Hoofdsponsor

1/32 Little Red Baron VW kever [done]

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.872
Omdat ik twee versies van de kever gekocht had heb ik dus nog eentje over
Ik had hem al een paar maal geschilderd maar vond de juiste compositie niet ook de kleur beviel me , op den duur wist ik geen raad meer en begon zowat het hele internet af te schuimen om iets naar mijn zin te vinden , in aanvang was het de bedoeling om een echte Rat Beetle te maken maar het kan nu niet altijd oud en roestig zijn dacht ik dus zocht ik op een ander gebied de tuning daar zag ik wel wat me aansprak , op een zeker moment zag ik een goudkleurige kever en ik was verkocht dus mijn air brush boven gehaald en een vers flesje " Gold " van Vallejo het spuiten was geweldig en ging goed alhoewel ik een beetje bang was omdat zulke verf wel wat problemen met spuiten gemakkelijk verstoppen en sputteren , maar het verliep vlekkeloos
Maar toch sprak de kleur me niet echt aan , terug wat rondgekeken tussen mijn collectie verfjes en zag ineens de transparante verf van Tamiya waar ik de lensjes mee kleur van de achterlichten wel ik wilde een proefje maken vulde mijn a.b. en brushde over het goud een enorme mooie kleur kwam plots tevoorschijn en ik was terug vertrokken voor een nieuw projectje en jullie hebben me weer lekker over de streep getrokken om er toch een topicje van te maken aldus bij deze

Hier de Boxart en de inhoud

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Grt
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een "Spritwindow"? Typisch voor de Japanse bouwdozen uit die tijd die bijna altijd spellings/schrijffouten hadden.
 
Red baron ? krijgt ie vleugeltjes dan misschien :) zou wel kunnen, met de japanners weet je maar nooit :)

succes wat je er ook van gaat maken
 
bedankt mannen ondertussen ben ik weer wat verder geraakt met bouwen , heb ondertussen de bodem aangepakt met bloem en dat in zandkleur gespoten als mat en de onderkant donker grijs gezet

attachment.jpg

attachment.jpg

ook de deurpanelen en het instrumentenpaneel zijn in het speciale rood gezet en de panelen ook in zandkleur

attachment.jpg

attachment.jpg


De wielen zijn ook speciaal ben nu voor enorme wielen met low profile banden die ik gemaakt heb met zwarte stoffen plakband iets speciaal van uit de auto-industrie zoals ik al eerder heb verteld

attachment.jpg


Even een dry-fit gedaan met de velgjes eronder en het oogt wel mooi ( in mijn ogen he ) kijk zelf maar

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dat was het voor nu even
groetjes
Marc
 
Hola pola da is dus werkelijk een keineig kleurken he mateke. Als ik zo lees in het begin das dus candy color wat he hebt gemaakt hier en past er zelfs goed mee met het modelleken.Marc jong da gaat hier dus weer eens een parelke worden he goede vriend. ;)
 
Patje bedankt , want in feite was da maar een probeersel maar omdat het zo mooi was ga ik ermee door
Marc
 
Zeer prachtige kleur.Wie weet dat ik in de toekomst ook wel zoiets probeer.
Marc S
 
Heel mooi kleurtje heel veel succes met deze kit
 
ben ook wel te vinden voor dit kleurtje,mooi!

groetjes,

yannick
 
ik ben weer een stukje verder geraakt in dit eenvoudig kitje , heb de binnen bekleding gedaan de vloermat is met bloem gedaan en daarna overspoten met verf , evenals het instrumentenbord en de deurpanelen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dan heb ik me nog even beziggehouden met een extraatje een decalletje gemaakt om op de voorruit te kleven met zijn naam erop

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

straks meer zoals de lensjes van de koplampen en de achterlichtjes en het chroom kleven gaat nu ook verder ook komt er een uitlaatje onder ( het is te zeggen 1 of 2 eindpijpjes )
grt
Marc
 
tja marc je bent weer goed bezig..en een VW is bij u in goede handen...ik blijf volgen en genieten..
 
Mannen ik wist dat hij in modelbouw ( Monogram dacht ik ) bestond maar de echte wist ik niet en in feite is het een Hot-rod met een vliegtuig motor erin kijk maar naar de auto he

attachment.jpg

Goe he ?



Deze foto is louter als voorbeeld bij eventuele klachten zal deze ogenblikkelijk verwijderd worden
 
Ergens mis ik wel die kruisen op dit model... vooral met de naam red baron...
 
Mooi interieur;Word een gaaf kevertje.
Marc S
 
Mannen het was even een quickie veel heb ik er niet aangedaan omdat ik in aanloop ben voor de groepsbouw en zoals jullie weten " one at te time " 1 voor 1 anders word het een boel zeker bij mij of er gaat iets verloren ik ken dat vroeger ook zo gewerkt
ok terug naar onze rode vriend
hier nu de finale beelden ik heb nog wat bmf gekleefd en uitlaatjes gemaakt

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

zo dat was het
Deze topic mag na de reacties gerust gesloten worden
Marc
 
Marc een vraagje,waarom staan de achterste wielen zo shuin??
 
Wel Patje neem nu een grote cirkel zet horizontaal een punt en volg de cirkel naar boven volg je , wel bij een kever is dat ook zo als ze die extreem verlagen is dat zo de aandrijfas komt uit de versnellingsbak maar die hangt daar vast maar om een veerweg te hebben kan die aan de wielzijde pendelen ( op en neer gaan ) dus als ze die wagens sterk verlagen gaat die as naar boven gaan maar vermits die niet weg kan aan de versnellingsbak gaat die as een cirkelbeweging maken nu is dit nog niet zo erg , maar in Japan gaan ze nog eens zover en de wieltjes bij de Nissans en alle andere merken met onafhankelijke achterwiel ophanging daar liggen de wielen bijna plat en ik als technieker versta het zelf niet hoe ze daarmee kunnen rijden
Nu komt er nog bij dat ze tegenwoordig " air ride " gebruiken was da nu weer ? Wel eenvoudig we kennen dat allemaal maar dan bij vrachtwagens soms zie zo een vrachtwagen waar een achterwiel in de hoogte hangt he ? Wel dat komt door de luchtvering " air ride " daar kan men vanuit de cabine de hoogte regelen voor laden en lossen aan een loskade
Nu zijn er bedrijven die dat voor elk merk van auto's maken maar in Belgie natuurlijk verboden he alhoewel er al dure merken dit systeem standaard hebben
Nu komen de gasten op een meeting en laten de lucht uit de balgen want dat werkt met balgen die men kan oppompen met het gevolgen liggen die auto'sgewoon op hunne buik in het gras
Nu bij zo een kevertje is dat ook maar dan maken de wielen een cirkel beweging en daardoor komen ze zo schuin te staan
Ik ga eens kijken of ik een beeld kan vinden van zo een Japanner
Ik hoop dat ge aan mijn uitleg aan uit kan anders vraag je het maar
Marc
 
Speciaal modelletje, vooral de kleur is heel bijzonder.
Maareh......ga je elke week een model afwerken dit jaar :laugh::laugh:

Fred
 
Ik weet niet dit was een tussendoortje he er was nu niet veel werk aan
En ik zit weer met een serieus projectje in mijne kop later meer
Marc
 
Hier de beloofde beelden let op die rijden he !

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Deze beelden zijn louter en alleen ter illustratie bij enige vorm van klacht zullen ze ogenblikkelijk verwijderd worden
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan