasbenzine over de raampjes beweegt worden ze schoner bijvoorbeeld. Of als je het kwastje iets meer in de verf beweegt worden de ramen vuiler. Zo kun je deze naar je wens maken.



Let op de spinnewebben. Deze zie je zo wel eens aan de binnenzijde waaien.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan