Hoofdsponsor

1/35 Duo-build Pascal & Erwin: Ford V3000S [wip]

Dat moet redelijk wat werk geweest zijn. Ik zou gaten gemaakt hebben en iets in de plaats van de lamellen gekleefd hebben maar jouw oplossing is wel naadlozer af te werken. Misschien kan je met een fijn schuurpapiertje er nog eens tussen gaan als ze niet te breekbaar zijn.
 
Wel een Ford truck is altijd wel iets waar ik me in kan vinden,en ik volg dus graag dit werkje...
 
Zeer fijn werk aan de grille.
Een meerwaarde voor het model ;)
 
Ondertussen ook begonnen om de laadbak wat aan te passen.
ICM brengt heel veel detail in de kit zelf en op sommige plaatsen is het zelfs niet nodig om bepaalde stukken te vervangen door PE om reden dat de PE geen dikte/diepte heeft. Dit is onder meer het geval aan de binnenzijde van de laadbak.
De buitenzijde daarentegen is zeker een meerwaarde, in het bijzonder op de hoeken en de sluitingen.

attachment.jpg

Boven het ICM stuk, onderaan de verbeterde versie.

attachment.jpg

Zeker de hendel en de hoek zelf zijn een verbetering.

We bouwen lustig verder ......
 
Knap wat men met P.E. toch allemaal kan he tof
Marc
 
Hey E,

Jawade, een kleine verandering, en meer dan goed ook he...:)
In bepaalde gevallen brengt PE indd een meerwaarde, maar soms vraag je je af waarom ze dat nu eigenlijk willen verwisselen door een plat stuk terwijl het meer 3D moet zijn.....rare jongens die PE-gasten....;) :)
 
Het ziet er inderdaad "fijner" van detail uit.
Mooie verbetering :)
 
Het werk aan de laadbak gaat gestaag verder.

Er werden ondertussen al 48 onderdelen PE en 15 stukjes scratch aangebracht

attachment.jpg

attachment.jpg

en we hebben nog minstens 36x PE voor de boeg alvorens dit onderdeel kan gespoten worden.

Maar het werk loont de moeite, het is echt een verbetering.
 
Mooi... klein maar fijn zoals ze zeggen... PE is inderdaad dubbel, altijd eens kijken of het effectief wel de moeite loont om te plaatsen
 
Effe de boel in dryfit bijeen gebracht vandaag:

attachment.jpg

attachment.jpg

De onderzijde van de cabine staat in primer, het interieur is gespoten in een lichtere kleur zand.
De decals voor de instrumenten van het dashboard vielen uiteen bij plaatsing, zij zijn dus van mindere kwaliteit en het zal opletten worden als de rest moet geplaatst worden. Best een laag vernis over leggen voor het zover is.

Ondertussen begonnen met het maken van twee opbergboxen in PE welke onder de laadvloer moeten gemonteerd worden. Zij kunnen derwijze geplooid worden dat de kleppen opengaan, iets wat de boxen in de kit zeker niet kunnen.
 
Erwin het PE werk aan een model heeft mij ondertussen overtuigt om verder ook militair te bouwen. Wat je hier laat zien vind ik buitengewoon machtig om zien.
 
Erwin het PE werk aan een model heeft mij ondertussen overtuigt om verder ook militair te bouwen. Wat je hier laat zien vind ik buitengewoon machtig om zien.

Bedankt Patje en dan zeggen dat er nog eens zo veel PE op moet.
 
hey Erwin gewoon zalig zeker om naar te kijken tof man
 
Erwin verwacht geen wonderen maar reken erop dat ik mijn uiterste best doe.
de assen van voor heb ik verstevigd zodat de wielen in verschillende richting kan draaien.
dit is wat ik er al van gemaakt .
Uw werk is voor van te snoepen maar verwacht dit nog niet van mij he want dan zal ik nog heel wat boke's moeten eten .

attachment.php


attachment.php
 
Wel Pascal je doet het goed man,leren verbeteren en je goed bezighouden met liefde voor wat je doet...das modelbouw.
 
Ik vind dat je toch goed bezig bent hoor Pascal.
Leuk item dat je de wielen wat kan doen draaien, ga dat ook toepassen.
 
We zijn ondertussen opnieuw meer dan 50 stukjes PE verder en de cargo body is nu klaar om naar de spuiterij te gaan.

attachment.jpg

Beetje wazige foto's maar woordje uitleg over wat er juist bijgekomen is:
- 16 lussen ter bevestiging van touwen,
- 2 opbergkisten elk bestaande uit 11 stukken,
- bord voor de nummerplaat met achterste Notek verlichting opgemaakt uit 7 stukken,
- achterlicht rechts eveneens 7 stukken
- spatborden met elk 8 onderdelen,
- 2 houders voor het buizenframe van de laadbak elk bestaande uit 2 stukken.

attachment.jpg

details genoeg, de opbergkisten zijn zelfs voorzien van een hangslotje.
Ik heb er één open gemaakt en één gesloten, waarschijnlijk leg ik nog een ketting of zo in deze open bak.

attachment.jpg

Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's.
 
Ziet er goed uit Erwin. Het doet me deugd dat je je momenteel bezig houdt met de wat onbekendere maar toch zeer belangrijke onderdelen van het armament en dat in een statige schaal.
 
Mooi en fijn werk. Komt deze in de camo van de doosh? Of een german grey jasje?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan