Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Schlingmann-MAN HLF20 Varus 4x4 (1/24) [DONE]

Prachtige vooruitgang, nog een eindsprintje en je bent er ;)
 
Mooie vorderingen, dat lijkt goed te komen.
 
of in plaats van een spuitkabine kan je ook een bak over je model zetten tijdens het uitdrogen van je verf
 
Mijn eerste stap vandaag was het afplakken van de nog te spuiten vlakken op de cabine. Tijdens het afplakken kon ik het niet laten om de complete lichtbalk nog eens op de cabine te zetten.
attachment.jpg
Enkele "tellen" later was het afplakken klaar...
attachment.jpg

...voor de eerste kleur en 3 laagjes later ...
attachment.jpg

Toen die te drogen stond, heb ik de voorbumper aan het chassis bevestigd.
attachment.jpg

Dan heb ik eens gecontroleerd hoe de cabine op het chassis past. Wat een bouwdoos, net als alle andere onderdelen valt de cabine perfect op zijn plaats.
attachment.jpg
attachment.jpg

Nu de cabine erop stond, mocht de achteropbouw niet mankeren. Voorlopig staan ze nog los, maar het ziet er al goed uit vind ik.
attachment.jpg
attachment.jpg

Ondertussen was de cabine klaar voor de andere kleur. Nog een papiertje over het eerder gespoten aluminium en 2 laagjes zwart erop.
attachment.jpg

Morgen verder...
 
Blijft prachtig om te zien veranderen..
Zal mooi worden eens samengevoegd ;)
 
Tipje de hoorn's op het dak mag je binnenin een likje rood geven zijn normaal ook zo of zwart
Verder fantastische mooie verzorgde bouw ik doe u het niet na
Marc
 
Vandaag kwam de cabine redelijk goed uit de afplakking. Vooral het alu dak is goed gelukt.
attachment.jpg
attachment.jpg

De spiegels werden gespoten.
attachment.jpg

Na de retouches ziet de cabine er zo uit. Klaar voor de eerste vernislaag.
attachment.jpg
attachment.jpg

Een aantal dingen moeten nog in het matzwart geschilderd worden, maar dat komt na de decals en de vernislagen.
Als laatste voor vandaag kregen de spiegels wat BMF.
attachment.jpg

Wordt vervolgd ...
 
knappe werken.
1 klein 'foutje', de toeters... volgens de referentiefoto's die ik vind, zouden deze toch vooraan vlak moeten zijn. Ik denk dat het een soort membraan is :) Maar dit ff terzijde is het een knappe bouw en het is maar een klein detail ;) Dus ik zou ze al zeker niet rood of zwart maken aan de binnenkant, dan gaat het nog feller opvallen :)
 
Ziet er goed uit, Heel strak afplakwerk!! Maar als je dan toch bezig was met zwart, had je dan niet beter van de eerste keer ook de deurklinken, hoekstukken en montagesteunen van de spiegels meegespoten?
 
Ziet er goed uit, Heel strak afplakwerk!! Maar als je dan toch bezig was met zwart, had je dan niet beter van de eerste keer ook de deurklinken, hoekstukken en montagesteunen van de spiegels meegespoten?

Nee, het gespoten zwart is glanzend zwart. Daarover komt glanzend vernis. De details worden matzwart.
 
Dit weekend veel werk verzet aan de MAN.
Eerst werden de decals en glansvernis aangebracht en werden de toeters van de sirene terug vol gemaakt en geschilderd.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Dan heb ik de matzwarte details geschilderd met de losse hand.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Nu werd het tijd voor de assemblage van de opbouw.
attachment.jpg

Het dakpaneel en de eerste 2 kanten bevestigd met 3 rolluiken ...
het linker rolluik kreeg wat lijm op de voorzijde, dit moet ik nog bijwerken
attachment.jpg

en ja, ze gaan nog open
attachment.jpg

vervolgens de andere kastenzijde ...
attachment.jpg

en de achterkant
attachment.jpg

ook deze gaan nog open
attachment.jpg

Daarna dakrails en de treeplanken bevestigd in de "open" positie. Ik heb voor die positie gekozen om het model ook open in de vitrinekast te zetten.
attachment.jpg
attachment.jpg

Dan de grille en de hoekstukken aan de cabine bevestigd.
attachment.jpg

en als laatste nog een dryfit van de brandweerwagen.
attachment.jpg
attachment.jpg

Volgende stap het (bij)schilderen van de binnenzijde van de cabine en assemblage van de cabine.
De enige onnauwkeurigheden in de pasvorm komen van mijn eigen foutjes.
Zonder die foutjes past deze kit perfect in mekaar. Proficiat Revell !
 
Ik vind het toch wel erg knap dat je dit op zo korte termijn voor elkaar krijgt.
 
Inderdaad bewonderenswaardig dat je dit in deze tijdspanne klaarkrijgt :)
Ziet er veelbelovend uit voor het eindresultaat, het ziet er nu al prachtig uit... ;)
 
Stand van zaken na enkele uurtjes verder werken...
De cabine is geassembleerd en de ruiten zijn gemonteerd.
attachment.jpg

Deze werd dan gemonteerd op het chassis...
attachment.jpg

en voorzien van de spiegels, zwaailichtbalk en ruitenwissers...
attachment.jpg

en de verstralers op de achterzijde.
attachment.jpg

De achteropbouw mocht niet achterblijven, dus dat werd ook vastgezet op het chassis.
attachment.jpg
attachment.jpg

Klaar voor de eindsprint.
 
De MAN kreeg enkele kleine stapjes vooruitgang. Hier en daar moesten enkele reflectoren en knipperlichtjes een beetje oranje verf krijgen.
en het "wagentje" voor de brandslang die aan de achterzijde komt is geassembleerd.
attachment.jpg

Nu moet ik alweer een keuze maken. Als ik het wagentje aan de vrachtwagen monteer, kan het achterste rolluik niet meer open of dicht.
 
Hele mooie truck geworden.
Weet niet wat je nog moet schilderen aan het wagentje voor de brandslang maar toch effe meegeven dat brandslangen nooit echt wit zijn, eerder hennep kleur.
 
knap werk weet je wat nu hier bij mij een doorn in mijn oog blijft dat zijn die luchthoorns op het dak , in principe moesten een beetje uitgeboord worden en binnenin rood of zwart zijn maar het is uw projectje en ik vind hem waanzinnig mooi
Ook weer een knap werkje zuiver en proer afgewerkt
grt
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan