Hoofdsponsor

1/35 Rebuild: PaK 40/L46, 7,5 cm anti-tank gun [wip]

Dit is interessante info voor mijn kleine versie ;)
Zal hoofdzakelijk de banden aanpakken, en ben ook van plan om iets van transportkap ofzo te maken...
En wie weet kom ik hier nog het één en ander te weten dat ik kan afkijken :8
 
Het is al bij al weer een mooi voorbeeld van modelbouw ,ik kijk bewonder en leer weer wat.
 
Even om jullie er aan te herinneren dat deze nog niet afgeschreven is; 't was juist te warm om er verder aan te werken.

attachment.jpg

Met uitzondering van de wielen en de schop zijn alle onderdelen samen gebracht en verlijmd.
Het kanon wordt afgewerkt in getrokken toestand ten einde achter de Ford truck geplaatst te worden.

Als we nog tijd hebben zullen we er nog wat camouflage strepen op aanbrengen en zoniet zal het enkele weken moeten wachten.
 
Ah, leuk om eens een PaK 40 te zien gebouwd worden. Knappe save zou ik zeggen, ziet er goed uit. En in transportstand zie je ze ook niet altijd!
 
Met de swung er uit was het niet gemakkelijk om deze bouw weer verder aan te pakken te meer ook dat ik de indruk had dat Murphy meer dan eens op bezoek gekomen is en dat hij niet wou dat dit projectje zou afgewerkt worden.

Basiskleur en camo gespoten, laag Klir, washes, en enkele lagen aarde/stof hebben voorlopig tot dit resultaat geleid.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het kanon is voorzien in travel mode, dus aangehangen achter de Ford V3000S.
Geïnspireerd door een foto werd het daarom ook voorzien van een cover ter bescherming van de vuurmond.
Het wit op de foto blijft zo, soort van extra reflectie bij nacht voor achterliggende voertuigen.
Het achterlicht van het kanon moet nog geschilderd worden alsook de rode reflector en tevens moet het doek ook nog bijgeschilderd worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Graag jullie reacties.
 
Zonder de nodige schwung is het altijd moeilijker Erwin, toch knap dat je de draad hebt opgepakt. De cover over de vlamdemper vind ik te groen, maar misschien kan dit aan de flits van je camera liggen ? Of bedoel je hiermee het doek in je update ? Dan heb ik niks gezegd en wacht ik af want dan komt dat jou kennende helemaal goed. De camouflage lijkt me aangebracht met een sputterende airbrush waardoor je geen fijne verneveling hebt verkregen ? Ik denk dat een paar goeie daglichtfoto's het model meer recht zullen doen. Ga je nog wat grafiet aanbrengen hier en daar voor metaaleffect ? Misschien een tikkeltje verfschade ?
Ik blijf zo'n PAKje ook in transportmodus sexy vinden dus ik volg lekker mee.
 
Die airbrush, tja, dat was ook zoiets waar Murphy de hand in had. Misschien toch eens trachten dat te herdoen. Moet zeggen dat het op de foto meer naar voor komt dan in het echt maar zoals je zegt valt het nu wel erg op.

Dat groen van die cover moet nog bijgewerkt en geschilderd worden hoor, dat komt wel in orde. Tevens zal ik wel wat krassen aanbrengen en natuurlijk wat grafiet, dat mag niet ontbreken.
Hij is zeker nog niet af.
 
Ik wacht tot hij af is Erwin want ken hier te weinig van maar ben wel benieuwd en volg met aandacht grt.
 
Erwin, overal waar ik dat kanon in travel mode zie, is de onderste pantserplaat omhoog geklapt. Je kan het stuk dus beter niet vastkoppelen aan de Ford, maar het er naast zetten. Je hebt er wel al wat van weten te maken!

attachment.php


http://www.tanks-encyclopedia.com/ww2/nazi_germany/Pak-40-auf-Raupenschlepper-Ost.php
 
Hier ben ik eindelijk terug en bij deze wens ik dan ook dit topic af te sluiten.

Het kanon was zeer koppig en werkte totaal niet mee; was het een geallieerd geweest ik had het Murphy gun genoemd. Mijn airbrush ging mee in het complot en weigerde groen te spuiten op een deftige manier.
Na meerdere pogingen heb ik iets bereikt dat ik hier nog zal tonen maar ik ben er zeker niet fier op.
Het was ook niet prettig werken aan deze restauratie want telkens ik naar het kanon keek of het eens vastpakte, sprong er wel ergens weer een stuk af of los.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik ben dus niet fier op dit recup model maar het staat in mijn kast en het zal daar blijven want dit vervoeren lijdt zo wie zo tot breuken.
Ook mislukte modellen mogen eens getoond worden (nog zo'n modelbouw taboe) en het is niet omdat ik al jaren deze hobby beoefen dat er bij mij eens iets niet kan mislukken.

Dit topic mag dus wat mij betreft afgesloten worden.
 
Ik zie geen foto's.

Wel vind ik het goed dat je een mislukt model durft te tonen, dat is inderdaad een zwaar taboe.
 
Al bij al toch een verbetering dan de staat waarin je er mee bent begonnen ;)
Geslaagd project dus, of je er nu trots op bent of niet ;)
 
Welke verf heb je gebruikt, Erwin? Kan het zijn dat er een stofje in de nozzle zat? Goed dat we nog het resultaat zien, al is het niet geworden wat je hoopte.
 
Spijtig dat het zo is gelopen maar voor mij ziet hij er toch niet rampzalig uit maat het blijven foto's natuurlijk en jij kan het best beoordelen grt.
 
Leuk weetje van die witte ring ik had dit nog nooit gezien en ook nooit iets over gehoord.

Het is inderdaad jammer dat de betere bouwers nooit hun mindere modellen tonen zodat de beginde bouwers ook kunnen zien dat alles niet altijd volgens plan verloop.
 
Jammer van dat groen ,maar voor de rest ziet het er toch goed uit ?!

grts Anthony
 
Eerste keer dat ik dit topic zie, dus helemaal gelezen, als je het vergelijkt met hoe het was vind ik het toch een hele verbetering.
 
Bedankt voor de reacties.

@ Mr Artex: ja, zou meer moeten gebeuren maar ja, daarmee kan je niet uitpakken in de boekjes hé.

@ Beyond: dat ie beter is dan eerst is zeker maar als je deze rebuild vergelijkt met bv. de rebuild motor op de truck, dan valt ie tegen en dit niet alleen door de verf maar ook door het constante afbreken van de stukken. Leek op een bepaald moment precies uiteen te gaan vallen ongeacht welke lijm ik ook gebruikte.

@ StevenVD: basiskleur is een Tamiya sand spuitbus en daar was geen probleem mee. Het groen was eerst gewoon Vallejo en daarna Vallejo Air maar telkens mis niettegenstaande verhouding 2 flow improver - 5 verf - 5 verdunner en spuiten op 1 - 1,5 bar. (geen verdunner bij Air). op teststuk ok maar als ik dan aan het model kwam ging het verkeerd.
Spuitpistool gereinigd na elke spuitbeurt en uiteen gehaald + controle voor elke nieuwe spuitbeurt. Tevens een nieuwe nozzle en naald 0,2 gaan halen bij Artobi.
Washes MIG.

@ Ron: die witte ring maakt dus deel uit van de stofkap over de vuurmond en was bedoeld om het kanon te doen opvallen bij verplaatsingen in het donker. De Engelsen schilderden met dat doel de achterzijde van hun achterbrug bij de vrachtwagens wit. Er was ook een rode reflector voorzien op het witte schild.
Ik heb een foto van een depot met dergelijke kanonnen die blijkbaar allemaal geleverd werden met hun beschermhoezen op vuurmond en soms ook op de kulas.

@ Modestforest: het ziet er goed uit, ja, maar voor mij is het niet goed genoeg. Ik ben niet tevreden over mijn werk, het had beter gekund maar ik wil er verder geen tijd meer in steken om hem voor de zoveelste maal te herspuiten. Er ligt nog genoeg ander gerief te wachten op afwerking.
 
Hey,

E, niet getreurd jongen, de volgende wordt weer een goeiken....
Ik vind het toch een ‘skoontje’ dus voor ons goedgekeurd.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan