Hoofdsponsor

1/8 1927 Delage Grand Prix [wip]

Dank je wel voor je interesse Pascal.

Correct, Fusion 360 is gratis voor hobbymatig gebruik, je zegt bij het installeren gewoon dat je hobbyist bent. Na een jaar verloopt je licentie maar je kunt dan gewoon nog een keer een licentie voor een jaar aanvragen; etc. etc.
 
Heerlijk dit alles Roy, tof dat het Delage avontuur weer op weg is !

Erg boeiend zulk aanschouwend 'onderwijs', complimenten voor de duidelijke
stap voor stap uitleg, zowel in de filmpjes alsook hier met text en plaatjes, top !

Ik ga dit (weer) met smaak en grote interesse volgen, al zal ik voor nu de praktijk nog overslaan.
Evengoed valt er al wat te leren merk ik, zoals hoe je vooraf kunt plannen op welke manier
je een onderdeel uit primitieven van buitenaf kunt vormen. Handig ook om met behulp van software
onderdelen virtueel te ontwerpen voordat men gaat scratchen met bijv. plastic.
Een soort mechanisch sculpten als het ware ;)

Ga zo door kerel, me love it :D

gebiologeerd groetje ;)
 
Peter, veel dank voor je altijd welgemeende interesse!

Het vormen van onderdelen in Fusion 360 gaat in veel gevallen bijna net zo als wanneer je ze zou scratchen. Dat bevordert de begrijpelijkheid van de software enorm.

Inderdaad is het fijn, voor de zekerheid, om het model eerst uit te tekenen, om twee min of meer in elkaars verlengde liggende redenen:

1) Als het model klaar is, heb ik alle afmetingen die ik nodig heb om de schaalversie te kunnen bouwen, zonder dat ik voor verrassingen kom te staan.
2) Dus ook geen foute afmetingen in een onderdeel dat ik 'op de gok' een bepaalde hoogte gaf, waar later een stukje vanaf moet of, erger nog, bij moet.

Wanneer ik een uurtje vrije tijd heb, zoals gisteravond, dan ben ik in het tekenprogramma te vinden. Het is echt een geweldig project om te doen, er zit zoveel in..
 
De vijfde vlog is gereed. Ik leg eerst uit waarom ik mijn eerdere tekening niet ga gebruiken...

Simpelweg, is het een te rommelig geheel omdat ik geen onderverdeling heb gemaakt.

31517336187_8a2b98d0ed_b.jpg


En dan beginnen we eindelijk met tekenen!

31517336117_80938dd2b8_b.jpg


Totdat een deel van de schommel gereed is.

31517336057_fd14fa0678_b.jpg


De vlog duurt 3 minuten en heeft ondertiteling (druk daarvoor op de desbetreffende knop). Veel kijkplezier!

 
Leerzame uitleg voor mensen die niet thuis zijn in plan's/tekeningen en metaalbewerking :)
 
Interessant, maar nu niet volledig mee. Ieder stukje is nu apart of deel van een subassembly? Ook met de shackle, deze met ring en twee armen "eropgelast" kan eenvoudig gekopieerd worden voor hergebruik aan de andere zijde. Op dit moment wordt de naamgeving van je parts wel belangrijk: rear shackle left, rear shackle right, bolt shackle, etc... In die zin is een database wel handig...

Ik bedoel maar, die slotmoeren als die apart zijn kan je deze gemakkelijk het voor de andere zijde, idem met de bouten enz...

Als het allemaal aparte delen zijn, is de methode die je lijkt te hanteren gevaarlijk, in die zin, je neemt referenties naar andere stukken, bewust of onbewust, en die kunnen je later parten spelen, langere laadtijden, maar ook zaken die ongemerkt mee veranderen. Zo heb je een goede basis, maar daarna knip je best die referenties door als het ware...
 
Laatst bewerkt:
Wel ik sta verstomd van iemand als Roy dat hij zoveel van techniek afweet , dat is iedereen niet gegeven "chapeau "
Uiteindelijk heeft hij een beroep dat helemaal niks met techniek te maken heeft
Marc
 
@Filip: dank voor je bericht. Het is na zulke uitgebreide werkzaamheden (het maken van één vlog kost tussen de 5 en 9 uur, de eerste zelfs langer) altijd fijn om commentaren te lezen, zelfs al staat waar ik nu mee bezig ben redelijk ver van het bed van modelbouwers af...

Het is trouwens niet de bedoeling van mijn vlog dat als je hem hebt bekeken, je het zelf ook allemaal kunt; eerder om een beetje een idee te geven hoe het ongeveer gaat, zo'n tekening maken.

@Marc: technische zaken hebben mij altijd geïnteresseerd. Vroeger wist ik er minder vanaf maar ik heb er veel over gelezen en tegenwoordig biedt het internet zoveel leerstof dat je het jezelf kunt aanleren zonder dure opleiding.

@Bart: ik kan uit je tekst niet helemaal afleiden of je nu de gespiegelde versie zelfstandig zou willen of dat die afhankelijk zal moeten blijven van de eerdere versie.

Hoe het ook zij, het wordt een zeer eenvoudige kwestie van spiegelen en in veel gevallen een blijvende afhankelijkheidsrelatie.

Eerst selecteer je de subassembly shackle (die tot nu toe bestaat uit 8 components: de twee koperen ringen, de kroonmoer, de schommel, de twee bouten, de clip bovenaan en de dwarsbout bovenaan).

Dan selecteer je de spiegellijn. Vervolgens dan druk je op ok... en dat is het.

32611480638_801e332860_b.jpg

Zo is het een kwestie van luttele seconden, dat de linker shackle subassembly gemaakt is! Op die manier wordt een groot deel van de auto getekend.

45760610344_06db29214f_b.jpg

Deze subassemblies zijn precies spiegelend. Stel dat ik er later achter kom dat ik een fout heb gemaakt, dan hoef ik alleen maar wat aan te passen aan de rechter shackle (of de linker) en dan worden beide subassemblies tegelijkertijd (gespiegeld) aangepast.

Sommige stukken van het model zijn bijna wel, maar nét niet spiegelend, zoals de chassisbalk. De linkerbalk heeft een iets andere vorm dan de rechter, maar 95% van de vorm is hetzelfde. Dan kan ik er ook voor kiezen om het wel te spiegelen, maar om de koppeling tussen rechts en links te verbreken, zoals je zelf zegt. Dan is het een eenmalige spiegeling, waarna de linker chassisbalk een zelfstandig onderdeel wordt.
 
Roy weer een ontzettend mooi en leerzame film, dank voor het maken. Ik volg je steeds vol interesse. Ik moet wel bekennen als ik met andere zaken druk bezig ben, of er is veel afleiding. Dan wacht ik even met kijken, om in ieder geval wel er iets van op te steken. Niet dat ik afgeleid word door diverse gebeurtenissen om mij heen en jouw moeite tekort wil doen, door net iets cruciaals te missen.
 
Aris ik waardeer het zeer dat je dit topic blijft bezoeken en dat je ook de moeite neemt om iets te schrijven.

Ik kan echter wel zeggen, en dat is met pijn in het hart jegens diegenen zoals jij die mijn topic wel volgen, dat ik het maken van de vlogs en wellicht ook het bijhouden van dit topics, zeer waarschijnlijk zal stoppen, om de tijd die ik eraan besteed te kunnen verleggen naar het daadwerkelijke tekenen en modelbouwen. Ik heb voor mezelf de nuchtere rekensom gemaakt: over de laatste vijf vlogs heb ik in totaal naar schatting zo'n 50 tot 60 uur in totaal besteed. Ik heb deze video's op meerdere fora gepost en de interesse is zeer bescheiden, om het voorzichtig uit te drukken. Modelbouwers vinden het misschien te ver verwijderd van wat ze doen, autoliefhebbers eveneens en CAD-tekenaars houden zich vooral bezig met hun eigen projecten (met een enkele uitzondering).

Dan zijn er wel redelijk wat mensen die de topics volgen, maar niet reageren. Zij zullen denken 'een reactie meer of minder maakt niet uit', maar daarin vergissen zij zich. Gevoelsmatig is het voor mij belangrijk om feedback te krijgen. De vijf vlogs hebben op Youtube het ietwat teleurstellende aantal van 30 volgens opgeleverd, waarvan er een stuk of 10 beleefdheidsvolgers zijn uit de kennissenkring. Het aantal views van de filmpjes loopt in een rechte lijn terug.. de laatste is slechts 40 keer bekeken; dit ondanks dat ik het op 6 fora heb gepost (modelbouw, klassieke auto's en Fusion 360). En dan krijg ik ook van sommigen nog te horen, dat zij geen video's bekijken. Je kunt het toch niet voor iedereen goed doen... :)

Ik ga voor het nieuwe jaar dus eens goed nadenken over hoe verder te gaan. Had ik die 50-60 uur niet aan de vlogs besteed dan was ik veel verder geweest met mijn tekening. Hetzelfde geldt straks voor het bouwen van het model. Ofwel ik ga het tekenwerk en daarna de bouw volledig achter de schermen afwerken, waarna dan tijdens forummeetings tussenresultaten kunnen worden gezien, ofwel er komen met grotere tussenpozen fotoverslagen net zoals eerst, ofwel ik zal toch door blijven gaan met de vlogs maar dan slechts zeer incidenteel en zonder detail. Maar ja, dan gaat het doel van de vlogs (modelbouwers op toegankelijke wijze kennis laten maken met CAD-tekenen) verloren dus dat heeft dan weinig zin.

Hoe dan ook, zal het anders worden dan hoe ik het voor me zag toen ik met de vlogs begon.

Pijn in mijn hart, zoals ik zei... ik weet dat er enkele bouwers zijn die de vlogs echt geweldig vinden en die zelfs zijn begonnen met Fusion 360. Voor hen zijn de vijf introductievideo's misschien ook wel voldoende om met het tekenen te starten.
 
Roy het is inderdaad een zeer teleurstellend resultaat van kijkers als je het zo bekijkt, ik begrijp heel goed hoe het aanvoelt. Persoonlijk kan ik je dan ook geen ongelijk geven als je stopt met de vlogs, dit gezien de tijd die je er aan moet besteden. Maar ik neem aan dat je ook aan een bouwschema of volgorde, moet sleutelen om het overzichtelijk te houden.
Voor degene die kennis willen maken met fusion, denk ik dat 5 vlogs ook voldoende zijn, om voor het programma te kiezen. Als die een programma willen, dan kunnen ze ook een keuze maken, in de regel bij het kiezen van andere bewerkingsprogramma's krijgt men minder uitleg. Dus met je voornemen om kennis te maken, denk ik dat je echt je doel gehaald heb.
Voor de kijkers die niet reageren denk ik gewoon, hadden ze wel gereageerd, dan had jij nu er ook anders in gestaan. Als het geen internet was, dan had je wel een bedankje gekregen voor iets wat je geeft, en anders was je al na 1 gift (vlog) gestopt.
En gezien de 60 uur, heb ik een hele wrange gedachte, terwijl jij zo zit te zweten op je vlog, zijn er veel modelbouwers en dan kijkend over diverse modelbouwfora die 2 of meerdere kits in elkaar gezet. Moet ik wel vermelden dat er op dit forum nog enige opbouwende kritiek komt. Echter waar jij ook nog tijd aan besteed. Om dan zoveel tijd te besteden om mij en de anderen die hier reageren te plezieren, is verre van effectief omgaan met je tijd.
Ik zal je vlogs als je zo besluit dan ook missen, maar wel uitzien naar je andere updates, zij het in een gewijzigd format.
 
Jammer om te lezen dat dit stopt.
Zelf ben ik niet zo bekend met deze materie, maar vind het wel boeiend om toch iets te weten te komen hoe alles in zijn werk gaat.
Dat er veel tijd in kruipt om dit te maken kan ik best begrijpen en dit gaat natuurlijk ten koste van modelbouwtijd voor jezelf...
Dit is dan ook de reden dat ik dit jaar niet veel gepost heb van mijn gedane werken, want ook een bouwverslag maken kost tijd (bij de één meer dan bij de ander..).
Iedereen wenst tenslotte een bouwverslag te maken met foto's en uitleg neem ik aan, dus ..
Natuurlijk hoop je op reacties om zo samen in je topic te kunnen vertellen en oplossingen te zoeken voor eventuele problemen of uitdagingen.
Komt dit er niet, of zeer weinig, dan is de zin om alle kostbare tijd dat in het maken van foto's en topics bij te houden, gauw aan het wegebben...
Dit hoor je vaker op dit en andere fora als iemand een topic heeft waar geen of weinig reacties komen. Ook die personen geven het dan op om een bouwverslag bij te houden..
En dan komt er ook nog het echte leven en het gezin die hobbytijd in beslag nemen :8

M.a.w. ik begrijp je beslissing volledig ;)
 
Aris en Xavier, jullie beschrijven precies hoe het in mijn beleving is.

Tsja de kijkers die niet reageren... ik moet zelf toegeven dat ik mij daar ook wel aan schuldig maak. Ik bekijk meer topics dan die ik daadwerkelijk van een antwoord voorzie. Evenwel doe ik mijn best om, wanneer ik zie dat iemand bovengemiddeld veel aandacht besteedt aan het bouwverslag en/of wanneer het een bovengemiddeld mooi project is, toch enigszins regelmatig in dat topic te posten, ook wanneer dat op een forum is waar ik -nog- geen lid van ben. Dan meld ik me daarvoor aan.

Natuurlijk kunnen we onze tijd maar één keer besteden. Wanneer forumleden zoals jij, of Erwin, of Coachke, of Silenoz, of Ron, of Peter of al die anderen die hier reageren of die sowieso in andermans topics reageren, de moeite nemen om mij of andere bouwers aan te moedigen, dan fungeert dat als brandstof voor degene die dat bouwverslag schrijft. Maar er zijn genoeg bouwers die alleen maar lezen, of alleen maar in hun eigen topics posten, of die met name bezig zijn met van alles en nog wat behalve modelbouw. En dat mag natuurlijk.

Ik weet nog steeds niet of en hoe ik het topic in het vervolg zal bijhouden. Alles heeft voor- en nadelen. Wat de vlogs betreft, zou ik bijvoorbeeld simpelweg filmpjes kunnen maken van een reproductie van het tekenproces, zonder enig commentaar en onbewerkt. Hooguit wat versneld weergegeven. Dan denk ik dat ik per vlog met twee uur klaar ben, als ik me tot een kleiner aantal fora beperk. Ik zal dan moeten bekijken welke fora geen updates meer krijgen. Dit forum waarschijnlijk wel, want hier blijkt toch wel wat interesse te zijn.

Een andere mogelijkheid, is teruggaan naar het posten van plaatjes met commentaar.

Nog een andere mogelijkheid, is dit topic te laten rusten totdat de tekening klaar is en dan verder gaan met de echte modelbouw.

Ik weet het zelf dus ook nog niet.
 
Roy wat je ons toont is zeer interessant zeker voor de mensen die zoiets gebruiken of gaan gebruiken ik kijk bijna altijd met of zonder reactie maar bedenk dat niet iedereen daar echt interesse in heeft , wat betreft mezelf ik ken het procedé maar ik ben zeer slecht in rekenen en dat al van school uit zeker hoofdrekenen en onthouden is voor mij ook soms een probleem vooral met technische zaken , klein voorbeeldje , ik moest op cursus bij BMW of VW wel we kregen daar een massa uitleg met iedere keer een dikke syllabus saaie lectuur ( voor mij althans ) eens thuisgekomen herinnerde ik er nooit veel van ten eerste het gaat te snel en ten tweede die uitleg is er voor mij en nog vele te veel aan lieten ze het met onze handen doen zou dat veel beter zijn
Nu waren ze jaren geleden bij BMW bezig om twee verschillende cursussen te geven eentje voor mensen met een goed geheugen en een tweede voor mensen die leren met hun handen
Spijtig is dat er nooit gekomen
Vandaar dat er onder onze vrienden minder interesse is om zoiets te volgen , ik heb zelf ondervonden als ik bij een motor wat technische beschrijvingen van hoe de dingen in het echt heten een naam geef ik er toch enig positieve reactie op krijg omdat sommige leden zonder enig verwijt er niks van kennen terecht , ik ken ook niks van vliegtuigen of schepen alleen dat ze werken
Daarom beste Roy zal je alleen de mensen kunnen benaderen die er echt interesse in hebben of gaan hebben
Nu de kwestie verder doen of stoppen ? Wel beste vriend dat is iets wat je zelf uitmaakt of je er de nodige energie nog wil insteken en wij het forum begrijpen dat best wel hoor
Maar een leek ziet bijna altijd hetzelfde een tekening met een soort buis en wat zeskante dingen
Misschien een idee om een nieuwe onderdeel op te starten van het forum en dat daar dan alleen zulke zaken opkomen en dan zullen de geïnteresseerden wel volgen versta je
Met foto's over uw vorderingen dat zal menig lid dan wel volgen dan zien ze ook vooruitgang , ik begrijp uw goede bedoelingen wel maar zonder u te kwetsen word het voor vele ietsje teveel denk ik
Ik hoop u hier nu niet op de tenen getrapt te hebben maar bij mij komt het zo over
Grt
Marc
 
Grotendeels heb je gelijk Marc.

Toen ik die vlogs wilde gaan maken, deed ik dat omdat ik het gevoel had dat mijn teksten over Fusion 360 en bepaalde bewerkingen (zoals draaibank) niet goed werden begrepen. Ik wilde wél graag delen waar ik mee bezig was en hoe dat in z’n werk ging. Vlogs zouden het geheel illustratiever en intuïtiever maken. En daarin ben ik ook wel geslaagd denk ik, althans dat heb ik van verschillende mensen gehoord. Maar als er niet naar wordt gekeken, als je bijvoorbeeld na 10 seconden weer het volgende topic wilt bekijken... dan is zelfs een filmpje van 3 minuten te lang.

De vlogs vormen zodoende een experiment dat niet geslaagd is. Ik denk dat iemand die 3D wil gaan tekenen, bijvoorbeeld om 3D te gaan printen, de vlogs zeer nuttig zal vinden; maar dergelijke interesse is hier niet echt. Dan het aspect van algemene ontwikkeling... ik heb me gewoonweg vergist in het interessepotentieel van de modelbouwgemeenschap in kennisneming van het gehele proces om van opmeten van de echte auto tot het schaalmodel te komen.

Maar als ik het niet had geprobeerd, had ik het ook niet geweten. Ik heb dus zeker geen spijt van de moeite die ik erin gestoken heb. De dingen zijn gewoon zoals ze zijn.
 
Beste Roy,

Tsja de kijkers die niet reageren... ik moet zelf toegeven dat ik mij daar ook wel aan schuldig maak.

Ik pleit hier ook schuldig aan. Vooral kwestie van tijd in mijn geval (standaard excuus vrees is :() maar als ondernemer is tijd een zeldzaam goed (behalve in deze vakantieperiode uiteraard).

Dat gezegd zijnde heb ik deze post ook gevolgd en met veel aandacht en interesse naar je professionele uitleg geluisterd en gelezen. Ik vind het een hele prestatie wat je doet met de vlogs en met Fusion360. Ik ben me terdege bewust van de tijd die dit vreet, want voor mijn bedrijf ook vaak filmpjes gemaakt (gebruik hiervoor "Wondershare Filmora"; een aanrader trouwens voor video creatie en editing). Dat gezegd zijnde is de tijd die je er in stopt niet evenredig met het kijkersresultaat dat je vaak oogst (of niet oogst zoals je aangeeft).

Een 10-tal jaar geleden heb ik mij ooit vastgebeten in AutoCad, om een ontwerp te maken voor een 'man-cave'. Er kruipt inderdaad veel tijd in het aanleren van een pakket, echter zonder deze leercurve te doorlopen wordt het niets. Daarom vond ik het dan ook uiterst interessant om via je post Fusion 360 te leren kennen. Ik loop al enige tijd rond met ideeën om 3d objecten te maken, en dit pakket is daar ideaal voor. Voordien ook gevochten met Sketchup, 3DSMax e.a. Fusion 360 lijkt me echter intuïtiever en uitgebreider inzake mogelijkheden.

Ik weet nog steeds niet of en hoe ik het topic in het vervolg zal bijhouden.

Een overweging die alleen jij kan beantwoorden uiteraard en volledig afhankelijk van 'what makes you tick' zoals men zegt. Ik vind het in ieder geval boeiend om te volgen. Stel je zelf echter vast dat het maken van Vlogs, of het minutieus uitschrijven van procedés, een sleur of een verplichting wordt (en het begrip Hobby dus voorbijschiet) moet je het geweer van schouder veranderen. En indien je moet vaststellen dat de geïnvesteerde tijd niet de 'exposure' en feedback oplevert waar je op mikt lijkt me dat zeker een bepalende factor over het doel / nut ervan. Dat laatste klinkt mogelijk niet constructief, maar men moet de realiteit steeds onder ogen zien.

Had ik die 50-60 uur niet aan de vlogs besteed dan was ik veel verder geweest met mijn tekening. Hetzelfde geldt straks voor het bouwen van het model...

Interessante quote aangezien ik mezelf onlangs de vraag stelde of ik de afgewerkte Delage in mijn leven ooit zal mogen aanschouwen. Let op, dat is zeker niet negatief bedoeld, enkel een vaststelling in relatie tot de ongelooflijk minutieuze studie en voorbereiding die je aan de dag legt bij dit project. Ik weet dat deadlines in deze hobby een nefaste invloed kunnen hebben maar vraag me toch af of je voor jezelf hebt uitgemaakt of dit een 2, 5 dan wel 10 jaren project gaat worden ?

Vanuit deze hoek wordt je werk en toewijding om je ervaring en kennis met ons te delen erg geapprecieerd.

Constructieve & vriendelijke groet,

Dirk
 
Laatst bewerkt:
Dat gezegd zijnde heb ik deze post ook gevolgd en met veel aandacht en interesse naar je professionele uitleg geluisterd en gelezen. Ik vind het een hele prestatie wat je doet met de vlogs en met Fusion360.

Dat is fijn om te lezen :)

Dat gezegd zijnde is de tijd die je er in stopt niet evenredig met het kijkersresultaat dat je vaak oogst (of niet oogst zoals je aangeeft).

Nu ja, 45 views is toch niet niks, maar over 6 fora en Youtube verspreid is het niet waar ik op zou hopen. Als zo'n filmpje nu 10 minuten bewerkingstijd zou kosten... :)

Ik loop al enige tijd rond met ideeën om 3d objecten te maken, en dit pakket is daar ideaal voor. Voordien ook gevochten met Sketchup, 3DSMax e.a. Fusion 360 lijkt me echter intuïtiever en uitgebreider inzake mogelijkheden.

Denk het wel inderdaad.

Dat laatste klinkt mogelijk niet constructief, maar men moet de realiteit steeds onder ogen zien.

Je hebt daar helemaal gelijk in.

(...) ik mezelf onlangs de vraag stelde of ik de afgewerkte Delage in mijn leven ooit zal mogen aanschouwen. Let op, dat is zeker niet negatief bedoeld, enkel een vaststelling in relatie tot de ongelooflijk minutieuze studie en voorbereiding die je aan de dag legt bij dit project. Ik weet dat deadlines in deze hobby een nefaste invloed kunnen hebben maar vraag me toch af of je voor jezelf hebt uitgemaakt of dit een 2, 5 dan wel 10 jaren project gaat worden ?

Ik denk zelf dat dit project ongeveer 15 tot 20 jaar zal kosten, maar het kan mee- of tegenvallen. Je snijdt een interessant punt aan. Ik heb geen enkele haast en geniet van het proces; voor mij hoeft het model niet af te komen. Toch ben ik ervan overtuigd dat dit model een blijvertje is, omdat er zoveel in zit... interessante bouwtechnieken te leren, puzzelachtige problemen die opgelost moeten worden, een prachtig onderwerp, nog nooit gebouwd op deze schaal, zeker nog nooit zo precies gebouwd... de auto is voor zover bekend nooit zo nauwkeurig opgemeten, geweldige geschiedenis van auto zelf en de hoofdpersonen rondom, et cetera et cetera.

Maar ik ga alles dus op mijn dooie gemak doen, zo nauwkeurig als mijn kunnen het me toestaat. Geduld heb ik wel en het onderwerp loopt niet weg.
 
Wat vinden jullie van deze opzet?

(Video is iets langer dan een minuut)

 
Oei, hier is al veel geschreven en vrees dat ik er niet veel aan kan toevoegen.
Enerzijds ben ik schuldig aan te weinig reageren anderzijds vind ik de vlogs heel fijn om te bekijken en misschien er iets van op te steken zonder dat ik het ooit zal toepassen.
Maar tijd kruipt nu éénmaal of in het één of in het ander en dat dergelijke uitleg veel tijd opslorpt is zeker juist.

In mijn ogen kan je maar het één of het ander doen, schrijven of bouwen. Mijn voorkeur gaat naar bouwen wat niet weerhoud dat je bij het plaatsen van foto's van je bouw ook nog interessante uitleg kan toevoegen, net zoals je vroeger altijd gedaan hebt.
Misschien mini-vlog per gebouwd item?

Maar wat je ook beslist, ik blijf zeker volgen.
 
Net ook bijgelezen, die vlogs vond ik interessant, maar iets te technisch voor de leek, zo'n timelapse vind ik ok, maar nu is het heel droog, hoewel er daar ook zijn tijd inkruipt. Misschien een timelapse per afgewerkt geheel?

Het blijft steeds een geven en nemen om op een punt te komen dat voor beiden aanvaardbaar is, ...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan