Hoofdsponsor

1/50 Royal Caroline 1:50 [wip]

Wat een afwerking. Leuk idee om verlichting toe te voegen. Je bent duidelijk niet aan je proefstuk toe :)
 
Vind het echt jammer dat straks het dek er op gaat en je er bijna niets meer van ziet.
Je bent fantastisch werk aan het leveren.
vgr Marc
 
Ja ik ook maar het is eenmaal zo met bijna alle modelbouw
Nu de afdeling tanks , die gasten hebben er iets op gevonden , die verdelen de tanks in 3 of 4 lagen boven elkaar zodanig dat er verdiepen bestaan waar je de tank van binnen kan zien
Marc
 
Toch plezierig als je later binnen kijkt in raampjes hoe klein ook grt.
 
Mannen bedankt voor al deze lof betuigingen, ja als het dek er opzit zie je nog maar weinig, maar dat wist ik al vooraf.
Maar bij mij is het zo, als je door een raam kunt kijken en je ziet een lege ruimte, dan kan dat niet.
Scheepsmodel bouw is niet alleen een kit in elkaar maken, ik probeer daar altijd mijn fantasie nog toe te voegen, ook al duurt het bouwen iets langer.
 
hier weer een nieuwe update.

Alle verlichting is nu geplaatst.

attachment.jpg
attachment.jpg

Een laatste blik in deze kamer.

attachment.jpg

Nu het dek er op.

attachment.jpg

Nu alleen nog kijken door de raampjes.

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi gemaakt ..

Ben altijd wel een fan van ledjes in schepen. Veel tijd gestopt in het interieur, jammer dat het straks niet zo is te zien als op de foto's, je zou het dek afneembaar kunnen maken als dat mogelijk is (weet niet of er nog een mast op komt/door komt...

ALs foto's draaien is mijn ervaring dat de bestanden te groot zijn, ik probeer de fotos altijd onder de 0,5 mb te houden, voor forum ruim voldoende.

grtz Ed
 
Laatst bewerkt:
Ik open de foto in paint en bewerk hem zo verder, verkleinen en draaien tot geschikt formaat.
 
dat levert toch nog een mooi inkijk zo te zien, succes met het vervolg.
 
Mooi met die lampjes, de inkijk lijkt ook mee te vallen.
 
Inkijk ziet er beter uit dan ik had gedacht. Knap werk!
 
Geweldig knap zeker met de lichtjes erin veel werk maar het loont zich
Foto's draaien doe ik in Photoshop de resolutie is altijd veel te groot en dan duurt het ook langer om ze op het forum te zetten , ik maak mijn foto's verklein ik tot 10cm en dan werkt alles perfect
Marc
 
Zo nu alweer een updatje,

Ook deze ruimte is gereed om het dek er op te plaatsen.

attachment.jpg
attachment.jpg

En zo heb ik het dek vast gelijmd, wel geen mooie oplossing, maar het voldoet.

attachment.jpg
 
Ik heb nu even de tijd voor een stukje geschiedenis.


Geschiedenis van de Koninklijke Yacht Caroline.

The Royal Caroline was een ship-rigged Koninklijke jacht.
Ze werd gebouwd in 1749 ter vervanging van de huidige HMY Carolina als Groot-Brittannië's voornaamste koninklijke jacht in opdracht van George II op de Deptford Dockyard onder toezicht van meester scheepsbouwmeester John Hollond op een ontwerp door landmeter van de Navy Joseph Allin.
Ze werd gelanceerd op 29 januari 1750 en na 70 jaar dienst werd gesloopt in 1820.
De Royal Caroline is vernoemd naar koningin Caroline (Caroline van Brandenburg-Ansbach) die had aanzienlijke invloed over koning George II.
Ze bleef het voornaamste koninklijke jacht onder het bewind van George III.
De Royal Caroline is aantoonbaar geclassificeerd als het mooiste Koninklijke jacht ooit gebouwd en een zeer belangrijke stap in de verfijning van de scheepsbouw
Ze diende vele jaren, gedurende welke zij over de hele wereld zeilde. Ze werd uiteindelijk gesloopt in 1820.
Dit prachtige schip had een uiterst competitieve lijn voor zowel race als een rijke set van versiering rondom de romp.

Besteld: 22 augustus-1749
Builder: Deptford Dockyard
Gelanceerd: 29 januari 1750
Hernoemde: HMY Royal Charlotte in 1761
Lot: Gesloopt in juli 1820

Algemene kenmerken

Klasse en type: Royal yacht
Lengte: 90 ft 1 in (27.46 m) (gundeck)
72 ft 2 1⁄2 in (22.009 m) (Kiel)
Diepte gang : 11 ft (3.4 m)
Zeil plan: volledig opgetuigd schip
Bewapening: 8 x 4-ponder kanon + 8 x ½-ponder draaibare kanon
 
Mooi ga dat zijn met veel werk, maar het is prachtig.
 
De details in het interieur blijven prachtig ;)
Zijn deze zo in de handel te koop? Of maak je die zelf??
 
De details in het interieur blijven prachtig ;)
Zijn deze zo in de handel te koop? Of maak je die zelf??

Deze zijn in de handel te koop, er zijn legio modellen, Chinese handel, worden veel gebruikt in huis modellen
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan