Hoofdsponsor

1/35 Duo-build Pascal & Erwin: Ford V3000S [wip]

Hey,

Vermoedelijk zal ik deze vanavond eens kunnen bewonderen..... :) ;)
 
Op een paar kleine dingen na is de bouw van de Ford beëindigd en dus is het tijd voor zijn verfjasje.
Na het aanbrengen van de basislaag werd nu overgegaan tot het spuiten van de algemene gele kleur waarvoor gebruik gemaakt werd van een spuitbus Tamiya TS-3 Dark Yellow.

attachment.jpg

Mooi egaal gespoten zonder druipers of andere problemen.
Tevens werd de onderzijde reeds voorzien van wat donkerder aarde kleur Tamiya XF-52 Flat Earth maar hier zullen nog andere kleuren volgen want het moet een gebruikt voertuig voorstellen.

Jammer genoeg ondervind ik nog steeds problemen met mijn airbrush en ik kan maar niet vinden wat er verkeerd met is. Deze wordt elke keer uitgekuist na gebruik en zelfs voor nieuw gebruik eerst nog eens gedemonteerd maar ik heb de indruk dat ik nog altijd geen lucht genoeg krijg. Zal deze eens laten onderzoeken in Hoboken als onze Nederlandse vrienden er staan.
 
Erwin als alles juist lijkt aan AB kijk dan eens naar uw nozzle of die niet gebarsten is (ik heb ze alle twee moeten vervangen door de naald te hard erin te duwen en de valpartij hielp ook al niet ).
Ik zal ook in Hoboken zijn en kan ik gelijk wat vragen stellen over truck grt .
 
@ Pascal: zal er op letten hem mee te brengen, hopelijk is hij af tegen die tijd.
 
Met deze zit ik vast tot ik u gesproken heb Erwin
 
Denk dat ik de miserie met mijn AB opgelost heb door het vervangen van mijn 0,20 naald en spuitkop door deze van 0,15. Nu lijk ik opnieuw voldoende druk te hebben. Zal dus een nieuwe set moeten kopen in Hoboken als ze er staan.

Dit gezegd zijnde hebben we toch effe met wat kleurtjes kunnen spelen op de Ford.

attachment.jpg

Model Air 71.027 Light Brown op de zij- en bovenkant.

attachment.jpg

Model Air 71.075 Sand (Ivory) op de bovenstukken en alles wat veel licht vangt.

Volgende stap zal het aanbrengen zijn van de groene camo lijnen waarna alles een beetje kan geblend worden met wat buff.
Maar laat ons nog niet vooruit lopen, eerst zien of de camo lukt.

Het kanon dat ik er wil achter hangen is andere koek en gaat niet zo vlot.
Heb me ook de bemerking gemaakt dat een lege truck en een kanon bijna geen zicht is en dus ben ik het één en ander bijeen aan het sprokkelen om de laadbak wat te vullen. Heb al enkele vaten, jerrycan, uitrustingsstukken, wat munitiekisten en een oude Zundapp KS750 solo die ik nu ook aan het strippen en herbouwen ben.
Zo blijven we bezig hé......
 
Hey Erwin,

Na drogen nu zeker een filter over leggen omdat je de kleuren naar elkaar gaat moeten trekken, dan komt dat zeker goed, maar morgen er meer over in de club......
 
De tip van een nieuw kanon zie je waarschijnlijk nog niet zitten, zeker? Gaat er na het bewerken van die laklaag nog een bruikbaar plastic oppervlak overblijven?
 
@ Swaken: ja, morgen breng ik hem mee.

@ Steven: maar ja, zal wel lukken, en als het met die niet lukt heb ik hier nog een ander liggen ook. Als ik nog eens goed zoek vind ik er misschien nog, er ligt hier het één en ander hoor!
 
Klein beetje bijgekleurd:

De onderzijde van het voertuig wat aangepakt met wat sporen van steenslag

attachment.jpg

Beetje glanzend door het instrijken met Klir als beschermlaag maar de bodem werd voorzien van brown wash en wat vuil anex beschadiging van de verf d.m.v. een sponsje. Ook "oil & grease" aangebracht aan de bewegende en draaiende delen, wat grafietpotlood, oxidatie accenten op de veerbladen.
Het is zeker nog niet af, er moet nog wat bijgewerkt worden.

attachment.jpg

Bovenzijde verzegeld met Klir alvorens we de camo gaan aanbrengen.
 
Begonnen met het aanbrengen van een wash aan de binnenkant van de laadbak

attachment.jpg

ziet er direct minder kaal uit maar nog veel werk voor de boeg.
 
De camo ligt er op en we zijn begonnen met de verwering.

attachment.jpg

Het middenvak van de rechter zijkant werd nog niet behandeld, dit om jullie even het verschil te laten zien.
De andere delen hebben ontvangen:
- een okergele filter met MIG-1503 Ochre for Light Sand,
- een inkleuring in de lijnen met MIG Brown Wash,
- een witte filter (beperkt tot enkele plaatsen) met Vallejo 71.075 Sand (Ivory),
- een drybrush op de uitstekende delen met datzelfde Vallejo Ivory.

Daarna werden er lichte beschadigingen aangebracht aan de verf met Vallejo German Camo Black Brown

attachment.jpg

en die moeten nu nog verder uitgewerkt worden.

Een 2de witte filter werd aangebracht aan de bovenste delen van de carrosserie om het zenithale effect wat te verhogen en daarna werden de contouren opnieuw naar voor gebracht met de MIG Brown Wash.

attachment.jpg

Voor de camo heb ik Vallejo Light Olive Green gebruikt dat door gebruik van de filters nog lichter wordt.

attachment.jpg

De slijtage aan de treeplanken moet nog verder uitgewerkt worden.
De laadruimte is momenteel donkerder ingekleurd maar die moet nog voorzien worden van lading en bevuiling.

Deze avond nog de wielen bevestigen en goed laten drogen voordat we verder gaan met de detaillering.
 
Potverdorie, die camo zit er le-vens-echt op ! Ik zie perfect dezelfde effecten in jouw strepen als die op het echte spul, machtig gedaan.

...zo'n type zou op mijn diorama ook niet misstaan...
 
Dat ziet er prachtig uit, zoals Guy al zegt zit de camouflage mooi erop!
 
@GUnit & Roy:

Wow, twee meesters die mijn werk loven !!!! de vreugde kan niet op !!!! :wiggle::wiggle:
 
Waanzinnig knap gedaan natuurlijker kan het bijna niet meer
 
Ziet er schitterend uit, ik kan hier veel van opsteken
 
Heb er geen twijfel aan dat dit knap gaat worden na de afwerkingen dat ik al gezien heb met voertuigen uit uw hand.
Zal veel tijd in beslag nemen om nog maar in de buurt te komen van zo'n resultaten.
top dat je die ervaringen deelt grt.
 
Hey,

Erwin, Indd, daar komt serieus wat leven in. Door de filters gaan de kleuren in elkaar vervagen en bekomt men een afgeleefd effect, machtig goed gedaan makker....:);)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan