Hoofdsponsor

1/35 Duo-build Pascal & Erwin: Ford V3000S [wip]

Mooi en fijn werk. Komt deze in de camo van de doosh? Of een german grey jasje?

Als het meezit in de camo van de doos als een voertuig van de 4./Fallschirm-Panzer-Art.Rgt "Hermann Göring" in Sicilië, Juli 1943.
 
Hangt die nummerplaat juist?

Ver**rie, daar zeg je wat, was mij nog niet opgevallen maar je hebt gelijk.
Heb het plan en het stuk nagekeken en op het plan staat het juist maar het stuk zelf is verkeerd. Dat deeltje met de plaat heb ik niets moeten aan wijzigen.

Zal dit dus zeker moeten veranderen van zodra de verf gedroogd is.
Bedankt voor het volgen en de opmerking.
 
Even een vraagje stellen:

Ik heb in mijn geërfde collectie 1/35 nog een aantal kanonnen liggen die ik achter de Ford zou kunnen aanhangen maar ik geraak er niet uit wat het best zou zijn.
Er bestaat een kit van deze wagen met een ex-Russisch 76,5mm kanon achter en er bestaat een kit met een flakvierling gemonteerd op de Maultier versie van deze truck.
Ik bezit 2 enkelloops flakkanonnen, vermoedelijk 2cm, en 2 vierloops kanonnen.
Verder heb ik vermoedelijk 2x 75mm PaK en ook nog 2 aanhangwagens voor munitie die mij eerlijk gezegd wat te klein lijken om achter deze truck te hangen.

attachment.jpg

Onnodig te vermelden dat bij een eventuele keuze deze grondig zullen opgekuist en herbouwd worden.
Heb voor enkele zelfs nog een PE setje liggen (Pak en 2cm FlaK).

De Ford zelf komt in dienst van de 4./Fallschirm-Panzer-Art.Rgt "Hermann Göring", Sicilië, Juni 1943.

Laat maar horen, ondertussen kijk ik nog eens verder of er niet nog ergens een stuk artilleriegeschut ligt.
 
Bijkomende vraag:

Weet iemand wat kanon dit is?

attachment.jpg

Het lijkt op een Russisch 76,2 mm maar vertoont toch redelijk wat verschillen met de MiniArt kit (schild, vering, tandkam voor het schild).
Zou het kunnen zijn dat dit een oude uitgave is van een Revell of Tamiya kitje? Ik meen mij zo iets te herinneren als een setje met een Russisch anti-tank kanon en enkele manschappen.
Alvast bedankt en laat maar horen.
 
dit lijkt me een ZIS-3 te zijn op het eerste zicht maar kan het zo niet 100% bevestigen op dit zicht.
 
Je hebt gelijk Erwin dat is het ook kijk hier maar.

En hier ook.

Nu ik dit zo allemaal zie denk ik er ook aan wellicht dergelijke modellen te gaan bouwen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Tim en Patje, een oude Italeri en dus een ZiS-3.
Naargelang de uitleg was dit kanon in gebruik naar het einde van WO2 en kan ik dit dus niet gebruiken achter de Ford in 1943.
Zal het misschien in litige houden om achter een Studebaker truck te hangen.

Het zal dus één van de FlaK kanonnen worden of de PaK 40 75mm.
Suggesties nog altijd welkom.
 
Bedankt voor je inbreng Steven.
Heb ondertussen gezien dat de PaK's beiden 75 mm zijn en de donkere is meer dan waarschijnlijk de Tamiya kit. De gele heb ik een vermoeden op de Dragon kit maar hij heeft open wielen en de Dragon kit heeft gesloten wielen, anders komt ie er wel met overeen.
Ik heb nog een PE setje liggen alsook een metalen loop voor een PaK 40 en zal dus trachten dat in de herbouw te gebruiken.
 
Hey,

Erwin, persoonlijk zou ik gaan voor een flak vierling, fallshirmjager, maar een munitie remorque maken om erachter te hangen.
Uiteraard met dat ander kanon komt dat ook goed, maar met de vierling zou je de laadbal goed kunnen vullen van de Ford. ;)
 
@ Swaken: we kunnen hem nog vullen met gerief voor de PaK ook hé.

Maar eerst de Ford klaarmaken voor het grote schilderwerk en dat kan niet zonder dat er nog een hele berg PE geplooid en verlijmd is.

attachment.jpg

Ondertussen aangebracht:
- 2 koplampen voorlopig nog zonder verduisteringskappen (4x kit)
- 1 Notek lamp op voet (2x PE + 2 kit)
- nieuwe schop want deze uit de kit was gebroken (2x PE + 1x scratch)
- houders voor de schop (7x PE)
- buitenscharnieren voor portier (2x2 PE + 2x 1 scratch) per portier
- richtingaanwijzers 3x PE + 1 scrach) per zijde

attachment.jpg

- jerrycan (3x kit)
- houder voor jerrycan (3x PE maar er moeten nog 2 PE delen bijkomen)
- deurklinken (2x kit)

attachment.jpg

In het motorcompartiment een verdeeldoos aangebracht + 2 elektrische kabels alsook een batterij (links achter) met enkele kabels.
Aan de bumper moet ook nog een PE nummerplaathouder aangebracht worden.
In de cabine werden ook reeds stuurkolom, stuur en versnellingspook aangebracht alvorens af te sluiten.

attachment.jpg

De driehoek ter aanduiding van het trekken van een aanhangwagen is ook reeds gebouwd (6x PE) maar nog niet geplaatst.
Het reservewiel ligt op zijn plaats.

attachment.jpg

Hier nog even met de laadbak in dryfit.
De rechter gereedschapsbak blijft dicht, de linkse zal open staan.

attachment.jpg

Jammer dat de kit geen scharniersysteem voorziet voor de motorkap.

Zou hem graag uiterlijk zaterdag spuiten want daarna is het Aalst carnaval gevolgd door krokusverlof en dan zit ik met een nest kleinkinderen op mijn dak. :ohmy: :@ :ohmy: :D
 
toch iets schoon he knap werk weeral hier
Marc
 
ik zal een ferm tandje moeten bijsteken want dit is toch weer knap werk Erwin grt.
 
Kon het niet laten, nog ééntje voor hij naar de spuiterij gaat:

attachment.jpg

nu met verduisterkappen op de koplampen, de driehoek op het dak en met achteruitkijkspiegel.
 
Knap model hoor, vol detail...

Kan het zijn dat er één van de koplampen schuiner staat dan de ander?
De lamp aan de kant zonder notek staat precies iets meer naar boven gericht (of lijkt het maar zo?)
 
kan weeral niet wachten op vervolg grt.
 
Erwin ik zie net hetzelfde als Beyond,het lijkt inderdaad zo dat de lamp zonder notek ietwat naar boven gericht staat ......
 
@ Beyond en Doomwad: jullie hebben gelijk, was mij niet opgevallen bij het nemen van de foto. Euvel werd ondertussen hersteld.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan