Hoofdsponsor

1/24 VW Kastenwagen "Jagermeister" [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.877
Beste vrienden nu ga ik voor de verandering eens een VW bus bouwen ditmaal een Kastewagen ( camionette in het Vlaams :laugh: ) ik ga deze zo uit de doos bouwen niks veranderen alleen het motortje voorzien van bougiekabeltjes enzo
Deze is ook weeral een cadeau voor een mijn verjaardag een paar jaar geleden van mijne maat en ik vind de kleur setting zo mooi en zoiets heb ik nog niet in mijn verzameling staan
Marc

Was de foto's vergeten up te loaden bij deze zal ik ze nu plaatsen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo probleem opgelost
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo Marc dit is een heel mooie kit want heb die ook staan,ik zou zeggen je hebt al een volger en wens je veel plezier ermee.
 
Dank u ik zal mijn best doen en zoveel mogelijk info geven , want ik vind die zo mooi
 
Altijd leuk zo een busje dus zeker de moeite om te volgen.
Marc S
 
Alleen als ie ijs en ijskoud staat hé Marc, allez zo was de reclame toch vroeger.
Mooie combi, heb nog met zo ééntje gereden in 1976, versnellingsbak was zo versleten dat je niet wist of je in 1,3 of achteruit stond maar rijden deed ie.
 
Erwin wij hadden zo eentje bij de eerste BMW garage waar ik gewerkt heb en de magazijnier een geen al te slimme jongen moest ons met twee weg doen naar de carrosserie om afgewerkte auto's te halen en iedere keer was dat hetzelfde liedje degene die in het midden zat kon juist met zijn tip van zijn voet aan de versnellingspook en telkens Jean ( zo heette die jongen ) gas los was het een kleine moeite om die met zijn voet die in neutraal te duwen en daarna was dat gas op de plank en ging hij niet vooruit en dan kwam er bij Jean geen geluid uit alleen zijn mond wagenwijd open van het lachen en die motor maar brullen maar da ging niet kapot hoor reuze om mee te rijden in die tijd
Marc
 
nostalgie Marc,ik zet menne zetel neffe u buske ze......................................
 
Weer goed van start gegaan marc ,prima zo en we hebben toch een prachtige hobby he...als we thuis zijn kunnen we gewoon bouwen van we opstaan tot we gaan slapen (als de madam niks nodig heeft of er is weinig werk in de tuin of huis ) ik vind het prachtig om zo mijn leven in te delen..succes verder he !!!
 
wel Coachke jij moet veel geduld hebben lijkt me.
Ik heb ooit de gewone samba van revell gemaakt, en ik vond die puur rommel. nieks maar dan ook bijna nieks die deftig paste.
of de deuren stonden krom of de panelen wat was dat een gevloek voor mij zeg.
 
Tegenwoordig vallen de modellen van Revell zeer goed mee hoor.Heb die rode samba zelf ook gebouwd en was niks mis mee.
 
Dit is mijn vierde bus die ik bouw en deze staat de rechter zijdeur de drempel onderaanwat schuin maar dit is geen probleem
Marc
 
Zoals gezegd gaat het hier weer goed vooruit de bus is al meer dan de helft klaar , reden ? Ik moet tegen juni nog vele VWtjes klaar hebben omdat ik dan op een meeting sta daarom moet het wat vooruit gaan het is te zeggen van een uur of 8 in de morgen tot half een , een uur 's nachts ben ik toch wel bezig hoor reken het maar uit dan kruipt er toch ook veel tijd in he
Dus hier gaan eerst alles in de primer gezet van Alclad ik blijf er bij het is een fantastisch product heb ik de eerste x gebruikt op de leden dag verleden jaar in delente bij onze vriend Roy en ik was meteen verkocht en sindsdien gebruik ik niks anders meer

attachment.jpg

Na een hoop miserie met de Tamiya spuitbusjes heb ik de goede raad opgevolgd en het groene spuitbusje gedecanteerd zoals ik hier heb kunnen zien en dan met de airbrush verder gegaan stukken beter hoor de binnenkanten zijn ook reeds gedaan die moesten medium grijs komen de wieltjes zijn als proefje al gedaan en gemonteerd

attachment.jpg

daarna ben ik aan de motor begonnen ook weer hetzelfde stramien het blokje in aluminium kleur de afdekkingen en windtunnel in het donkerste grijs gedaan om geen zwart te hoeven gebruiken
De onderkant en versnellingsbak ineens meegedaan

attachment.jpg

Het chassis of bodemplaat moesten ook in het donker grijs komen en daar heb ik het redelijk gewoon gehouden maar wel kleur variaties in grijs gedaan om toch nog wat effect te krijgen
De onderzijde van de motor en versnellingsapparaat hebben een lichte wash gekregen van zwart

attachment.jpg

De vooras en schokdempers zijn nu ook gemonteerd

attachment.jpg

gisteren het motorcompartiment in kleur gezet om te drogen zodanig dat ik daarstraks de motor er kunnen inleggen heb

attachment.jpg
En de laatste foto is de snuit daar heb ik het embleem moeten weg plamuren omdat daar het " jagermeister " logo komt en er was nog wat verf over in mijnA.B. dus eens geprobeerd om de kleur te zetten en te kijken of er geen foutjes in zaten , wel moet ik zeggen dat de Tamiya verf enorm hard blinkt als ze droog is en droogt ook zeer snel

attachment.jpg

zo morgen hoop ik de groene kleur te kunnen spuiten , drogen en dan het oranje
goedenacht en tot morgen
Marc
 
Man o man, uwe diorama op weg naar een Meeting, gij heeft zelf geen tijd om een friet te eten
 
Wat een gave VW weer, waar haal je ze toch vandaan Marc.

Fred
 
Heren Bedankt Wel Fred eenvoudig die paar vrienden die ik heb komen elk jaar met mijnverjaardag voor een hapje en een drankje en telkens word ik overladen met kitjes en dat is dan wel leuk he? Ook deze is zo een geschenk zo heb ik de Shorty gekregen van een oud collega die head die gekocht ezn zag dat niet zitten dus Coachke was weeral bij de goei ( zoals ze in Belgie zeggen ) toch leuk he
Marc
 
hou wel van die klassiekers waar veel mensen hun verhaal over hebben en kijk uit naar resultaat grt.
 
Op Barnfinds stond vorige week een shorty Iltis. Als je wil stuur ik de link eens door.
Dat groen ziet er toch goed uit hoor.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan