Hoofdsponsor

1/8 1927 Delage Grand Prix [wip]

Helaas wordt het in mijn beroepspraktijk steeds drukker,

Tja wat vervelend nou zeg, daar zeggen ze hier op, 'dat je uit een (arm) nest komt kan je weinig aan doen, maar schoonouders, tja die kan je kiezen, vooral de rijken dan he:P'
 
Klinkt een beetje raar inderdaad, ik ben natuurlijk hartstikke blij met de drukte vanuit financieel oogpunt en kennelijk weet men mij goed te vinden; het zijn ook veelal wat grotere zaken dus ik ben bijzonder vereerd; 'helaas' bedoel ik vanzelfsprekend alleen op modelbouwgebied :D
 
Ik schreef op 3 april dat ik heb nagedacht hoe deze bouw leuker en begrijpelijker te maken. Ziehier het resultaat, althans de aftrap ervan.


Krijg je geen ondertiteling, druk dan op de ontertitel-knop. Klik hier voor de externe Youtube-versie.

Veel kijkplezier! Je kunt je waardering laten blijken door op 'subscribe' te klikken, rechtsonder klein in beeld. Ik probeer zoveel mogelijk subscribers (volgers) te krijgen. Het maken van deze video is voor mij best een grote stap, dus ik ben natuurlijk erg benieuwd naar jullie reacties!
 
Laatst bewerkt:
Mooie start van je vlog, heb op 'subscribe' geklikt
 
voor mij als doof persoon vind ik den subtitles onderaan leuk. kan dus ook meevolgen...... thumbs up sooooo !!!
ah jah ... subscribed it too :eek:)
 
Ik wil wel volgen maar bij het filmpje krijg ik alleen een zwart scherm en niks meer , dus bij deze Roy ga ik het even overslaan tot een volgend
Marc
 
@Pascal: hopelijk krijg ik het voor elkaar uiterlijk aankomende woensdag de tweede video te posten; het zal lang niet zoveel werk zijn als de eerste maar er is veel (zakelijk) werk aan de winkel. Na woensdag heb ik een paar weken geen tijd, maar dan komt het daarna wel.

@Aris: hartelijk bedankt daarvoor! Er staan nu zes volgers en elke keer dat ik er eentje bij zie komen, komt er een glimlach op mijn gezicht. Dat heeft er natuurlijk mee te maken dat deze video van 3,5 minuut die je hier ziet extreem veel langer heeft geduurd om te maken. Wat een werk was dat! Ik ben ontzettend blij dat er mensen zijn die benieuwd zijn naar hoe het gaan worden en die het gaan volgen. Persoonlijk heb ik goede hoop dat het topic veel levendiger en begrijpelijker wordt zo, omdat bewegend beeld meer zegt dan foto's met uitleg.

@Erwin: idem als wat ik bij Aris schreef, hartelijk bedankt voor het subscriben!

@Gonsken: ik wist niet dat je doof was, maar dan is het nog beter dat ik die moeite nam om het te vertalen. Ik zal dat dan ook blijven doen, in eerste instantie met als achterliggende gedachte dat niet iedere Vlaming of Hollander even goed (technisch) Engels zal begrijpen. Ook aan jou dank om op die subscribe-knop te klikken. Kleine moeite, groot plezier :laugh:

@Marc: dat is niet de bedoeling. Zou je eens kunnen beschrijven wat je precies ziet? Zie je een rode pijl in het midden van het filmpje, waar je op kunt klikken? Wat gebeurt er dan? En heb je al geprobeerd op de 'Youtube'-knop te drukken, onderaan het filmpje?

Lukt het wel als je de video op de site van Youtube bekijkt? Klik daarvoor hier.
 
beste Roy nu heb ik het knap gemaakte filmpje kunnen zien op yu tube maar op het forum ( bij mij ) is het slechts een zwart vlak meer niet
 
Heb filmpje ook bekeken via youtube en wat kan je daar op zeggen dan knap geregisseerd en een docu. waardig en zal de filmpjes die nog komen graag volgen.
De tekeningen zijn mij te technisch maar uiteindelijk wacht ik het praktische gedeelde af
 
Beste Roy,

Ik heb uw filmpje eveneens bekeken en ik moet zeggen dat het voor de leek (zoals ik) stukken interessanter is dan de soms vrij moeilijke tekeningen en beschrijvingen die je geeft.
Dit doet geen afbreuk aan de kwaliteit van uw verslaggeving maar voor mezelf (en ook anderen heb ik begrepen…) is het soms iets te technisch en te ingewikkeld.
Wat het filmpje betreft; dit geeft een vrij mooi overzicht van het opzet, de effectieve vorderingen en de geschiedenis (ook historisch) van het project.
Wat mij betreft mag je gerust regelmatig een update geven door middel van een filmpje.
Mvg
 
Ik heb uw filmpje eveneens bekeken en ik moet zeggen dat het voor de leek (zoals ik) stukken interessanter is dan de soms vrij moeilijke tekeningen en beschrijvingen die je geeft.
Dit is het soms iets te technisch en te ingewikkeld.

Toen ik nog kon werken , was ik zo'n (technische) tekeningen, en ook meestal in 3D vrij gewoon aangezien ik Mechanica studeerde en beroepshalve 20jaar insteller/bediener van een CNC-gestuurde plooibank was en dan nog de laatste 5 jaar het binnenwerk van de tractie-kasten monteerde bij CNH , Case New Holland (de bekende gele maaidorser :) )
Natuurlijk elk z'n interesse en hobby/beroep hé... al werk ik nu al 5 jaar niet meer , zoiets blijft m'n interesse wekken, al is het soms in stilte ...


Leuk en leerrijk filmpje, stukje geschiedenis & techniek kan me altijd bekoren ... een volgertje bij , en het filmpje ook als "leuk" gemarkeerd :)
Mogen er voor mijn part , meer van zo'n filmpjes gemaakt/geplaatst worden ;)

Lukt zowel op het forum en natuurlijk op YouTube zelf het filmpje af te spelen ... hier bij huize Peiper :P
 
Laatst bewerkt:
@Marc: ik denk eerlijk gezegd dat dat aan jouw computer ligt, omdat de anderen het filmpje wel kunnen afspelen op het forum. Misschien een andere browser proberen; in elk geval zal ik de link naar het filmpje er bij het volgende exemplaar bij zetten, zodat je het op die manier kunt bekijken.

@Pascal: dank je wel voor de complimenten. Het kostte dan ook veel tijd om dit in elkaar te zetten, dat filmpje van zo'n 3,5 minuut bevat een kleine 70 audio-, video-, animatie- en fotobestanden. Gelukkig zullen de volgende filmpjes minder moeite kosten.

De tweede vlog heb ik al bijna klaar en zal ik binnenkort posten. Daarin toon ik in 2,5 minuut op eenvoudige wijze de basis van het maken van zo'n CAD-tekening. Het is niet de bedoeling dat je het daarna zelf kunt, maar nadat je het filmpje hebt gevolgd krijg je hopelijk een 'o zit dat zo!' gevoel.

Ik ben van plan hier en daar ook een praktisch filmpje te posten, ook al hou ik me voorlopig vooral bezig met het tekenen; dit om de afwisseling erin te houden.

@Airbus56: je hebt gelijk, het is soms zware kost. Dit soort filmpjes dwingt mij ertoe om samen te vatten wat ik wil zeggen, zodat het korter wordt; en het illustreert veel inzichtelijker wat ik wil tonen. Ik ben erg blij met je reactie, want die maakt mij duidelijk dat ik op de goede weg zit.

@Filip: heeft men eenmaal een interesse, dan vloeit die nooit helemaal meer weg. Tijdens mijn middelbare schooltijd was ik fan van Metallica, iets wat ik later helemaal vergat en de CD's verstoften. Jaren later, kan ik er hernieuwd van genieten en snap ik ook heel goed waarom ik het toen zo geweldig vond.

Dank je wel voor het volgen, dat waardeer ik zeer. Als een kind zo blij, zie ik nu 9 volgers op de teller staan daar waar bepaalde Youtube-'grootheden' hun hand er niet voor om draaien tienduizenden volgers te 'genereren'.

De doorslaggevende reden om dit project op te zetten is, dat het (zoals meerdere mensen me al hadden gezegd) toch wel een bijzondere exercitie is, deze combinatie geschiedenis + meten + tekenen + bouwen 'from scratch', door iemand die veel van die technieken nog 'along the way' moet leren. Het is de moeite waard dit vast te leggen. Zeker als ik er duidelijker mee kan maken waar ik mee bezig ben.
 
In het filmpje noemde ik het al: 'mistakes are bound to be made'. En zelfs in het eerste filmpje openbaart zich die voorspelling :D

Ik had rond 2:35 een foto geplaatst van Kay Petre in een Austin... niet bepaald een Delage. Inmiddels heb ik het desbetreffende stukje gecorrigeerd en staat er een foto van Kay Petre maar dan wél met een Delage.

Hier de nieuwe versie.


Krijg je geen ondertiteling, druk dan op de ontertitel-knop. Klik hier voor de externe Youtube-versie.
 
Erg goed gedaan Roy. Ik weet hoeveel tijd er kruipt in filpmjes te maken, dus 'hoedje af'. Ik hoop dat je de tijd en moed vindt om dit verder te zetten.
Je hebt er in ieder geval een Youtube subscriber en like bij.
Succes !
 
Ondertiteling is foetsie ..... :(

eerste paar minuten ok .. en dan verdwijnt het
 
@Dirk: hartelijk dank, ik ben erg blij met elke nieuwe volger!

@Gonsken: nu je het zegt.. dat is een raar probleem, wel. Ik heb van het oude filmpje de ondertitels opgeslagen in een bestand en die in het nieuwe filmpje geüploaded. Misschien is er iets mis gegaan op technisch vlak... ik kijk er naar als ik thuis ben. Nu even genieten van een zonnig Kortrijk :)
 
Het probleem is opgelost. Wat bleek het te zijn: bij het downloaden van de ondertitels van het oude filmpje werd alleen de eerste 'bladzijde' opgeslagen, wanneer ik voor 'originele bestandsindeling' koos. Ook bij een tweede poging blijft die fout bestaan. Wanneer ik een ander documenttype voor de ondertitels kies (.vtt) lukt het wel. De volledige ondertitels zijn nu dus beschikbaar:


Krijg je geen ondertiteling, druk dan op de ontertitel-knop. Klik hier voor de externe Youtube-versie.


Voor de mensen die de video al hadden gezien, het enige verschil ten opzichte van de oude versie is de foto op 2:35.

Ik hoop overmorgen de tweede video te kunnen posten. Die zal duidelijk maken of zo'n video inderdaad een aanzienlijke toegevoegde waarde heeft ten opzichte van geschreven tekst en foto's. Ik ben alvast heel erg benieuwd naar jullie reacties, maar helaas moet ik 'm nog eerst helemaal afronden.

 
Ik ben heel benieuwd wat jullie van de tweede video vinden.

Als ik het goed inschat, is wat ik in deze tweede video uitleg veel makkelijker te volgen dan hoe ik het in tekst / foto-vorm voor elkaar zou krijgen. Pascal, voordat je schrijft dat het tekenen te technisch voor je is, s.v.p. eerst even deze video bekijken... 8)

Veel kijkplezier!




Krijg je geen ondertiteling, druk dan op de ontertitel-knop. Klik hier voor de externe Youtube-versie.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan