Hoofdsponsor

1/35 Duo-build Pascal & Erwin: Ford V3000S [wip]

Iedereen bedankt voor de lovende woorden, doet een mens deugd als zijn werk geapprecieerd word.

Wie hem "live" wil zien in deze toestand: hij gaat mee naar Hoboken waar hij zal uitgestald staan op de stand IPMSGent, waarschijnlijk in de wedstrijdzaal.
Of je mij op de stand gaat vinden is andere koek want ik durf daar wel eens te verdwalen op zoek naar weet-ik-veel. Zoek de mannen met de gele hemden. :):)
 
ik ben dan wel geen meester, maar toch prachtig gespoten... ;-)
 
Na gesproken te hebben met Erwin in Hoboken waar ik mij zeer geamuseerd heb door even te blijven rondhangen bij zeer toffe bende van club die hun kennis graag delen en geen vragen uit de weg gaan ben ik verder gegaan in de bouw die me moeilijk valt en nu een idee heb van de volgorde bouw kan ik verder. Hoop alleen dat ik het niet overdreven heb maar kan nog steeds vervuiling milderen indien nodig.
PS: Swa ga de witte milliput nog eens testen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Misschien die witte vlekken aan de randen wat milderen maar anders ziet dat er toch goed uit.
 
Hey Pascal ik weet wel dat in de oorlog de ramen verduisterd werden maar gij gaat nu toch te ver he hoe kan die chauffeur nu iets zien van de weg he ? :laugh:
Nu man dat ziet er zelfs heel goed uit he :wow:
Marc
 
Strak gespoten Pascal.
Observeer eens goed je derde foto. Door de lichtinval zie je reeds welke delen er veel licht vangen.
Deze delen zou je nu moeten behandelen met een lichtere tint grijs zodat je de lichtinval op het voertuig kan nabootsen met je verf.
Dat is dan het begin of de basis van de zenithale verkleuring.
 
Hey,

Pascal, goe bezig maat, en Indd een strak gespoten model.
Zoals Erwin zegt, kijk naar je foto en je ziet de lichtere vlekken op je model, die moet je dan inspuiten met een lichtere variant van je basiskleur om een zentithal-effect te verkrijgen.
De Putty is goed en je kan hem goed bewerken met water en allerlei tools, eenmaal dat je stopt duurt het wel nog een tijdje dat hij droog is.
Zoals je weet volgen we wel....;)
 
Deze is beter gespoten dan de Citroën, zo lijkt het; voor dit voertuig is zo'n afwerking (voor zover ik kan zien) erg mooi.

Wat die licht-effecten betreft... niets moet he, het is echt een keuze (zo bedoelen Erwin en Swa het volgens mij ook, maar voor de zekerheid toch even opgemerkt) en voordat je begint kun je het beste foto's maken in het zonlicht, want dan krijg je de beste resultaten later. Foto's met de lamp genomen kunnen zelden tippen aan die welke het zonlicht tonen. Het gaat dan niet alleen om de teint, maar ook en vooral om de plekken die het licht vangen. In de zon is dat anders dan met de lamp, omdat de zon het gehele oppervlak van het model gelijkelijk belicht.
 
Bedankt mannen en ben weer wat verder gegaan en daar het mijn eerste truck is maak ik er gelijk weer een leerschool van daar hij op diorama een functie heeft en hier vind ik weinig documentatie over het uitzicht van de zitbanken voor de troepen achteraan in truck en ga ik verder met wat ik wel vind en logica wat niet wil zeggen dat dit juist is en daarom oproep aan iemand die de documentatie of wetenschap misschien wel in het bezit heeft en die wil doorgeven waar ik zeer dankbaar voor zal zijn.
ben met lichter grijs erover gegaan en misschien niet licht genoeg gemengd behalve dan de bak voor troepen die ik maar juist aangepast heb en weer gespoten.
Dan twijfel ik of ik de bash open houd of erover gooi wat denken jullie ?
Nu heb ik nog een Opel blitz (revell) liggen die ik met deze meegenomen ervaring ook ga maken om dan de meest geslaagde te plaatsen op diorama.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
licht-effecten aangebracht en is klaar voor verweren alsook begin ik aan gesloten en open zeil zodat ik kan kiezen.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Dank u Luc.
Erwin ik denk dat ik klaar ben met deze bouw wel is zeil nog onder constructie maar de bouw van de doos op zich zelf is klaar en hoop dat het wat meevalt want info over banken is schaars op google en is dan maar gemaakt op gevoel.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Beste Pascal hoe meer ik kijk hoe meer ik de indruk krijg dat het hier om een film scene gaat echt man hier zit leven in dit diorama echt geweldig
Marc
 
Onze 2 mannen hier , met hun duo build , knap bezig hoor beide !
 
Misschien hier nog eens een nachtje over slapen, morgenochtend de banden opnieuw bekijken en dan bij jezelf nagaan of ze niet toch voor verbetering vatbaar zijn. Idem wat betreft de achterklep, waar je misschien iets te enthousiast bent bezig gegaan met het nabootsen van belichting.

Voor het overige, goed gedaan.
 
Pascal, heb jij een dark wash aangebracht? Is niet zo goed te zien op foto.
Zou je anders aanraden om er nog 1 aan te brengen in de diepliggende delen, dus niet op alle oppervlaktes.
Verder zou ik nog een drybrush aanbrengen op de uitstekende delen zoals de scharnieren en hun houders van de laadbak.

Jouw Ford trekt geen aanhangwagen en dus moet de driehoek op het dak plat liggen.
 
Och weeral iets bijgeleerd met die driehoek ge ziet dat men nooit te oud is om iets bij te leren
Marc
 
bedankt Marc en eerlijk gezegd was ik te laat om te beslissen de driehoek niet te gebruiken daar er meer foto's zonder zijn dan met maar om de putjes weg te werken was het te laat.
Roy : Ik hoop dat ik subtiele opmerking goed begrepen heb en hoop dat het met mijn aanpassingen is geworden wat je bedoelt.
De vervuilingen op banden was te ver en met daglicht merkte ik dit op daar mijn werklamp gesprongen is en avond eigenlijk niet meer kan werken .(maar is besteld)
in de veronderstelling dat dit het probleem was natuurlijk.
De belichting had ik eigenlijk zelf moeten bedenken voorkant ,achterkant en heb klep terug gespoten en donker gehouden.
Moest ik de bal mis slagen gelieve me dit te zeggen want ben in de leer He.
Erwin: Ik werk niet graag met washes maar doe dit wel ( is nodig om bepaalde effecten maar vrij onvoorspelbaar vind ik ) en de diepte zijn geschilderd met zwarte verf maar door vervuiling misschien wat onduidelijk .
Dan de drybruch heb ik een vraag want weet niet goed welke kleur te gebruiken want heb hier potlood voor gebruikt maar ik breng de truck mee naar leden dag zodat jullie er een beter kijk op hebben en ik dan beter kan begrijpen waar jullie me trachten naar te sturen.
tot slot laat ik onderkant zien wat eerder leren dan uitvoeren was maar om u te laten zien dat banden bewerkt zijn geweest met kaars om gewicht te benadrukken.
sorry voor lang uitleg en vele foto's maar die zeggen dikwijls meer.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan