Hoofdsponsor

1/50 Royal Caroline 1:50 [wip]

Kan je eens een foto posten van die Revell color stop?
Ik vermoed dat het om een soort maskol gaat, om bepaalde delen te beschermen voor een volgende laag verf.
Als dit zo is, dan is het inderdaad een soort rubber. Even goed roeren kan er voor zorgen dat het dunner wordt ;)
 
Beyond, dat klopt, het is bedoelt om te maskeren. Als het dus een soort rubber is dan ga ik het proberen met Latex natuur rubber, dat is mooi vloeibaar.
In verhouding zou dat ook nog goedkoper zijn.
Humbrol Maskol 4,50 euro 28ml
Revell Color Stop 4,99 euro 30ml
Latex natuur rubber 10,60 euro 500mL
 
Hallo iedereen,

De scheepswerf is weer geopend. Na aantal maanden van een verblijf in Nederland.
Ik ga me nu eerst bezig houden met het schilderen van de meubels en het maken kleine ornamenten die ook binnenin geplaatst moeten worden. Foto's zullen ter zijner tijd worden geplaatst als ik er een aantal gereed heb.
 
Hier alvast een foto van enkele onderdelen die gemonteerd kunnen worden.

attachment.jpg
 
Ik zie dit bouwverslag pas .. omdat ik er ook nog niet zo lang op dit site ingeschreven was.
vanwaar komt dat bouwdoos vandaan?
Ben ik mis of juist ? Spanten zien er dikker uit dan deze van corel of van een andere merk ?
 
Ik zie dit bouwverslag pas .. omdat ik er ook nog niet zo lang op dit site ingeschreven was.
vanwaar komt dat bouwdoos vandaan?
Ben ik mis of juist ? Spanten zien er dikker uit dan deze van corel of van een andere merk ?

Deze bouwdoos heb ik hier in China gekocht.
Het zou kunnen dat de spanten dikker zijn omdat ik niet weet hoe dik die zijn van een ander merk
 
dat is nog eens een kapiteins kajuit.
Prachtig gedaan Herman
 
Zeker prachtig, je besteed er veel tijd aan.
 
Prachtig! Die mat heb je die zelf 'gemaakt' of zat ze in de kit? Als je ze zelf gemaakt hebt, hoe heb je dat gedaan, print?
 
Prachtig! Die mat heb je die zelf 'gemaakt' of zat ze in de kit? Als je ze zelf gemaakt hebt, hoe heb je dat gedaan, print?

Zat niet in de kit omdat deze constructie van de boot niet bedoeld was in de kit.
Hoe dan die mat gemaakt, heel eenvoudig.
Google op internet naar Perzische tapijt, daarna krijg je bij afbeeldingen een legio aan foto's, wat je aanstaat ga je kopieeren en en aanpassen in grootte , daarna afdrukken op foto papier.


Hier weer een kleine update.

attachment.jpg
 
Kleine update.

Deze ruimte is bijna gereed op een paar onderdelen na.

attachment.jpg
attachment.jpg
 
Knap gedaan en tof gedaan met de meubels grt.
 
G e w e l d i g 1 klein puntje van kritiek misschien , hier op de eerste foto heb je het dek maar daarachter kajuit (? ) zijn de opstaande planken zo op het zicht te breed en ook niet goed verdeeld , misschien kunnen oplossen met iets smallere plankjes , Herman het is iets wat mij opviel niet negatief bedoelt hoor ik doe het je niet na hoor
Overigens de rest is knap werk je mag er gerust fier op zijn
Marc
 
Zeer mooie interieurdetails. Dit heb ik nog maar zelden gezien in de houtbouw.
 
Hier een foto sessie van mijn vorderingen

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Knap , je voelt direct de sfeer van in die tijd
Marc
 
Knap werk, heel veel detail en bovendien nog verlicht ook...
 
Knap werk, mooie detaillering!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan