Hoofdsponsor

1/24 V.W. T1 shorty [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

Well-known member
Reporter
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.832
Vele onder ons gaan nu denken " hier hebt ge hem weer " maar ik heb er weer volop zin in en voordat ik aan mijn Isetta ga beginnen ga ik nu toch aan iets nieuws beginnen en natuurlijk is het een VW busje maar deze x iets speciaals , allee zal je zeggen het is bij die gast altijd iets speciaals , nu ok nu gaat het om een Shorty en wat is dat ? Wel eenvoudig een Samba busje verkort seffens de fotokes he om het duidelijk te maken
Nu het gaat hier om de gekende Samba bus van Revell ik heb deze in november gekregen van een ex-collega van mij die had die gekocht en zag dat niet zitten en heeft ze dan maar aan mij gegeven wel tof he
Nu heb ik er al twee in mijn collectie staan de zelfgebouwde pick-up en de Samba gewoon en dan ga ik nu een verkorte grappige uitvoering maken ik heb er gewoon zin in de laatste tijd is het geen kl.... op TV en wat moet een mens doen het vrouwke gaat redelijk vroeg naar haar bed om niet te veel last te hebben van haar rug en zij kijkt daar TV en dan zit ik alleen in de living pppfffftt niks voor mij licht uit chauffage stil en dan trek ik naar beneden naar mijn mancave achter een grote kast daar heb ik mijn plaatsje lekker warm met een kleine bijverwarming en de deur dicht lekker bouwen he
Hier gaan we
Het kitje

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En dan nu de voorbeeldjes ik heb gekeken op het internet en daar staan dus alle uitvoeringen pick-up , gesloten noem maar op het bestaat in het echt raar maar waar

attachment.jpg

attachment.jpg

Deze twee laatste afbeeldingen zijn louter als voorbeeld bij enig geschil zullen de beelden ogenblikkelijk verwijderd worden
Ik kan beginnen
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
veel plezier met dit leuke wagentje. Heb ze ook al eens zien passeren op internet, leuk en grappig. Voor sommige liefhebbers een zonde
 
Da's iets origineel Coachke.
Ik kom er soms tegen op Barnfinds, als ik er één vind zal ik de link posten.
Veel plezier met de bouw.
 
Thanks makkers Zonde weet ik niet ik denk nu wel dat die gasten er gebruiken die niet meer te redden zijn zwaar ongeval of zo he ja een goei zou ik ook zonde vinden
 
Ik heb efkes wat gas gegeven en sta al zeer ver eerst goed gekeken en vergeleken en daarna afgetekend en even oogjes toe en eraan begonnen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

het chassis ie er ook al aan voor de moeite

attachment.jpg

attachment.jpg4


nu straks nog wat verder zagen en snijden en vlak schuren
Marc


attachment.jpg
 
Weet je Marc er zijn gelukkig veel meer kits van deze vw dan dat er 1/1 tjes van rondrijden dus echt zonde is het niet.
Alweer iets waarvan ik kan zeggen dit gaat weer goed zijn om volgen,en het zal niet enkel leuk zijn om zien maar ook weer boeiend.
 
is wel een gedurfd projectje kameraad

Eric
 
Verdikke had ik geweten dat ik nog eentje liggen heb deed ik mee .
 
Wow Coachke, je doet me hier weer met m'n mond vol tanden zitten...
Effe de zaag erin langs een paar kanten en hoppa, je hebt weer een heel nieuw origineel project voor u liggen... Super leuk idee, en ik veronderstel ook weer super leuk om te doen... Fijn te weten dat je zoveel plezier beleeft aan uw bouwsels...
Veel succes verder met de bouw, en weeral eentje die ik zeker ga volgen, dit wordt weer eentje om van te smullen...

Groetjes,
Kurt
 
Dank u ja mijn twee kevertjes waren af en nog een dikke week voor de groepsbouw zolang ga ik nu niet zitten duimdraaien hoor
 
Orgineel idee.Ik heb zo een busje enkel eens gezien op discovery in de serie fast en loud.Veel succes ermee.
Marc S
 
Dank u makker ben zal een goed stuk op weg , de eerste laagjes plamuur of filler staan erop . Juist het dak dat komt niet goed uit misschien moet ik de voorste bovenste ramen dicht maken ik weet nog niet
 
Beste vrienden ik weet dat er collega's zijn die dit echt niet mooi of leuk vinden maar ik bouw iets wat in het echt wel bestaat en ik persoonlijk plus mijn vrouwke vinden dit enig , zelf zou ik het niet willen ik vind het zonde om zo een icoon in stukken te zagen maar het bestaat en daarom wil ik ook zoiets ineen steken en tot nu toe ben ik al flink gevorderd en het is nog goed gelukt ook nog
Om te beginnen het motortje heb ik dus ook getuned om zo maar te zeggen ik heb er gewoon een turbo opgezet en jullie zullen me nu genoeg kennen en daarom uit gewoonte wat nuttige uitleg erbij gedaan

attachment.jpg

attachment.jpg

de windtunnel om de motor te koelen heb ik in Alclad chroom gespoten omdat ze daar over de grote plas razend gek zijn naar bling bling ( en ik ook )


attachment.jpg

het chassis is ook al op maat gemaakt en in mijn rationele bodemkleur gezet , ook de onderkant van de motor heeft zijn kleurtje gekregen en de achteras steekt er ook al onder

attachment.jpg

hier dezelfde foto met uitleg erbij

attachment.jpg

mijn wieltjes dat is speciaal ook heb ik dit weer afgekeken van een bestaand model ook zal ik hier weer commentaar op krijgen maar makkers dit is een andere wereld waar die gasten in leven , ik zie dat iedere keer ik naar een meeting ga dat is een manier van leven zoals de mensen met die muscle cars die zijn gekleed als cowboys die leven er ook naar tot hun muziek

attachment.jpg

nog even het motortje ook in zijn motorcompartiment geplaatst

attachment.jpg

attachment.jpg

en nu een dryfitje van de wieltjes

attachment.jpg

de onderkant nog eens maar met de vooras ook al gemonteerd

attachment.jpg

en zo zal het er gaan uit zien ik hoop hem nog af te krijgen voor onze groepsbouw


attachment.jpg


attachment.jpg


en wat vinden jullie ervan ? Ik weet 1 ding dat ik me enorm vermaak met deze bouw en vrienden wees gerust ik bouw nog gewone zaken ook hoor maar deze is om de winterdip wat tegen te gaan
Grt
Marc
 
Ik vind het gewoon super wat je doet,echt leuk om te volgen Marc :)
 
Inderdaad super Coachke en eentje dat zal opvallen ook.
 
Hier valt géén winterdip te bespeuren hoor Marc, een goed idee om er een korte versie van te maken. Als ik me niet vergis hebben ze er bij Gas Monkey ook ooit eentje gekortwiekt ?
 
Guy , Richard heeft die zo gekocht maar in erbarmelijke toestand dus helemaal uiteen en veilig terug ineen gestoken , maar als je kijkt op het internet naar VW Shorty dan kan je niet geloven wat er daar rond rijd zelfs is er eentje in Nederland maar in het echt heb ik het zelf nog niet gezien wel een verlengde van BBT dat is daar waar ik in Juni mijn modellen ga tonen
Makkers alvast bedankt voor jullie positieve reactie
Marc
 
Leuk om zo een shorty te zien.Zelf zou ik het niet over mijn hart krijgen om zo een mooi busje in twee te zagen en zo te verkorten.Maar in de modelbouwwereld moet zoiets kunnen.Tot nu toe vind ik het al knap gedaan.Ben nieuwsgierig naar de eindfoto's.
Marc S
 
Dank u morgen beste Marc ga je weer meer zien want onze vriend staat al helemaal in kleur , ben nu bezig met het interieur ,
Grt
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan