Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Trabant 601 S (1/24) [DONE]

Leuke werkzaamheden tof om te kijken
Marc
 
De Trabant is weer wat dichter bij de afwerking gekomen.
Het interieur werd in mekaar gezet.
attachment.jpg

De radiatorgrille en verluchtingsroosters werden van wat panel-liner voorzien, wat beter lukt dan zwart schilderen en dan de verf terug van de ribbels verwijderen.
attachment.jpg

De binnenzijde van de motorkap werd geschilderd in Rubberzwart en dan voorzien van wat grafiet met een vulpotlood. Gewoon iets geprobeerd en het draaide goed uit.
attachment.jpg

Een dryfitje van het interieur en het chassis met al enkele nieuwe delen in de motorruimte.
attachment.jpg

Een aantal nog te monteren delen werden ook in de verf gezet.
attachment.jpg

en terwijl die te drogen stonden, heb ik even een vergelijkende foto genomen met het chassis van de MAN Varus.
attachment.jpg

Toen de verf droog was, werd de motorruimte afgewerkt.
attachment.jpg
attachment.jpg

Om nog een dryfitje te doen met het chassis en de koets. Zo merkte ik dat de scharnier van de motorkap ergens tegenaan schuurt zodat de motorkap niet volledig sluit. Dit moet ik nog bijwerken dus.
attachment.jpg

nog een fotootje van de achterkant.
attachment.jpg
 
leuk karretje denk dat ik die in toekomst ook nog wel eens ga aanschaffen
goed bezig
Marc
 
Dat komt hier blijkbaar helemaal goed.Heb ik altijd een leuk wagentje gevonden.
Marc S
 
leuke werken ;) komt zeker goed met deze
 
normaal volg ik niet echt bouwverslagen van auto's, maar de Trabant 601 is toch iets speciaal, zeker gezien mijn jongere broer er zelf 1 heeft gehad (of zelfs nog heeft, maar hij heeft nooit de tijd gevonden om hem te restaureren :unsure: ).
 
Nog een (visueel) kleine update aan de Trabi.
De decals zijn aangebracht op de koets en dashbord en de binnenzijde van de kofferbak werd in de koets aangebracht.
Verder werden een groot aantal dryfits gemaakt om het probleem met de niet-sluitende motorkap op te lossen. Daar is weinig van te zien, buiten dat de kap nu wel sluit.
attachment.jpg
attachment.jpg
De gordels werden in het interieur bevestigd.
attachment.jpg

Klaar voor de laatste stappen ...
 
De delen van de Trabi werden samengevoegd.
attachment.jpg
en de bumpers kregen nog wat verf.
attachment.jpg

Om dan gemonteerd te worden samen met de grille. en wat valt mij op ? de motorkap sluit alweer niet meer
attachment.jpg
attachment.jpg
ik kan er toch moeilijk met mijn vinger blijven op duwen
attachment.jpg

Deze zal waarschijnlijk open tentoongesteld worden.
Vanuit een andere hoek valt het openstaan minder op.
attachment.jpg

Nog een ander zicht.
attachment.jpg

Het reservewiel werd in de kofferruimte aangebracht en alvast een begin van de sierstrips en de ramen.
attachment.jpg

en dan de rest van de strips
attachment.jpg
attachment.jpg

De lichten kregen ook hun kleurtje al.
attachment.jpg

het einde is in zicht.
 
Knap bakje aan het worden.
Vind vooral die wijziging aan het nationaliteitsteken DDR een heel leuk detail.
 
Die openstaande motorkap komt dikwijls voor bij Revell materiaaldikte en nu de verf en de vernis erbij helpt er niet veel aan de zijkanten terug afschuren toet ze mooi past en dan een retouchke doen
Verder een pracht van een bouw deze lijkt me ook wel om te doen heeft nu niks met VW te maken maar het kan niet altijd suikerbrood zijn he en ik heb nog andere automerken in mijn kast staan
Mooi
Marc
 
Hey,

Knap werkje van een beroemd autootje....;)
Komt goed..
 
knappe werken, gaat goed vooruit ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan