Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Porsche 918 Spyder - Martini Racing Design (1/24)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Amaai Kurt die motor ziet er indrukwekkend uit al je dan mijn 1 cilinderke ziet
Suc6 makker
Marc
 
Hallo allemaal...

Van mijn kant ook nog eens een update van de Spyder... Zoals jullie weten (of niet weten) ben ik door mijn werk als internationaal chauffeur veel van huis en dus ook weinig tijd om effectief te bouwen... :( daar komt nog eens bij dat ik echt wel een langzame prutser ben, ik kan soms wel een half uurtje bezig zijn met een gietnaadje wegschuren, zelfs als deze achteraf niet meer zichtbaar is op een onderdeel dat zelf in z'n totaliteit niet meer zichtbaar is... Ik kan me dus wel goed bezig houden, en eigenlijk geniet ik er dan ook wel van om rustig bezig te zijn (prutsen) aan m'n model... Goed muziekje, een pintje of ander lekkers erbij, en de vrije middagen of avonden vliegen voorbij... :) Regelmatig wat foto's maken en af en toe een update maken, en dan zijn jullie ook weer mee...

Genoeg gezeverd, op naar de bouw...

Om te antwoorden op Beyond's vraag : Nope, weinig meer te zien...(zie onderaan deze update) En omdat auto's niet op straat staan met hun motor erlangs, komt deze ook gewoon op z'n plaats waar hij hoort... ;)

Ondertussen zijn de motor onderdelen gespoten in de kleuren die Revell aangeeft in de handleiding (waaronder 3 soorten zilver, amper verschil zichtbaar met blote oog, op foto's jammer genoeg helemaal geen verschil te zien) en gemonteerd... Om wat meer diepte te creëren ook een lichte wash gedaan met een drupje zijdemat zwart sterk verdund met white spirit... Op volgende foto linkerkant al gedaan, rechts van het blok nog niet gedaan...

attachment.jpg

Andersom, links niet, rechts wel...

attachment.jpg

Boven niet, onder wel...

attachment.jpg

Het gehele blok gedaan met de wash, alsook de andere delen als luchtfilter en de uitlaat. Hier staat dan ook alles definitief gemonteerd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Enkel de chroom sierstukken van de uitlaten ontbreken nog hier. Gemonteerd op de motor zijn deze zowat het enigste zichtbare wat aan een kofferraam uitsteekt... Jammer genoeg monteerd Revell deze met de zichtbare kant in de spreus, na uitknippen en braampje wegsnijden word je dus halvelings verplicht om deze chroomlaag te verwijderen en zelf te spuiten... En dan gaat dus binnenkort ook zo gebeuren... ;)

attachment.jpg

Verder gegaan met de opschoning van volgende onderdelen als de bodemplaat, achterophanging, motorframe, schokdempers, wielkasten en dergelijke...

attachment.jpg

In een dryfit geeft dat volgende plaatjes...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nadien komt de motor nog achter een raam en (soort van) hitteschild te zitten en zoals eerder gezegd gaat er dan niet veel meer van te zien zijn... Ander voorbeeld hiervan (en serieus prutswerkje) de schokdempers en aandrijfstangen... Hier is daar nog een beetje van te zien...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Maar met wielkasten er rond en achteraf een wiel op zie je ze nooit meer terug...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ondertussen ook al een zooitje onderdelen opgeschoond van de voorste electromotor en de voorophanging, volgend te doen zijn de remschijven en remklauwen van zowel voor als achter... Binnenkort kunnen deze allemaal tesamen in de primer waarna ik weer verder kan kliederen met kleurtjes, maar dat gaat dus voor een volgende update zijn...

To be continued...

Groetjes,
Kurt
 
Laatst bewerkt:
indrukwekkend , goed bezig zeg Kurt is voor jou zo een chroompen niks dan hoef je de chroom niet te spuiten als hij mooi ligt natuurlijk werkt geweldig
marc
 
Ik vind dat je goed bezig bent en het is zoals je zegt het gaat misschien wel wat langzamer maar je amuseert je en dat is het belangrijkste.
Marc S
 
voor het probleem met die afgeknipte chroom onderdelen, is zo'n Molotow Liquid Chrome ideaal ;)
 
Thnx mannen voor de leuke reacties...

voor het probleem met die afgeknipte chroom onderdelen, is zo'n Molotow Liquid Chrome ideaal ;)

@ Jordi en Marc : ben ook wel aant overwegen om zo'n pen aan te schaffen, misschien komend weekend op de beurs in Bornem of ik er daar eentje vind... Langs de andere kant wil ik ook graag de hard way leren, eraf met die fabrieks-chroom, en zelf spuiten met Alclad... Eender hoe, in orde gaat het komen...

Groetjes,
Kurt
 
Mooie vorderingen Kurt, doe maar langzaam verder.
 
Kurtje die pen is geweldig echt waar , maar persoonlijk vind ik de Alclad toch meer natuurlijker uitzien die pen is ideaal om kleine zaken te doen ze werkt fantastich dat wel
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan nog een combinatie van beiden proberen, ik weet niet hoeveel andere delen er ook chroom moeten worden. Deze met Alclad spuiten om te kijken, wat het mooiste resultaat levert. In dit geval kan je ze naast elkaar leggen dan de beslissing nemen het revel chrom eraf of bijwerken met de stift.
 
Beste Kurt en iedereen ik zou nooit de beide combineren omdat alclad net iets anders is dan de stift ik persoonlijk sinds ik alclad ken en gebruik mooier omdat het ten eerste veel fijner dunner ligt en de chroom is meer zachter van uitstraling ik kan het niet goed verwoorden
De chroom op de spreu's is nogal hard van uitstraling beter gezegd te blinkend
Marc
 
daar komt nog eens bij dat ik echt wel een langzame prutser ben, ik kan soms wel een half uurtje bezig zijn met een gietnaadje wegschuren, zelfs als deze achteraf niet meer zichtbaar is op een onderdeel dat zelf in z'n totaliteit niet meer zichtbaar is... Ik kan me dus wel goed bezig houden, en eigenlijk geniet ik er dan ook wel van om rustig bezig te zijn (prutsen) aan m'n model... Goed muziekje, een pintje of ander lekkers erbij, en de vrije middagen of avonden vliegen voorbij...

dat klinkt zooo herkenbaar...

Wel jammer dat je bijna niks meer van die motor terug kan zien
 
uw topic is terug te vinden bij Auto's
nog veel succes en bouwplezier met dit project

grtz Jordi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan