Hoofdsponsor

1/50 Royal Caroline 1:50 [wip]

Prachtig Hernan, ben zeld met de le Soleil Royal van plastik bezig, heb net de foto's van u Soleil Royal gekeken, ook prachtig gemaakt.
 
Update

De licht voorziening is nu ook aangebracht, tevens alle gaten aan beide zijkanten zijn klaar.
De scharnieren voor het roer zijn ook klaar, kan het roer later in de scharnieren hangen.
attachment.jpg
attachment.jpg

De deuren voor naar het ruim met aan 1 zijkant een wenteltrap naar een dek hoger.
attachment.jpg

Dek aan voorkant geplaatst.
attachment.jpg

Hier een foto met een aantal onderdelen op het voorste dek
attachment.jpg
attachment.jpg

De reling geplaatst
attachment.jpg
attachment.jpg

En ook 3d printer zijn werk weer laten doen.
attachment.jpg

De gaten aan de zijkant voorzien van nodig raam werk
attachment.jpg

Ook de spiegel van zijn ramen uit getest, deze zitten nog niet vast, moet nog een aantal dingen aan gebeuren.
De blauwe verf is nog nat, vandaar dat het er nog vlekkerig uitziet.
attachment.jpg

Hier het aanzicht van de binnenkant.
attachment.jpg
 
Kleine update

Vandaag aan het volgende gewerkt, bij een temperatuur van rond de 30 graden hier in China.
Het is nu gereed voor montage

attachment.jpg
 
Prachtig gewoon. Ik blijf dit verslag ook op de voet volgen.
Ik denk dat mijn vader deze ook heeft gebouwd, maar dan wel zonder verlichting.

Ben benieuwd naar het vervolg.
 
Herman, prachtig om te zien hoe u bezig bent.
 
mooie combinatie van oude en nieuwe technieken, met prachtig resultaat
 
Fijn om te horen dat jullie mijn creatie van de Royale Caroline bevalt, bedankt voor de reacties.

Even over de nieuwe technieken, ik zou ieder die de modelbouw als hobby heeft zo’n 3D printer aanraden.
De mogelijkheden zijn legio , neem bijv de modelspoor hobby, je kunt brug doorgangen, perrons, brug pijlers, spoor werk huisjes, enz. maken.
Voor de RC hobbyisten bijv. de drones, je maakt zo een nieuw frame.
En je hebt ook nog de huis en tuin mogelijkheden, zie onder staande foto, een tandpasta tube uit drukker.

Het enige wat je even onder knie moet krijgen is het ontwerp programma. Ik bijv. gebruik het 123D Design. Op Youtube staan daar genoeg filmtjes over.

Verder hoeft je 3D printer geen kant en klare printer te zijn, de onderdelen zijn ook los te verkrijgen wat volgens mij goedkoper is.
attachment.jpg


En dan nu nog even weer een kleine update.
Wat ik vandaag heb gedaan.

De ornamenten zijn van een materiaal wat makkelijk te schuren, frezen en slijpen is.
Ook als je het gaat verwarmen makkelijk te buigen in de vorm die je wilt hebben.
attachment.jpg
attachment.jpg

Hier nog een aantal foto's wat ik gedaan heb (aan 1 kant, andere kant moet nog), foto's zeggen genoeg.
Op het latje onder de ornamenten komt ook nog een versiering, moet ik nog maken met Fimo, maar dat doe ik later.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi om te zien hoe oude en nieuwe techniek gebruikt wordt om een schitterend model te maken.


Fred
 
Update

Dit zal de ene laatste update zijn, over 2 weken ga ik naar Nederland waar ik ruim 4 maanden ga verblijven.
Dus de bouw van mijn Caroline ligt dan stil, echter ik ga in Nederland mij bezig houden met Fimo voor de Caroline.
Dit zal ik uiteraard op het forum vermelden in dit bouwverslag, het zal wel niet iedere week zijn omdat ik daar ook nog andere bezigheden heb.

Zo ga ik mijn latjes altijd buigen, met 1 van mijn soldeer bouten.
attachment.jpg


Hier een aantal foto's van mijn vorderingen. Ook al moet er nog daar nog veel gebeuren.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Hier even mijn spiegel verlichting uit geprobeerd,

attachment.jpg
 
je bent goed op weg om er een pareltje van te maken.
vgr Marc
 
Ik wil nu niet vervelend gaan doen maar bij foto 2 en 3 valt het mij op dat de metalen bevestigingen van het roer of de roersteunbalk of hoe noem je het....... niet op gelijke hoogte liggen.
De linker kant is duidelijk hoger dan de rechter en de onderste lijkt zelfs scheef te staan.
 
Ik wil nu niet vervelend gaan doen maar bij foto 2 en 3 valt het mij op dat de metalen bevestigingen van het roer of de roersteunbalk of hoe noem je het....... niet op gelijke hoogte liggen.
De linker kant is duidelijk hoger dan de rechter en de onderste lijkt zelfs scheef te staan.

Klopt, in een later stadium ga ik dit herstellen, er zijn wel meer dingen die ik nog moet verbeteren
 
Dit wordt dus de laatste update van uit China, ik ga dus nu voorbereidingen maken van wat ik allemaal mee moet nemen en een lijst maken van dingen die ik wil kopen in Nederland.

Er zijn een aantal dingen in de kit waar niet voldoende van zijn en die ik ook niet kan krijgen hier in China.

De deuren en de panelen op de foto's neem ik mee naar Nederland, hier ga ik nog ornamenten voor maken.
Daarom wat je ziet op de foto's is een proef opstelling, zijn dus nog niet vast gelijmd.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Ter info De volgende 2 links is mijn inspiratie bron.
Hier maakt een vrouw, genaamd Doris, ook een Royal Caroline, een zeer bijzonder mooie boot.
Ik zal dit niet kunnen evenaren.
Taal Tsjechisch
http://modelforum.cz/viewtopic.php?f=177&t=68385&sid=cf89ccce62f14342bb20184aa51b304b
Taal Engels
http://www.papermodelers.com/forum/...4-royal-caroline-1749-1-40-scratch-build.html
 
Hallo beste mensen, ben nu alweer een paar weken in Nederland.
Ik ga nu de miniatuur meubels en de spiegel lampen schilderen.
Ik heb gisteren Revell color stop aangeschaft, toen ik dat flesje opende was dat een kleverige rubber substantie, is dat normaal?
Wat ik begreep zou je dit met een penseel kunnen aanbrengen, maar zoals dit er uit ziet lijkt mij dat onmogelijk. Kan ik dit verdunnen, zo ja waar mee?

Ik ben ook in het bezit van Latex natuur rubber, heeft iemand hier ook ervaring mee?
 
ik blijf volgen in stilte grt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan