Hoofdsponsor

1/87 Abandoned house 1/87 [wip]

MrArtex

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 jan 2014
Berichten
2.896
Om de hoofdpijn wat te verlichten even een huisje lijmen.

Het plan is om er een verlaten/vervallen huis van te maken zoals er hier in Frankrijk flink wat te vinden zijn. Ik wil het zo opvatten dat het 'net echt' lijkt op de close-up foto's.

De boxart en het reeds begonnen huisje.

attachment.jpg

Enkele foto's van gebouwen in de buurt, zelf genomen foto's die een beetje de indruk geven van welke richting ik uit wil gaan. Ook zal ik op zoek gaan naar een (paar) auto's in schaal 1/87 om bij het huis te laten roesten. Wie er heeft liggen in de vergeten stoffige stash en ze wil opsturen naar Frankrijk mag een seintje geven.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zalig, ik ga eens moeten op bezoek komen om die huisjes te bekijken :D

veel bouwplezier
 
Zo Alain dat word een boeiend topic,succes ermee ;)
 
Ik kijk al uit naar je kunsten op dit gebouwtje ;)

..... Ook zal ik op zoek gaan naar een (paar) auto's in schaal 1/87 om bij het huis te laten roesten. Wie er heeft liggen in de vergeten stoffige stash en ze wil opsturen naar Frankrijk mag een seintje geven.

Had je dat een week eerder laten weten, dan had je ze al gehad met de vorige zending...
Ik heb hier genoeg liggen om er enkele van te kunnen missen.
Laat maar weten wat je in gedachten had? Dan kijk ik wat ik daar van heb dat ik kan opsturen ;)
 
Tja, m'n brein ka niet zo logisch denken, die springt van de ene kant naar de andere. Er is een pb verstuurd Beyond.

Het gebouw van de derde foto is ondertussen afgebroken omdat het te gevaarlijk was geworden. Afgebroken op de Franse manier, er ligt nog een hoop puin die niet opgeruimd raakt.

We zullen er een super project van maken maar het helpt niet tegen de hoofdpijn...
 
Omdat je ergens moet beginnen met verweren ben ik bezig met de erker op de bovenste verdieping. Het hout is aan het rotten door een lek in de nog aan te brengen dakgoot. Nog wat bewerken tot het er helemaal perfect uitziet. Het is al op goede weg vind ik.

attachment.jpg
 
Ziet er inderdaad al goed uit Alain. Echter niet zo eenvoudig op deze schaal denk ik. Succes !
 
Dat valt heel goed mee die schaal, ik begin te denken dat 1/72 en 1/87 me beter ligt dan 1/24 en 1/35.

Nog wat aan geprutst en nu blijf ik er af, behalve dan de verf op een later tijdstip. Nu eens proberen om (gebroken) glas in de ramen te krijgen. Voordeel is dat het niet erg is als er lijm op het glas komt, ze moeten toch vuil worden gemaakt. Bijkomend voordeel van verlaten en postapocalyptisch te gaan in de modelbouw, je kan al eens kliederen met lijm en verf.

attachment.jpg
 
Raam geplakt...gouden tip: plak eerst de ramen en monteer dan de erker...het is een beetje prutsen om dat nadien te doen.

attachment.jpg

Ook de deur een beetje bewerkt. De bedoeling was om afbladderende verf na te bootsen, lijkt me gelukt.

attachment.jpg
 
Ziet er al goed uit.
De deur lijkt ook wel echt afgebladerde verf te hebben.
Hoe heb je dit juist gedaan?
 
Die deur heb ik een laagje verf gegeven zoals je gewoon zou doen. Dan even wachten tot de verf begint te drogen en tamponeren met een harde borstel. Zo maak je de laag verf kapot met dit effect.
 
Die deur heb ik een laagje verf gegeven zoals je gewoon zou doen. Dan even wachten tot de verf begint te drogen en tamponeren met een harde borstel. Zo maak je de laag verf kapot met dit effect.

Merci ;)
 
Driewerf hoera...er is iets gedaan op modelbouwgebied.

Wat ramen gestoken en de muren een eerste wash gegeven met zwarte verf. Niet veel soeps maar wel een vooruitgang in vergelijking met de voorbije weken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
nu moet je eens dry brush proberen op muren in de kleuren van afbeelding doos of kleuren naar eigen keus en wees niet bang om verschillende tinten te gebruiken grt .
 
Alain ik ben zeer nieuwsgierig naar het vervolg hiervan
Marc
 
Je bent weer lekker op dreef zie ik, goed om te zien !
 
De volle goesting begint terug te komen, mede doordat ik overdag nogal zware werken doe en dus moe ben 's avonds. Modelbouw is goed tegen vermoeidheid.

Drybrush op de muren zal ik nog doen maar eerst wil ik nog wat beschadigingen aan de muur aanbrengen, zoals te zien op de eerder geposte foto's van huizen in het dorp hier. Dat was ik vergeten te doen voor de wash.

Hoe ik het zal aanpakken zal ik gaandeweg wel ontdekken en m'n ontdekkingen zal ik hier dan aan de hand van foto's en tekst uit de doeken doen. Nu weer buiten werken, het is droog en af en toe wat zon. Heerlijk om buitenwerk te doen dus.

Het valt me net op dat die bakstenen er te nieuw uitzien, zal ik nog wat bewerken om ze er vervallen te doen uitzien.
 
Beetje verder gewerkt aan het verlaten huis, de baksteen muren een laagje rood gegeven en dan wat stenen apart gekleurd. De verschillende kleuren zullen door middel van washes en drybrush samengebracht worden, nu is het nog een beetje carnaval.

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo meteen eens foto's zoeken van huizen met zo'n zwarte boord onderaan.
 
Dat zou normaal een soort peklaag zijn voor het grondwater tegen te houden
Begint er stilletjes aan iets te worden he
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan