Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Luxury Yacht 108ft (1/72)

Status
Niet open voor verdere reacties.
ziet er al goed uit, maareuh... zoveel schilderwerk en je moet nog veel onderdelen kleven? Waar er verf zit gaat de lijm geen hechting hebben, du ga je de verf weer dienen weg te schrapen (plaatselijk)

Voor het hout zou ik werken met (umber of zo) olieverf op deze basislaag: gewoon een sopje maken van olieverf en thinner, er je houten dek mee insmeren, een beetje laten drogen en haaks op de lijnen van de beplanking wegwrijven met een proper doekje... de olieverf blijft zitten in je voegen, en je hout krijgt meer kleur

252846-11032-67.jpg


254175-11032-42.jpg

Hier heb ik er gewoon nog eens met een stugge borstel nerven in aangebracht
 
Hey Eric ;) ja doe ik ook soms en werkt best wel,ik vind het echt goed van je dat je volhard in deze toch wel met wat pech bezaaide baan :),
Je zal zien het zal zeker de moeite lonen,keep it up man,goed bezig zeg ik maar.
 
nieuwe update

heb maar een nieuwe kit gekocht, want al dat gedoe met producten om de verf eraf te krijgen zei me niks.

deze keer met Tamya primer gewerkt, hopelijk gaat dat beter; de eerste band wit zit erop en ook het onderwaterschip heeft zijn anti-fouling
U0vLAe.jpg

N7Rgy4.jpg

verder het interieur afgewerkt, alhoewel je daar later niks meer van ziet door de gefumeerde vensters die erin komen
yCC6ia.jpg

OCgrCU.jpg

en het voordek
NFu1xo.jpg

tot de volgende

Eric
 
Allé, nog een keer starten dus ;)
Interieur ziet er netjes uit, en je ziet er wellicht niet veel meer van op het einde, maar als je het NIET zou doen, dan zou het pas gaan opvallen door de afwezigheid van kleur en detail ;)
 
Misschien toch het interieur wat accentueren door middel van een lichte grijs wash?
Klinkt misschien onnozel als je later het interieur niet meer zou zien maar dan kan je je ook de vraag stellen waarom er dan een interieur zo wie zo is toegevoegd?
 
Wel, je hebt je witte zetels en zetels hebben kussens. De naden tussen deze kussens kan je accentueren door het aanbrengen van een wash waardoor het meer gaat lijken op afzonderlijke kussens.
Het is dus zeker niet de bedoeling om de witte kussens zelf te gaan schilderen, enkel de naden.

Voor de wash kan je verdunde verf gebruiken of een reeds klaargemaakt product zoals van MIG. Gewoon aanbrengen met een fijne borstel.
 
bedankt voor de tip Erwin.

krijg zo stillekes aan een punthoofd van al dat spuiten op plastic. Had eerst de witte band bovenaan geschilderd, een dag of twee laten drogen en uitharden, dan overplakt om het blauw te spuiten; verwijderen van de afplaktape op de witte band en resultaat

rnJOJR.jpg

:angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

verf voor een stuk weg, maar deze keer bleef de primer van Tamiya wel zitten.

ik weet het ook niet meer en heb het eigenlijk wel gehad met plasticbouw; dit soort problemen heb ik nooit gehad met de houtbouw

Eric
 
Veel van deze problemen hangt af van hoe je te werk gaat om de tape te verwijderen,ik zorg er voor dat de tape voor de helft minder kleeft en dat doe je door deze enkele keren ergen op te kleven en weghalen,de kleefkracht verminderd en het risico van schade ook.Ik haal een puntje los en leg de tape helemaal vlak tegen het model en trek zacht naar achteren,de kans op schade is veel kleiner.Ik moet zeggen dat je wel geduldig bent tot nu toe.Hopelijk helpt dit je verder.
 
Ik had het vroeger ook al een paar maal gehad maar sinds ik bij Roy kennis gemaakt had met Alclad primer microfiller niet meer gehad ok hij is niet de goedkoopste maar verdomd goed spul ( sorry van de Antwerpse uitspraak ) droogt enorm snel hecht goed en laat zich zeer fijn slissen ( schuren ) je kan er onverdund kleine krasjes mee vol spuiten
Ik wil niks anders meer
Marc
 
Ik heb hier een rolletje Post-it tape liggen.
Dit heeft een zeer lichte kleefkracht, en zal je model niet schaden.
Deze tape kleef je op enkele mm van de rand waar je je lijn wil spuiten.
Die paar mm tot aan de rand waar je wil spuiten kleef je dan mooi af met een dunnere afplaktape (vb Tamiya)
Op die manier heb je maar enkele mm waar er meer kleefkracht is om je tape goed op zijn plaats te houden.

Schilderstape is een slechte keuze, tenzij je voor de paarse versie (minst klevend) gaat.
 
heb bij Steven dit product aangeschaft
zjg04d.jpg

aanbrengen met een penseel, een 10-tal minuutjes laten inwerken en nadien verwijderen met cotton-tip, gedrenkt in alcohol; je kan hier ook een whisky van 30 jaar oud voor gebruiken maar ik heb gewone ontsmettingsalcohol gebruikt (70% vol) :).

op te lossen probleem
rnJOJR.jpg

na 10 minuutjes
50aJLh.jpg

na de behandeling met alcohol
Y21o9q.jpg

ziet er goed uit; ga in elk geval die band nog eens opschuren en nog een laagje primer geven vooraleer ik verder afwerk met lak.

voordeel van dit product :
* het stinkt niet
* werkt snel (+/- 10 minuten)
* primer blijft redelijk intact

blijft alleen nog afwachten hoe de verf hierop gaat reageren.

Eric
 
Das inderdaad al een hoop tegenslag.
Primer van de action hecht niet zo goed op plastiek.
Ik gebruik deze ook, maar dan zorg ik ervoor dat alles goed geschuurd is. (korrel 600)
Dan heeft de primer een goede hechting.
 
dekken ingelijmd

77aocu.jpg

Zbwy3i.jpg

en de raampjes gedaan met Kristal Klear
EVlYav.jpg

Eric
 
Daar wil ik wel een stukje in meevaren met een paar Bond girls. Ga je nog wat kleur nuances aanbrengen op het houten dek ?
 
Ondanks alle tegenslag vorder je toch mooi met dit luxebootje...

Groetjes,
Kurt
 
uw topic is terug te vinden bij Plastic schepen
nog veel succes en bouwplezier met dit project

grtz Jordi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan