Hoofdsponsor

1/72 X-Wing Fighter crashed near alien Inca temple [wip]

Ik denk inderdaad dat het over Auric Goldfinger gaat. Eigenlijk wel een mooi kleur voor vlieg- en voertuigen dat goud. Zal ik nog meer gebruiken.
 
Even een oude plank gezocht in de schuur en dit er mee gemaakt. Wat denken jullie qua opzet? Het beeld zal wat hoger komen te staan, op een soort van richel en de X-fighter zal wat schuin in de grond geplaatst worden.

Die rechtopstaande planken in de hoek zijn om de rotsformatie wat te ondersteunen.

attachment.jpg
 
Alain een trap zou beter zijn een soort tempel is ook goed te maken met uw hout overschotjes
 
Over de fans zou ik me niet druk maken haha. Ik heb ook een x-wing gekocht voor de revell campagne, en bij het zoeken naar plaatjes valt alleszins op: zelfs in de films was er geen één hetzelfde. En aangezien dit eentje is uit de nieuwe serie, zullen we zeggen: wat niet is kan nog komen! :D
Het begin is in ieder geval tof! Ik volg mee!

Edit:

Bij Alien temple denk ik mee aan Alien (van die andere sci-fi films). Dat zou een leuke mix met Star Wars zijn. Gerelateerde foto: 501st legion comic.

5144753a4eea2111368e73fb67c4f222.jpg
 
Laatst bewerkt:
De plank is naar mijn inzien te groot, Mr.Artex. Je had het over kleine projectjes. 1/4 van deze oppervlakte en 1/2 van de hoogte zouden volstaan om beide onderdelen op te plaatsen.
 
StevenVD heeft hier gelijk ik zou daar persoonlijk toch een stukje vanaf doen😉verder kan je heel mooie rotspartijen maken van grove boomschors en plaaster...
Ben benieuwd naar het resultaat hier van...
 
Een trap zou niet misstaan en dan de ingang van de tempel tussen de benen van het beeld. Moet lukken.

De plank is een stuk ingekort en lager gemaakt, het lijkt inderdaad beter op die manier. Op de foto het beeld op de hoogte waar ik het zou willen hebben. En qua fighter, wat niet is kan inderdaad nog komen. Figuren zullen er niet op komen omdat het schilderen er van nog niet onder de knie is en ze een afbreuk kunnen doen aan het geheel.

De rotsen zal ik maken van vulmiddel voor muren, dat kan je mooi bewerken en mits de juiste kleuren lijkt het net echt. Heb ik gemerkt bij de ondergrond van de Spitfire. Er zal een to-do komen van de werkwijze die ik toepas.

attachment.jpg
 
komt er ook van die "indiana jones" achtige begroeing op zoals lianen en aanverwante?...........................
 
ben benieuwd naar waar dit gaat ik volg grt.
 
Prima aangepast! Het diorama heeft nu meer praktische afmetingen.
 
Qua begroeiing weet ik het nog niet, misschien gewoon kale rotsen maar dan is het echt wel kaal. Het grootste probleem is om een mooie overtuigende beplanting te maken. Bomen of gevallen stammen zijn een ramp om te kopen en ze zelf maken...zou begot niet weten hoe er aan te beginnen om iets realistisch neer te zetten.

Vanavond de fighter het eindkleur gegeven, het grootste deel had ik gisteren zwart gespoten (vergeten een foto te nemen) maar omdat het veel te donker was zo en er geen detail meer te zien was nog een laagje goud gegeven. Aan de achterkant komt het zwart er nog wat door wat wel een tof effect is volgens mij. Nu wil ik het nog verder afwerken met wat felle kleuren maar er is dan wel kans om het te verprutsen. Misschien gewoon riskeren en indien niet goed weer overspuiten. Decals weet ik nog niet zo goed, misschien beter eerst een stukje met tamiya verf doen en daar dan de decal op want op die spuitbusverf zijn de decals niet mooi.
Nou ja, zorgen voor morgen.

attachment.jpg
 
Ik vind de kleur persoonlijk goed zo,en opletten met overspuiten,riskeer je meer en meer detail verlies zo.Ik zal es mijn licht opsteken op google voor je Alain qua begroeiingen en zo.Hopelijk vind ik wat goede referentie voor je.
 
Ook weer waar, ik zal er afblijven qua kleur want details zouden inderdaad kunnen verloren gaan.

Nu de buitenkant van het diorama bekleed met vulpasta, zo ziet het er wat beter uit dan het blote hout. Na het schilderen, in dezelfde kleuren als de nog te bouwen rotsen zal het er nog beter uitzien.

attachment.jpg
 
Je kan er ook in plaats van rotsen een tempelmuur van maken in cyclopische stijl. De inca's bewerkten de steenblokken tot ze perfect pasten zonder gebruik te maken van ijzeren werktuigen, eerst met hamers en uiteindelijk door te polijsten.

attachment.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/Inca_architecture
 
Laatst bewerkt:
Dit is zelfs een heel mooie stijl,en als je gaat lezen op wiki is het zelfs heel goed bestand tegen aardbevingen.
Sla dit niet in de wind Alain,steek je licht eens op op google en kijk vooral naar deze bouwstijl,je zal er zeker vinden wat je zoekt.
Wat de zoektocht betreft,er is helaas niks afdoende voor je qua overwoekerde tempels,,tenminste vind ik dan.
 
Die tempelmuur lijkt me wel wat, enkel eens uitzoeken hoe het aan te pakken. Iets voor morgen tijdens de vele werkjes in huis en tuin. De tempel laten overgroeien is een optie maar het moet niet zoals op aarde, het is namelijk een andere planeet. Maar ook dat moet ik nog bekijken hoe het aan te pakken.

Wel bedankt voor jullie tips en hulp.
 
Ik had nog een paar foto's op de pc staan met een jungle thema.Misschien kan je hier wat mee.

attachment.php
attachment.php
attachment.php
 
De foto's zijn niet te zien bert65.

Ik ben vastgelopen op de trap en de tempelmuur, geen flauw idee van hoe dat aan te pakken. Even over moeten nadenken morgen.
 
Toch zal ik mijn beste beentje geven je te helpen Alain
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan