Hoofdsponsor

1/24 VW Kastenwagen "Jagermeister" [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Mannen ik heb goed nieuws het is uiteindelijk dan toch goed gekomen met de zijkant , blinken als een spiegel en dat moet ik nu eenmaal toegeven de Tamiya verf blinkt enorm mooi zelfs als de verf gedecanteerd is en met de airbrush aangebracht is , ik denk dat mijn probleem de vochtigheid in de lucht was uiteindelijk neemt een compressor de omgevingslucht op en als de vochtigheid groot is heb je meer kans op druppels , nu moet er toch een tweede vochtafscheider komen hoor
Marc
 
bestaat er dan toch een macht van boven ? nu is alles mooi gespoten de stukken die reeds lang gespoten waren wilde ik al met de nieuwe decals bekleven en raad eens de decals vallen gewoon in tientallen stukjes nog voor ze op hun plaats liggen wat is dat nu toch allemaal is die kit verdoemd of wat
 
Coachke. ja dat kan heel goed zijn als je in een vochtige ruimte spuit dat je dit hebt. had ik vroeger toen ik woonde bij de ouders ook. Toen AB ik in ons vader zijn werkplaats en daar was het ook zo vochtig.
Mijn waterafscheider die op de compressor zit ( waar je de druk regelt ) neemt ook niet alles op.
Daarom dat ik met een doorzichte slang spuit en een mini afscheider aan de pistool heb, om zo veel mogelijk water te elimineren.
De soorzichtige slang elimineert natuurlijk niet, maar aan de hand ervan kan je al zien of je water mee krijgt in de slang naar de pistool.
Dat is ook een van de reden dat ik gekozen heb voor een mini compressor met tank. zodat het meeste vocht al gewoon in de tank blijft in vochtige ruimtes.
Na een aantal tijs ontlucht ik eens de tank.
Met dan nog eens 2 vochtafscheiders is de kans zo goed al 0 dat je water zal spuiten. Zowiezo kijken voor zo een mini nog. kan nooit kwaad en die kosten bijna niks.

De decals lijkt me een slechte dan. dat is puur van de uitdroging van de decals of hij moet op meerdere plaatsen gekreukt geweest zijn.
Maar het lijkt me dat ze gewoon uitgedroogd geweest zijn. Is dat die nieuwe set van revell dat je gekregen hebt ?
Ik heb het zelden maar nog gehad met decals, en meestal kun je dit maar verwachten bij oude doosjes / decals.
Maar bij deze zou het toch echt nog niet mogen.
 
Ja ik weet het , de decals waren niet gekraakt of geplooid , ik heb nu wel genoeg van de andere kant dus ik zal mijn plan wel trekken en er iets van maken , het moet deze.maal lukken
 
Het zit je bij deze kit inderdaad niet bepaald mee. Waren dit nu die nieuwe decals die Revell je had toegestuurd?
 
Marc, voor je met andere decals aan het werk gaat, spuit er eerst eens een laag vernis over en goed laten drogen.
Daarna uitknippen zo dicht mogelijk bij de rand en dan gebruiken op een geverniste ondergrond.
Om die reden heb ik mij in Hoboken die spuitbus decal varnish aangeschaft bij Modelbrouwers.nl.
 
@Roy Ja het waren die nieuwe decals en ze waren onbeschadigd in de verpakking
@Erwin ik was ook van die gedachte maar durfde het niet goed was niet zeker
Marc
 
Als dit mij zou overkomen, telkens op één en dezelfde kit, dan zou ik een soort van bijgeloof aanwenden dat het er iets anders met deze kit voorbestemd is.

Kun je niet je eigen decals printen en er een heel ander uiterlijk van maken? Ik ben het met je eens dat het een prachtige livery is, die van Jägermeister, maar misschien kun je ook iets anders proberen. Ik had vroeger een puzzel van een vliegtuig op luchthaven Schiphol met daarbij een T1 servicewagen. Deze:

523157637a019ba0d25a32d277a689185b977126.jpg


Nu is dat misschien niet zo'n goed idee met jouw kit want dan zou je weer wat extra's erbij moeten bouwen, maar er is vast veel te vinden online. Zoek eens op "T1 kastenwagen livery" of "T1 panel van livery" of dergelijke.

Zoiets is bijvoorbeeld ook mooi, en misschien wel uniek in modelvorm:

panel-delivery-type-2_100451914_l.jpg

(Copyright Thecarconnection.com, educational purposes only, picture will be deleted upon first request)

Of deze:

VWbusdesign19.jpg

(Copyright 1.bp.blogspot.com, educational purposes only, picture will be deleted upon first request)


Ik noem maar wat.
 
of gewoon zonder decals :) een 2-tone is ook altijd leuk :)
 
Zoals Jordi zegt.. vroeger zag je die typisch VW blauwe busjes op elke hoek van de straat.

Dat is toch ook een feest der herkenning en wekt denk ik meteen nostalgische gevoelens op.
 
je hebt wel een beetje het nadeel dat je de 'kastenwagen' versie hebt, die zag je niet zoveel zonder reclame :)

maar je kan er altijd zoiets van maken

VW-T1-560x373-225a4936e4087495.jpg

1949-typ-2-t1-kastenwagen-1a.jpg


Ik denk dat het groen en oranje (zonder decals) ook wel een geslaagde eyecatcher is ;)
 
Maar beste vrienden de linker zijde staat mooi in de glans en is helemaal klaar met de goede decals erop dus vrienden ik ga het nog eens wagen ik wil dat het lukt
Sorry hoor voor jullie hulp en meedenken bedankt ik jullie van harte
ik laat nog van me horen
marc
 
Zoals gezegd, ik vind dit een heel erg mooie livery dus ben alleen maar blij dat je niet opgeeft.

Maar moet je nu weer nieuwe decals vragen aan Revell?
 
Nu de linkerzijde staat er op, dan bv de rechterzijde blanco, of gewoon een ander decal. In de tijd van de T1 werd reclame nog geschilderd en waren er geen stickers. Als de bus van eigenaar veranderde, duurde de wijziging op de wagen ook even. Moest eerst naar de schilder toe, in mijn jeugd zag ik vaker bussen en transporters gezien met 2 verschillende logo's van de oude en nieuwe eigenaar
 
Beste vrienden ik heb gisterennacht mijn laatste decals gekleefd en heb deze morgen mijn vernis gespoten en dan heb ik ontdekt wat de dader van de mislukking was , iets wat ik nog nooit heb voorgehad namelijk het product om mijn decals te plaatsen daar bleef een rest op de decals hangen en dat veroorzaakte dat probleem , want nu heb ik alles met een zachte doek en water gereinigd en gedroogd en daarna mijn vernis gedecanteerd en met de airbrush gespoten en ........ perfect blinken enorm strak enorm buiten 1 stofje dat er daarna in viel prachtig nu ben zeer tevreden foto's gaan nu snel volgen ze moeten nog gemaakt worden
Nu kan ik eindelijk mijn bus afwerken oef
Marc
 
Ik snap nog steeds niet wat je bedoelt met 'mijn decals vallen gewoon in tien stukjes'. Ik dacht dat je daarmee bedoelde dat ze versplinterd waren.
 
Hopelijk was dat niet het geval !! ik heb bij de oude bouwdozen ook veel decals die uit elkaar vallen bij het gebruik en dat is niet erg leuk..ik kan gelukkig terecht bij de plaatselijke drukker die me altijd helpt..een oplossing te vinden. maar goed ik hoop de de VW bus nu uiteindelijk toch in orde geraakt..je zou voor minder..
 
Leuk dat het deze maal gelukt is.Ik vind het goed dat je bent blijven doorzetten maar zo kennen we u.
Marc S
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan