Hoofdsponsor

1/35 Duo-build Pascal & Erwin: Ford V3000S [wip]

Ja Luc hier zijn de kleuren van het zeil en voor de rest blijf ik eraf en komt hij in handen van Erwin op leden dag.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Amai mijne frak wa is da hier allemaal zeg knap ongelooflijk
Hey jullie twee zijn tegen elkaar aan het opboxen zeker ? goed voor ons dan genieten wij meer van jullie knappe kunsten
Marc
 
Een genot om naar te kijken heel mooi werk!!
 
Je bent goed op dreef Pascal en ik zal hem met veel plezier wat bijwerken op de ledendag.
Je zal dan ook zien waar de haken/lussen zijn om het zeildoek vast te maken want nu klopt het ergens niet in jouw presentatie alhoewel het de meeste kijklustigen niet zal opvallen.
 
Met trots kan ik de truck als af verklaren na een zeer knappe interventie van Erwin (waarvoor dank maar dat weet je wel ).
met enkele materialen en geduld heeft hij er een meerwaarde aan gegeven die ik begrepen heb en zeker zal toepassen in de toekomst.
met dit als resultaat en hij is klaar voor op diorama.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
benieuwd naar de tricks van de meester... ziet er wel goed uit...
 
Voor zij die de Ford niet zouden gezien hebben op de ledenbijeenkomst deze foto

attachment.jpg

Het valt niet erg op maar ook de PE ruitenwissers zijn nu geplaatst.
De Ford is dus zo goed als afgewerkt met dien verstande dat de lading nog moet aangebracht worden maar daar zijn we ondertussen met bezig.
 
Dat is van een andere categorie dan de mijne en kan je het grote verschil in ervaring goed zien en had dit direct begrepen op leden dag .
Mooie truck en met lading krijgt het weer veel meer want er is wel wat voorzien met wat ik gezien heb van voorbereiding grt.
 
Hey,

Ze zien er bieden goed uit. Dat onzen Erwin meer ervaring heeft is waar, hij is al een tijdje bezig met modelbouw.....:))
Doe beiden maar goed verder, we kijken er naar uit....;)
 
De lading zit er eindelijk in.
Ben er persoonlijk best tevreden over en Missis Boss (mijn madam) heeft ook gezegd dat het goed was. Dus foto's.....

attachment.jpg

attachment.jpg

Niet vergeten dat hij op Sicilië is en dus is een tropenhelm geen uitzonderlijk gegeven.
Omwille dat het 1943 is, is het ook niet verwonderlijk dat er nog veel materiaal in Feldgrau is.

attachment.jpg

De lading werd aangevuld met twee kisten wijn "spumante", één witte wijn in groen glazen flessen, één rode in bruinrode flessen.

attachment.jpg

Er werd wat slordig omgesprongen bij het laden waardoor het deksel van een munitiekist open schoof en ook het deksel van een draagbare hoogtemeter open glipte. Deze hoogtemeter werd geschilderd in de kleuren van een echt exemplaar dat ik hier in mijn mini museum liggen heb.

De zak is er geen voor patatten maar werd voorzien van het logo van de Deutsche Feldpost. Op de bodem van de laadbak werd verder wat stro aangebracht.
Het grote opgerolde dekzeil werd reeds drie maal voorzien van een laag matte vernis maar het lijkt niet te lukken deze echt mat te krijgen. Heb, na het nemen van de foto, mijn toevlucht genomen tot een spuitbus extra matte vernis van The Army Painter, gekocht op de ledendag.

Volgende week zondag zal hij te zien zijn op de beurs in Middelkerke met of zonder 75mm PaK.
 
Erg mooi werk Erwin. En zoals ik volgens mij al ergens zei, eens wat anders dan de Opel Blitz.
 
Die Armypainter is ook mijn remedie voor een matte finish, wel zorgen dat er geen emailverf direct mee in aanraking komt. Dat zorgt bij mij steeds voor schade. Ga je de motor nog vast sjorren? Die blijft niet recht zo.
 
knap gedaan Erwin en nog eens bedankt voor duo bild grt.
 
Zeer knap resultaat Erwin.
Ik ga van dit topic enkele foto's als referentie gebruiken voor een Opel Blitz op 1/72 ;)
 
Mooi werk Erwin en Pascal, twee mooie Fords ! ik vind ze overtuigend uitzien.

Heb ook nog wat opgestoken qua detaillering dus dat zal mooi van pas komen als ik deze zelf (ooit) ga bouwen.

2 vragen heb ik :
Erwin, de decals bij deze kit : zijn die zo slecht dat ze tijdens opbrengen al stuk gaan ?

Pascal, wat gebruikte jij voor materiaal voor de huif ? dat ziet er namelijk erg goed uit !

Zal ook eens gaan kijken bij het diorama, loop vreselijk achter sinds ik even niet aanwezig was.
Er is alweer zo veel bijgekomen om te bekijken ! tof toch hier, leuk ook zo een duo bouw :)

groeten ;)
 
Hallo Peter, bedankt voor de interesse.
Wat die decals betreft, tja, jammer genoeg was dit zo en in het bijzonder deze van de eenheid. Had eerder verwacht dat deze van de nummerplaat zouden breken maar die bleken en bleven goed.
Misschien iets mindere kwaliteit omdat mijn Ford nog van ICM is terwijl deze van Pascal door Revell werd uitgebracht.

Decalerend groetje,
Erwin.
 
Hi peter bedankt voor kijken en de huif is een zakdoek gedompeld in sterk verdunde witte lijm laten drogen en daarna heb ik dan nog een 2 maal verdunde lijm opgesmeerd om het stijver te krijgen ( het is wat op gevoel en structuur zakdoek word wat strakker ) wat gemakkelijk is daar het al een stijfheid heeft bereikt.
Daarna kan je het vormen zoals je wilt maar wel rekening mee houden vanaf er een stevige plooi in zit hij er niet meer helemaal eruit te halen is.
 
Bedankt jongens voor de uitleg.
Ik zal nu niet verrast worden wanneer die decals toch breken :dry: , en,
ik heb een nieuwe bestemming voor oude zakdoeken :8

mazzel :)
 
Ook hier wil ik het topic definitief afsluiten wat mijn bouw betreft.
Het was de bedoeling dat de Ford ook zou fungeren als trekker van een PaK 40 dat beschreven staat in een ander topic.
Vandaag dit kanon afgewerkt en maar eens als combinatie achter de Ford gehangen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ziet er in het geheel niet slecht uit zolang je maar niet naar het kanon zelf kijkt.

Ik beschouw deze als eindfoto's van dit topic, mag wat mij betreft een slotje op.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan