Hoofdsponsor

1/144 Tupolev G-5 Brengun 1/144 [wip]

Afgaande op de titel van jouw topic had ik niet echt een drijvertje of een duikertje verwacht, eerder een vliegerachtig iets :D

Mooi werk hoor, ziet er goed uit moet ik zeggen!
 
Zeer net en mooi werk en dat op die schaal,topie man.
 
Bednakt voor de tips.

Eerste poging voor roest op de uitlaat en de handgrepen (naar ik denk zijn dit de stalen onderdelen). Ik heb een poging gedaan het een beetje plausibel te houden, daar waar zeewater omhoog geworpen wordt of kan blijven stilstaan. Het heeft hier een daar nog een correctie nodig. De rest van het schip was aluminium... dus daar enkel vuillopers enz...


ad4bcbfadd9ede8711ebc479893dbc63.jpg


9a6b5f0f898919728d7b6220e50d1241.jpg


bea50ff13b9d80e66eed89adcf3a354f.jpg


brand maar los... goed, niet goed, teveel...
 
beste volgens mijn garage ervaring zou achteraan minder roest mogen en vooraan meer over de lengte he want daar word een uitlaat het heetst en daar dan regelmatig zout water op dat geeft vonken ( roest ) he , en daar moet je nu zelf in beslissen hoor maar oxidatie op aluminium dat word wit zo van die witte korsten maar dat hoeft nu echt niet verder ziet het er prachtig uit
Knap gedaan
 
Bart, ik heb de indruk dat je tot nu slechts 1 kleur roest gebruikt hebt.
Het ware mijns inziens beter geweest als je eerst donkere roest had aangebracht om daarna wat te accentueren met deze lichtere en meer oranje kleur.

Het is in verhouding een extreem lange uitlaat en dus zullen de uitlaatgassen al goed afgekoeld zijn tegen dat ze de achterkant zullen bereikt hebben.
Ik zou dan ook niet zo veel roest aanbrengen aan het achterste deel. Waar je wel wat meer roest mag aanbrengen is rond de beugels die de uitlaat op zijn plaats houden. Een wash zal deze ook wat meer accentueren.

Verder heb ik de indruk dat je met een spleet zit juist aan de voorkant van de cabine (zie foto 1) en met een teveel aan opgedroogde CA lijm aan het middenstuk achteraan (laatste foto).
 
Bedankt,

Momenteel heb ik 3 kleuren roest gebruikt... Een basis, een highlight en een donkere, maar die komen op de foto's idd niet goed uit. In verband met de secondelijm druppel kijk ik wat ik kan doen. In verband met de uitlaat, persoonlijk vind ik zo'n uitlaat te lang, en de uitlaatgassen koelen af tegen dat ze halverwege zijn, daarna kan er vocht ontstaan door condens en blijven staan, omdat je al een redelijke druk nodig gaat hebben om de uitlaatgassen door deze buis te duwen, vandaar meer roest op het einde. Misschien iets meer kleurvariaties en onderaan de buis proberen nog iets aan te brengen.

Ik heb me ook laten leiden door andere bouwen, maar die maken deze buis compleet roest van voor naar achter, wat ik dan teveel vond.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan