Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Porsche 918 Spyder - Martini Racing Design (1/24)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kurt

Well-known member
Registered
Lid geworden
4 apr 2016
Berichten
335
Hallo allemaal,

Na lang twijfelen, een paar keer van gedacht veranderd, heb ik toch eindelijk de knoop doorgehakt...
Met deze Porsche 918 Spyder doe ik mee aan de komende groepsbouw...

Porsche als (race)wagen hoeft denk ik niet echt meer voorgesteld te worden, maar bij deze heb toch nog wel enkele duizelingwekkende cijfertjes te melden...
De 918 Spyder had een gelimiteerde productie van amper 918 stuks, en werd geproduceerd van september 2013 tot juni 2015. De richtprijs van dit schatje bedroeg €800.000, en was op 14 maanden na lancering uitverkocht... (crisis???)
De 918 Spyder was na de Porsche Panamera de 2de plug-in hybride wagen die het merk lanceerde. Deze wagen word aangedreven door een atmosferische 4.6 liter V8 motor met 608pk, aangevuld met 2 elektromotoren die nog eens 279pk extra leveren, in totaal komt men dan op een vermogen van 887pk...

De kans dat er zo eentje aan de lichten langs u komt staan is dus zeer klein, maar weet dus maar zeker dat je niet moet proberen met optrekken...

In het sprintje van 0-100km/u beweerde Porsche 2,5 seconden nodig te hebben, in een test van Car and Driver (wereld's grootste auto-test magazine) konden ze de 0-100km/u doen op een waanzinnige 2,2 seconden. Van 0-300km/u blijft de Spyder onder 20 seconden... Topsnelheid werd afgeklopt op maar liefst 351km/u...

Na al die cijfertjes en leuke weetjes, ook nog eens wat foto's...

attachment.jpg

In de goed gevulde doos zaten deze grijs gemodeleerde spreu's, mooi van detail, en zo op het eerste oog te zien heel weinig last van flash rondom en ejectormarks...

attachment.jpg

De vinyl bandjes, een spreu voor de clear parts, en eentje met de bling-bling... Deze chroom is heel mooi afgewerkt, maar ben me toch nog aant bedenken om deze een Alclad behandeling te geven, of althans proberen, aangezien ik dit nog nooit eerder gedaan heb...

attachment.jpg

Zoals gebruikelijk ook de standaard bouwhandleiding, en een mooi vellletje prachtige decals... M'n vingers jeuken al, waar is m'n Sol... :P

attachment.jpg

And last but not least... The body of the beast...

attachment.jpg

Revell heeft ondertussen 2 versies uitgebracht van deze wagen, een gewone 918 Spyder (zilvere wagen op boxart) en deze zwarte met het Martini racing Design... Na een beetje rondsurfen ben ik ook talloze witte Martini Spyder's tegengekomen, wat mij meer aanspreken... Echter jammer dat Revell maar 1 witte "nr15" decal voorziet voor de zwarte wagen, ipv ook nog enkele zwarte cijfers, zodat hier ook nog een andere versie kan gemaakt worden. Deze nr kan eventueel wel weg gelaten worden, maar naar mijn persoonlijke mening maakt dit de wagen toch meer af, en indien ik een witte wil bouwen, wil ik dus ook graag een cijfer decal er op hangen. Zo'n decal moet ook nog wel te vinden zijn, des te meer een goede reden om nog eens naar een beurs te gaan... ;)

Met dus nog maar iets meer dan een week te gaan tot de start van de groepsbouw heb ik dus nog wel een knoopje door te hakken... Wit of zwart, Zwart of wit...

Nog enkele voorbeelden...

attachment.jpg

attachment.jpg

En om de keuze nog moeilijker te maken...

attachment.jpg
Voorgaande voorbeelden gevonden via Google, bij klachten zullen deze verwijderd worden.

Groetjes,
Kurt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
veel succes met deze mooie super-sportwagen ;)
 
Succes met de Porscha :)
 
Kurtje makker om eerlijk te zijn wit vind ik nu eens geen kleur voor een auto ( sorry ) zwart daarentegen is een mooie kleur maar dan moet ze wel heel hard blinken en mooi strak liggen , ik zou ook niet kunnen kiezen en als ik voor wit zou gaan dan zou de verf nemen met de code 000 dat is het wit waar alle witte kleuren mee gemaakt worden witter bestaat niet en dan zal het echt mooi zijn of diepzwart en daarna flink wat lagen hoogglans vernis erover ik weet het ook niet
In ieder geval veel suc6
Marc
 
Die zwarte versie gaat niet gemakkelijk zijn. Mat zwarte lak en blinkende decals... maar wel een ferm machien...
 
Veel succes met deze Kurt.
Ik veronderstel dat de boxart een zwarte wagen moet voorstellen maar er ligt een prachtige blauwe schijn over en zo een diep blauw is toch ook prachtig en sjiek.
Als je toch voor zwart zou gaan dan zou ik je een spuitbus van Tamiya aanraden, spuit prachtig egaal. Wel zorgen dat het totaal stofvrij is.
 
Nu Erwin het zegt denk ik ook dat deze donker metaal blauw is of was

Ben juist gaan kijken en het is wel degelijk mat zwart NIET mooi
En zeggen dat ik hem in het echt al gezien heb in Brussel op de Porsche tentoonstelling beestig machien
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik denk wel dat matzwart mooi zou staan met de decals van Martini, matwit ook trouwens.
Maar aangezien je met witte cijferdecals, is matzwart misschien de beste oplossing.
 
ik zou hem donkerblauw doen, zal zeer mooi uitkomen met de lichtblauwe striping van de decals

Eric
 
Thnx mannen voor de reacties...

@ JordiC : Als ik de wagen google krijg ik vooral de witte te zien, en deze is dan toch zeker blinkend wit... de zwarte versie is dan echt wel een matte... Om dan de juiste cijfer decal te vinden lijkt me nog niet het echte probleem. Meen zelfs al op enkele beurzen dergelijk decal vellen zien liggen hebben met verschillende cijfer/letter type's, in verschillende maten... Of anders zelf poging doen om zo'n decal te maken... Of met een goede maskeer folie de cijfers spuiten... Daar zie ik dus niet echt grote problemen in, komt wel goed... 8)

Zoals Silenoz aangeeft, hoe moet ik dat dan aanpakken om de decals blinkend te houden en de rest van de auto mat zwart te krijgen? De decals gaan afplakken misschien voor ik de wagen in het mat ga zetten? Ik heb ook effe de handleiding nagekeken, daar wordt nergens een kleur aangeduid om de body te spuiten, aangezien de body al uit zwart gemoduleerde plastic bestaat... Uiteindelijk bekom je dan een blinkend zwarte auto, ook prachtig om te zien, maar toch niet helemaal correct naar het Martini Racing Design toe... :huh:

@ Coachke : Smaken en goesting verschillen in dat opzicht wel... Zowel een witte als een (goed gespoten) mat zwarte auto kunnen mij wel heel erg bekoren... En daar dan nog eens de zwarte velgen bij... Prachtig... sdfkkjskng

@ Coachke deel 2 : Is inderdaad een machtig machien, collega van mij heeft er vorig jaar zo eentje mogen laden op camion, stond dus bij ons op de firma te blinken, heb er zelfs ook in kunnen zitten en toerke doen... Geloof me, is een BOM... Met de tractiecontrole op, zonder problemen spinnen met dampende banden... :ph34r:

@ Torro : donkerblauw zou inderdaad ook een mooie combinatie geven met de Martini decals... Maar ik vind de keuze al moeilijk genoeg tussen de zwarte en witte... :unsure:

@ Erwin : de body is wel degelijk zwart hoor, ik zie er alleszins geen blauw in. Op foto's lijkt het inderdaad wel een beetje zo, maar ik moet er dan ook bijzeggen dat ik die foto's gisterenavond heb genomen, met m'n gsm, op een blauw tafellaken, met nog eens slecht licht erbij... Eigenlijk zo een beetje alles hoe het niet zou moeten... ;)

Groetjes,
Kurt
 
Kurt succes, hele mooie wagen!!
 
Veel succes met deze bouw.
Ik ben benieuwd hoe deze bouw zal verlopen.
 
Veel succes met de porche.
 
succes en geniet ervan, ondanks het feit dat je hem niet donkerblauw maakt :laugh:

Eric
 
Hallo iedereen...

Woensdag 1/02/2017 Nog niet thuis van werk... Helemaal niets kunnen doen bij kick-off van de nieuwe groepsbouw... :(

Donderdag 2/02/2017 3... 2... 1... GO!!!

attachment.jpg

Ik ben mooi begonnen aan stap 1 in de bouwhandleiding, De motor... Wat mij direct opviel was dat er aan deze recente kit toch zeer veel gietnaden te zien zijn... Beetje meer werk, maar dat kan voor mij de pret niet drukken, dat hoort er ook bij, schuren maar... Hier dan de eerste onderdelen mooi proper gemaakt...

attachment.jpg

Over naar deze 2 prachtig gevormde uitlaatstukken... Redelijke dikke gietnaden weg te werken... en natuurlijk aan de zichtbare kant van deze onderdelen zit er een lelijk uitwerppunt... :(

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Een eerste dryfit kan dan natuurlijk ook niet uitblijven...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

To be continued...

Groetjes,
Kurt
 
Dag Kurt,Porsche heeft pracht motoren zoals velen weten,en moet zeggen dat deze hier er heel gedetailleerd uitziet dus ik zou zeggen veel genot van de bouw en
succes hiermee.
 
Een beloftevolle start alvast :)

Komt de motor zichtbaar op het model?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan