Hoofdsponsor

1/24 VW Kastenwagen "Jagermeister" [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Mijn goesting is over met al die tegenslag de verf die er laatst op staat wil maar niet drogen , morgen zien we of we verder kunnen anders word het een nieuwe set decals zo kan het ook niet
marc

Geduld Marc, geduld....
Daarom dat ik je zei om het heel goed te laten uitdrogen.
Trek ondertussen een ander doosje open, dat zal je zinnen verzetten terwijl de verf droogt.
 
Voila,zoals Erwin zegt,trek een ander doosje open en leg deze even aan de kant en begin er terug aan als je de volle goesting hebt,doe ik ook
als er eens iets met verf mislukt.En de decals komen er wel aan hoor,ik heb dit al een paar keer gedaan zowel bij de duitse als de amerikaanse Revell,
ze antwoorden meestal niet maar na een paar weken stak er altijd een mooie envelop in de bus zonder kosten.Dus ik zou de decals wel aanvragen mag zelf in het engels en dan ga je deze binnen een paar weken wel krijgen en tegen dan heb je mss terug zin om verder te gaan met de Volkswagen.
En volgend weekend is er de beurs in Jabbeke en daar ga je wel weer wat motivatie krijgen door al de afgewerkte modellen te zien.


groetjes,

Yannick
 
Mannen echt ik meen dat , ik vind het tof hoe jullie reageren en om mee te denken voor mij , ondertussen een mail naar Revell gestuurd , ben eens nieuwsgierig hoe het afloopt
Gasten bedankt , ik hoop dat ik ooit ook eens kan helpen met het een of ander
Nu wat de bus betreft heb ik heb de rechterzijde terug geschuurd tot juist onder de decals en opnieuw in de verf gezet en raad eens het begon weer te reageren maar heel miniem , terug geschuurd en vannacht ben ik wakker geworden van dat stormweer rond kwart over vier ben dan maar naar beneden gegaan en heb een laag vernis gelegd maar wel met ab dezelfde vernis en nu blinkt het terug mooi maar je blijft het zien
Dus ga ik ze verder in elkaar zetten de rechter kant niet plakken maar dan kan ik ze afwerken en als de decals binnen komen alles in deremvloeistof en opnieuw doen
Nogmaals bedankt
Marc
 
Dat is nu echt tegenslag hebben.Maar je zegt dat je nu verschil ziet.Had je hem dan niet beter volledig geschuurd en in de vernis gezet?Komt wel goed u kennende.
Marc S
 
Beste vrienden bij deze heb ik denkelijk een wijze beslissing genomen de " jagermeister " gaat even in een doos tot ik de nieuwe decals heb zo trekt het op niks en dan gaat hij herboren uitkomen ( hoop ik )
Ik heb ze vanmorgen heel vroeg besteld op raad van onze vrienden hier
Dus even geduld maar hij moet af geraken tegen juni
Nu ga ik snel nog een VWtje aanpakken
Sorry vrienden het is beter zo he
Marc
 
Vrienden goed nieuws eerder dan verwacht zat er een leuke enveloppe in de brievenbus van .............jaja Revell met een setje nieuwe decals van de Jagermeister bus nu kan ik verder tof dan geraakt ze eindelijk af maken
Ben tevreden
Marc
 
Je hebt dus niet zo lang moeten wachten als dat je dacht.Op naar de volgende poging en hopelijk deze keer meer geluk.
Marc S
 
Het wil maar niet lukken gisteren de mislukt delen opnieuw gedaan het oranje perfect daarna het groene gedaan de twee deurtjes perfect het laatste deel de rechtse zijflank ok tot de laatste laag die ik nog spuiten plots allemaal alsof het zoutkorreltjes in het groene deel niet om aan te zien alles ligt nu terug in de remvloeistof
Dit heb ik nog niet gemaakt al mijn andere modellen gingen als vanzelf en dan nu bij 1 van mijn mooiste wil het niet lukken
Ik ga straks opnieuw beginnen , ik geef deze niet op
Marc
 
Marc,
ik merk dat je de laatste tijd veel problemen hebt met de airbrush? Deze kastenwagen, de kever cabrio...
Ben je niet gewoon een beetje te gehaast aan het bouwen? Ik weet dat je naar een "deadline" aan het werken bent, maar misschien eens gewoon alles rustig op een rijtje zetten en overdenken. Het moet een ontspanning blijven hé ;)
Met de airbrush werken is ook niet mijn favoriete deel van de bouw. Dat is ook één van de redenen waarom ik zoveel WIP's heb lopen :)
 
Met mijn oudste airB heb ik ook 3x zoveel problemen als met mijn nieuwe. Denk dat die op een bepaald punt toch vervuilen op een manier die niet makkelijk recht te trekken is + eventueel interne dichtingen waar je niet aan kan, die niet meer 100% zijn.
Die best es heel uitgebreid kuisen denk ik.
 
Jordi neen dat is het niet ik snap niet wat jullie denken dat ik te snel werk ik zit per dag bijna 16uur te bouwen ben nu aan de kever 3 weken bezig 21 x 16 is 336 uren me dunkt is dat toch niet te snel he het toont of ik snel werk nee nee maar het ligt anders het lukt gewoon niet ik weet niet wat er scheelt de Isetta en de schorty daar ging alles vanzelf en nu plots slaat gewoon alles tegen , het kevertje is niet naar mijn zin het is te zeggen de hele bouw is niet naar mijn zin en dan gisteren met de bus alles gaat vlot correct en de laatste laag met het Tamiya groen slaat het tegen bij nader in ziens denk ik dat het kleine druppels waren onder de lak want daaronder zaten allemaal putjes en dat was ervoor niet , maar ik heb tijd he , ik zou hem alleen af willen hebben voor onze leden dag
Jordi en Philipson bedankt voor jullie meeleven en bezorgdheid
 
Marc, zitten die putjes in het plastiek?
Anders zou ik aanraden om eens met heel fijne autoplamuur te werken en daarmee eens alles egaal te zetten. Moet je niet uitleggen hou je er mee moet werken want jij komt uit die branche. Motip zal je wel gekend zijn.
 
Neen Erwin het is bij de laatste couch ( laag ) gebeurd plots stond dat vol net zoutkorreltjes en ik had er alles al mee gespoten en de laatste druppel verf daar gebeurde het mee , maar ik heb opgemerkt dat toen ik de verf er terug afwaste het allemaal putjes in de onderste laklaag waren denkelijk een druppel water mee gespoten maar alles is er zo goed als af
Marc
 
marc,
zou het misschien niet beter zijn om na dat je de eerste laag hebt gespoten een dag te wachten. als je dan de condens die ontstaan is in de drukregelaar van je compressor weg doet en dat het vocht dat mogelijk in je luchtdarm zit kan opdrogen, kan je op die manier al vermijden dat er water spatten op je model terecht komen. en zo ben je ook zeker dat de eerste laag mooi uitgehard is.

grt Tiger
 
Tiger In die richting zat ik ook te denken, naar mijn idee 2 auto's, 2 x dezelfde problemen, met bij bouwer. Ik zou ook de hele spuitinstallatie, nakijken, zo van werkt de waterafscheider nog wel, heeft de compressor geen olielekkage? Of verandering van de omgeving?
 
Beste mededenkers bedankt voor jullie bezorgdheid
Verandering omgeving kan niet heb mijn vaste stek , waterafscheider kan ik niet op antwoorden want er komt nooit water in onder in het glaasje en als laatste olielekken denk ik niet want het is een smeerloze onderhoudsvrije compressor
Het is raar ik denk ook bijna met 100% zekerheid dat het toch een druppel water was , nu ik heb dit gespoten met een nozzle van 0,2 ik dacht voor dat kleine stukje en bij nader inzien moest ik met de gedecanteerde verf van Tamiya toch v
lang spuiten voordat ik mooie glans in mijn verf kreeg daarom denk dat ik straks met de 0,4 ga spuiten en veel beter resultaat ga hebben
Fijn dat jullie proberen mee te zoeken voor een oplossing
Marc
 
Wel, hoe fijner de naald hoe dunner de verf moet zijn.
Ikzelf spuit altijd 0.4 en 0.6 hangt af welke AB ik gebruik.
een waterafscheider helpt voor laten we zeggen 90%. als de compressor eentje is met tank, de tank toch ook regelmatig ontluchten.
Zelf gebruik ik nog een mini waterafscheider aan de pistool zelf. dus ik heb er eentje zitten op de pistool en eentje op de compressor.

En als ik vragen mag wat doe je met de gedecanteerde verf ? spuit je die meteen als je hem gedecanteerd hebt ?
Mijn ervaring met de Tamiya is om die beter nog een 24u goed te laten rusten zodat alle gas van de spuitbus uit de verf zelf ook is.
 
mag ik vragen waar je ontvochtiger zit op de spuitinstallatie? Ik had zelf ook last van water, ondanks een ontvochtiger op mijn compressor, vooral bij langdurig spuiten. Na het monteren van een doorzichtige buis tussen de compressor en de AB zag ik dat er condens vormde in de buis, en niet in de compressor, dus achter de ontvochtiger. Daarna heb ik nog een ontvochtiger geïnstalleerd op mijn AB, en nu werkt alles prima...
 
Beste Silenoz en Rebelish dat gaat mijn volgende aankoopzijn inderdaad veel water komt er in die waterafscheider niet en die dient dan ook nog om mijn druk te regelen een tank heeft die niet ik ga straks eens kijken waar ik het eventueel kan vinden
mannen bedankt om mee te helpen aan mijn probleem
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan