Hoofdsponsor

1/24 VW Kastenwagen "Jagermeister" [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Ja Erwin graag ge weet zoiets zie ik graag
Ja dat groen voor mij ???????? maar met het oranje steekt dat wel mooi af , nu als ze morgen moesten zeggen dat is mooi bruin ik zou het geloven ik zal wel verschil zien maar ik zou begot niet weten wat groen of bruin is maar ja daar heb ik mijn vrouwke voor he
Marc
 
Je bent weer echt goed bezig,een plezier om te zien.
Marc S
 
Hey Erwin raar he die Shortykes er zijn er nog vele hoor en er is nog een rage van sportwagens zo klein te maken voor 1 persoon een Porsche of Ferrari zo een soort karikatuurtje
 
Erwin cool busje he
Nu vrienden ik heb vandaag toch weer goed kunnen doorwerken ( de werken bij mijn dochter liggen even op een laag pitje ) na het groen heb ik het groene afgeplakt om het oranje te kunnen doen maar zoals altijd alle tinten van geel tot rood zijn zeer moeilijk dekkend heb het nu ook weer ondervonden , dus alles eerst mooi wit moeten spuiten want met de grijze primer eronder kreeg ik een verkeerde kleur maar eind goed al goed , maar eerst een stuk gedaan om te kijken of de kleuren juist waren

attachment.jpg

en dan hier het afgeplakte deel met het wit gespoten


attachment.jpg

en zo ziet het geheel eruit nu kan ik met de afwerking beginnen
eerst een laagje blinkende vernis voor de mooie decals en afwerken met mijn favoriete glansvernis

attachment.jpg

dat was het voor vandaag
Marc
 
Je gaat weer als de brandweer....daarover gesproken :D:D:D

Idee voor het volgende VW bus project:
piershil-brandweer-wust-oudbeijerland-02.jpg

Fred
 
Er zit weer een mooi tempo in maar komt weer helemaal goed.
Marc S
 
Goed bezig marc, ik heb hem ook liggen, denk dat ik hem ga maken.
 
Beste vrienden na een weekje iets anders geschilderd te hebben ( muren , plafond ) ben ik terug met leuke dingen en een enorme tegenslag iets wat ik nog nooit voor gehad heb
Maar dat straks , om te beginnen ben ik begonnen met de decals te kleven dit is wel wat anders dan gewoon een embleempje hier en daar

attachment.php




attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.php


nog een paar beelden van motor en interieur , het reservewiel zit mooi achter de rug van de chauffeur maar na montage zie er totaal niks meer van daarom een kleine aanpassing gemaakt .
Normaal moet de rug van de passagiers zit met twee pinnetjes in de zit vastgekleefd worden , deze heb ik verwijderd de rug met plasticard dichtgemaakt mee in kleur gezet en deze naar voor gekiept zodanig dat je het wiel wel ziet zitten

attachment.jpg

nog even de motor

attachment.jpg

En dan nu de tegenslag , hoe het komt daar heb ik geen verklaring voor
Nu gebruik ik al verschillende jaren dezelfde vernis ( hoogglanslak ) nog nooit heb ik problemen gehad maar nu bij deze mooie bouw slaat het noodlot toe

attachment.jpg

wat het veroorzaakt weet ik niet neem nu dat de vernis vecht met de Tamiya verf , wat kan , dan zou al het groene toch moeten opgooien neen alleen op bepaalde plaatsen , nu dacht ik een vettige vinger afdruk ? dus geschuurd en opnieuw gespoten en opnieuw dezelfde problemen
1 Geluk heb ik als het droog is kan ik het mooi afschuren zodat je er niks meer van ziet de rest is ok zelf het gehele dak is zonder enig probleem in de vernis gezet dat ging allemaal perfect maar nu gebeurt dit ik kan het niet verklaren
De enige verklaring is dat het de Tamiya verf is die vecht met de vernis want het oranje is Vallejo en daar gebeurt niks mee
Ik krijg het wel goed
grt
Marc
 
Ik heb een vraagje heeft er iemand zoiets al meegemaakt en hoe is het opgelost geraakt ?
Marc
 
spijtig van de lak want je was wel goed bezig,de decals kan je altijd terug verkrijgen door een e-mail te sturen naar Revell,die sturen deze altijd snel op zonder
kosten mocht het nodig zijn.hopleijk komt het goed met de verf.

groetjes,

Yannick
 
Ik heb al eens iets dergelijks meegemaakt.
Als je vernis gaat reageren met de Tamiya verf dan zou je dat overal op je voertuig moeten hebben maar dat lijkt niet het geval te zijn.
Gewoon lichtjes afschuren met waterschuurpapier, heel lichtjes en zorg dragen dat je niet te diep gaat en de decals niet beschadigd.
Daarna heel goed laten uitdrogen en opnieuw vernissen. Als het enkel op de schuifdeur is kan je gerust een ander soort vernis bv. deze van Tamiya zelf, gebruiken.
 
Mannen bedankt voor jullie bijdrage
Yannick wa schrijft ge nu ben al bijna 14 dagen aan het wachten op decals van de Isetta want ik moet die opnieuw doen ik heb ervoor gemaild nogwel in verstaanbaar Duits , mijn vrouw is van Duitse afkomst , niks gekregen zelfs nog geen antwoord
Erwin het is raar want de linkerkant is helemaal gedaan en daar zie je niks van alleen ge rechter kant speelt met mijn voeten
Wat ik nu gedaan heb als laatste na het schuren heb ik mijn vernis gedecanteerd en met mijn AB gespoten en dat lukt blijkbaar wel maar ge blijft het zien hoor zonde zo schone kit
Marc
 
Oei Marc, dat valt wel even tegen, maar......jij lost dat wel op!

Fred
 
Mannen bedankt voor jullie bijdrage
Yannick wa schrijft ge nu ben al bijna 14 dagen aan het wachten op decals van de Isetta want ik moet die opnieuw doen ik heb ervoor gemaild nogwel in verstaanbaar Duits , mijn vrouw is van Duitse afkomst , niks gekregen zelfs nog geen antwoord
Erwin het is raar want de linkerkant is helemaal gedaan en daar zie je niks van alleen ge rechter kant speelt met mijn voeten
Wat ik nu gedaan heb als laatste na het schuren heb ik mijn vernis gedecanteerd en met mijn AB gespoten en dat lukt blijkbaar wel maar ge blijft het zien hoor zonde zo schone kit
Marc

Geduld hebben,
duurt meestal rond de 4 weken.
 
Mijn goesting is over met al die tegenslag de verf die er laatst op staat wil maar niet drogen , morgen zien we of we verder kunnen anders word het een nieuwe set decals zo kan het ook niet
marc
 
oei Marc dat is spijtig en hoop dat je er uit geraakt want is toffe bak grt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan