Hoofdsponsor

Anders / onbekend Karikaturen en ander kneedwerk (wip & ontwerpen)

Knappe koppen :D

Soms heb ik, voor mezelf, een laagje verf (wash) nodig om echt te kunnen zien hoe het zit...
Dat heb ik al meermaals gemerkt bij het schilderen van 1/72 en 1/87 figuren.
Nu start ik telkens met een wash, zo komen details veel duidelijker zichtbaar...
Ook eventuele vervormingen zijn dan duidelijker te zien.
Respect voor je kunnen hoor, ik ga het je niet nadoen :nowink:
 
Mooie verzameling die gemaakt heeft Jan.
 
Hmmm cool de Joker ziet er goed uit zeg :)
 
Madness is a gift
schaal 1/10, in beesputty

DSC6528.jpgDSC6529.jpgDSC6530.jpg

nog werk aan
 
Ik kan het zelf niet dus vind het altijd moeilijk om er iets over te zeggen. Dus we doen eens een poging en duik gelijk weg in de schuilkelder :) De laatste twee foto van de dame vind ik tot nu het meest geslaagd en de reden ervoor is dat plooien rond de mond niet zo diep zijn aangezet wat voor mij natuurlijker overkomt. Moet wel zeggen dat ik altijd moeite heb met de ogen op al de sculps komen deze op mij over als een persoon uit Mongolië en wou dat ik een tip kon geven om dit te verbeteren. Maar zoals je al zeg met oefenen zal dit in de toekomst ook wel goed komen tenslotte zijn Keulen en Aken ook niet op een dag gebouwd.
 
Ron, geen enkel probleem. Het is voor mij gewoon een stap verder dan een figuur ombouwen.
Ben er mij wel degelijk van bewust dat het nog enige pogingen ("veel") zal duren voor het wow effect er zal zijn. Als het er al ooit komt.
Maar ik kan er altijd wel mijn schilders passie op botvieren, dus ervaring win ik er altijd bij.
 
Inderdaad Jan het is niet de makkelijkste dicipline sculpten van figuren het vraag een hoop geduld en inzicht in de anatomie van het lichaam. Maar ach het belangrijkste is ( word weleens vergeten) dat je er zelf plezier aan beleefd en dan komt het vanzelf wel goed.
 
omdat ik er plezier in heb.
Gekneed in Beesputty, schaal 1/10
geschilderd in acryl

attachment.jpg attachment.jpg
 
Knap Jan , vind ik toch goed gelukt en goeie oefening :)
 
Inderdaad Jan het is niet de makkelijkste dicipline sculpten van figuren het vraag een hoop geduld en inzicht in de anatomie van het lichaam. Maar ach het belangrijkste is ( word weleens vergeten) dat je er zelf plezier aan beleefd en dan komt het vanzelf wel goed.

Ja en nee. Er plezier aan beleven is uiteraard het belangrijkste, maar dat het dan vanzelf wel gaat komen lijkt mij niet zo evident. Hoe je 't ook keert of draait, die anatomie dien je wel goed te bestuderen en durven toepassen, of je blijft steeds dezelfde fouten maken. Een veelgemaakte fout bij mensen die de eerste stappen zetten is wat ik noem een ' 2D-gezicht'. In profiel is alles bijna op 1 lijn, dus niet meer dan een plat gezicht. Het verst uitstekende deel is de neus en de rest zit daarachter. Een wereld van verschil.
Ook de afstand tussen de ogen en de positie van de oren brengen veel bij aan de balans van een gezicht.
 
Bedankt voor de reactie, ik sta open voor kritiek en opmerkingen.
Het is correct dat het niet van zelf komt, maar het blijft oefenen net zoals schilderen. Men kan duizend artikels lezen en het theoretisch waarschijnlijk ook wel uitleggen, uiteindelijk moet men het daarna toch in de vingers krijgen door het te doen. En men krijgt geen opmerkingen als je het niet toont.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan