Hoofdsponsor

1/32 Opweg naar een meeting 1/32 [done]

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.868
Beste bouwers iets nieuws voor mij, namelijk ik ga me wagen aan een diotje of vignette maar ietsje meer dan de twee vorige
Hoe is het zover gekomen ? Wel heel simpel Walesha bood me een pakketje aan dat ik niet kon weigeren twee kevertjes schaal 1/32 en eentje ervan was zogezegd van de Antwerpse politie , ikke dolblij pakketje aangekomen alles mooi in nieuwe staat mooi verpakt met inderdaad de decals van de " aantwaarpse polies " na heel wat navraag en raad van jullie ben ik erachter gekomen dat het hele opzet niet klopte met de werkelijkheid daarom ben ik iets anders begonnen
daarom ben ik nu een topic gestart bij de afdeling diorama's
Ik ga nu het vervolg maken met de nodige beelden erbij , even ter verduidelijking , het was mijn bedoeling niet dit zo te maken eerder was ik er aan begonnen als bij wijze van proef om eens te kijken wat het zou worden maar van het een kwam het ander en het vorderde snel naar iets beter tot mijn verwondering , daarom heb ik nu niet veel foto's van het geheel , maar nu zal ik het helemaal terug opvolgen met de nodige beelden
Nu eerst het begin
Tot straks
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier gaan we nu definitief van start
ik begin met het kevertje
De box-art laat wel de verbeelding spreken is leuk maar strookt niks met de werkelijkheid , maar we zijn niet kieskeurig en tenslotte is het modelbouw en mag het wel he

attachment.jpg

de inhoud zegt ook al niet veel maar wel een prettig kitje

attachment.jpg

de eerste primerlaag in witte primer uit een spuitbus die ik nog had staan

attachment.jpg

na controle bleken de decals voor geen meter te passen zeker de achterzijde klopte niet , maar ok dat was makkelijk aan te passen , ik heb ze gewoon gespoten , de kleur ? daar heeft mijn vrouwke voor geholpen anders had het er helemaal anders uitgezien

attachment.jpg

Voila de toon was gezet , het liep goed en alles bleek goed te kloppen

attachment.jpg

zelfs de wielen kregen hun eerste laag tot .................ik langs alle kanten reacties kreeg dat het niet klopte en inderdaad ik ben tot bij het museum geraakt van de politie en daar foto's gekregen over hun voertuigen van in die tijd en wat bleek , Ze waren zwart met 1 zwaailicht in het midden van het dak . Oei dat was balen dacht ik tot in die periode contact kreeg met ene Bob van BBT 1 van de grootste verdeler van VW kever onderdelen van Europa , en ik mag volgend jaar in Juni mijn VW collectie daar tonen tijdens een treffen en wat voor lieden komen daar ? Wel alle eigenaren van luchtgekoelde VW tjes alles van Bus tot kubel tot buggy komt daar tezamen om de dag erna naar Duitsland te vertrekken , daarom dacht ik " maak van uw kever een ratlook " en daarom ben ik met dat idee verder gegaan



attachment.jpg

daarom witte flanken op de banden



attachment.jpg


mijn eerste dryfit met de wieltjes eronder heb hem dan ook verlaagd , hoe ? Heel simpel achteraan zit een gewoon ijzeren asje waar de wieltjes op komen , ik heb die doorgeknipt zodanig dat ik twee korte stukjes as had deze heb ik dan geplooid onder een bepaalde hoek zo dat de wielen schuin komen te staan en ook de gaatjes waar de asjes doorkwamen zo geboord dat de carrosserie een pak lager kwam te liggen vooraan moest ik de wielbassis ook in korten omdat het in het echt ook zo gaat omdat een verlaagde kever anders niet kan draaien de wielen raken binnenin tegen de spatborden , even uitweiden BBT is zo een firma die zulke zaken verkoopt zoals verlagingssets ingekorte voorassen tuning onderdelen voor de motoren werkelijk alles op gebied van " air cooled "
En zo kwam mijn kevertje tot wat het nu is en niet tot een echte politiekever zoals ik het wilde maar eerlijk ben even tevreden zreker geen slechte koop gedaan

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En ?????????
 
Mooi gedaan. Persoonlijk had ik de blauwe zwaailampen er niet opgezet :) Aangezien het een afgedankt (of nagemaakt) politievoertuig. Als burger mag je niet rondrijden met blauwe zwaailichten ;)
 
Daar heb je een punt , ik had er niet bij stilgestaan maar aan de andere kant op meetings worden die er wel opgezet om binnen het domein rond te crossen zoals in de schorre , daar reed altijd een audi 80 rond van de polizei met lichten erop
 
das waar ja. Op gesloten terrein wordt het soms wel gedaan, heb het ook al gezien.
 
Och Jordi er zal wel niemand over vallen zeker het is maar een schaalmodel he
Ik ga nu verder met het dio anders word mijn verslag te groot
 
Ok dit is voorlopig klaar maar het behoort tot mijn diorama of vignette waar ik nu tekst en uitleg bij ga geven
Het begon een paar weken geleden ook weer met de gedachte van mijn contact met Bob van BBT en daar kreeg iedereen verleden jaar friet gratis en drank ook en die gedachte liet mij niet los en plots kwam het in mij naar boven zo van " maak er een frituur bij " dan heb je een reden om een vignette te bouwen ok zo gezegd zo gedaan
Verleden week maandag begonnen met meten en opzoeken en uitrekenen en zoals jullie weten heb ik toch hopen van die roerstokjes voor de koffie
Nu de maat kwam overeen met hetgeen ik nodig had , zodus begon ik met mijn eerste bouwsel en het kwam redelijk goed tot ik er een figurine naast plaatste die ik in Putte had gekocht en alles klopte voor geen centimeter veel te groot oei da was een probleem ik had het zelfs al in het wit geschilderde en met een grof schuurpapier bewerkt wel zag het er goed uit maar kon het niet gebruiken
Hoe dat kwam is redelijk te verklaren maar niet goed te praten ik wilde met deze dagen mijn vrouwke wat gezelschap houden dus dat zaag en knipwerk in de living gedaan om wat gezelligheid te hebben en dan kwam de waarheid aan het licht als ik terug op mijn modelbouw basis kwam , maar niet getreurd en ben opnieuw begonnen .
alles terug uitgetekend maar ditmaal ging ik voor plasticard ik had er een paar platen van gekocht op mijn eerste leden dag in Ekeren die kwamen nu goed van pas
Als voorbeeld heb ik 1 oud vervallen frituur gevonden die ik als voorbeeld gebruikte tot mijn spijt heb ik niet echt veel beelden van het begin en dit zijn de foto's die ik wel heb

attachment.jpg

vermits het om een oude container van 1 of andere firma gaat moesten er toch wielen onder , maar aangezien ik niks van wielen op schaal had heb ik geïmproviseerd met een velgje 1/24 en daar isolatie rond gekleefd van de draad van een oortje

attachment.jpg


en zo kwam het ene van het andere want een frituur dat betekende een kachelbuis en een gasfles om frieten te kunnen bakken he
een rietje van frisdrank kwam als eerste in mijn gedachte op snel een gat gemaakt in de zijkant van het kot het rietje in aluminium kleur gezet
maar een beugel hoe moest ik daaraan geraken ? Nu moeten jullie weten dat Liliane verknocht is aan kaarsen en theelichtjes in alle kleuren en geuren en die potjes ervan zijn best bruikbaar voor van alles en nog wat nu heeft zo een potje een soort molure onderaan voor de stevigheid juist de goede maat voor een beugeltje te maken kijk zelf maar

attachment.jpg


attachment.jpg

daarna kwam het idee van de gasfles wel een oude balpoint of stylo in het Vlaams kwam als oplossing ik had de maat opgezocht en kwam op de juiste maat uit van de stylo de hoogte ook even uitgerekend op maat gezaagd en daarna kwam in mijn gedachte van Steven hoe hij zijn luchtketels maakte en op die basis ben ik ook dan verder gegaan

attachment.jpg


en zo groeide het frituurke tot iets wat ik niet verwachte nog wat reclame en iemand in het frituur


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

verder zal ik nu met foto's voorzien als jullie reactie ok is dan ga ik ermee verder
grt
Marc
 
je moet niet verder gaan als de reactie van de anderen ok is, je moet verder gaan voor jezelf. Bouw eens wat meer voor jezelf ipv voor anderen ;)
Als de reacties negatief zouden zijn, kan je ervan leren en verbeteren ;)
 
Ok Jordi maar dan weet ik dat ik goed op weg ben versta je
 
marc je bent goed bezig dus ,gewoon je ding ervan maken ik vindt het al weer heel knap uitgevonden..
 
Dat frietkot moet je als resinkit uitbrengen, Marc. Het ziet er zeer realistisch uit met die roestaflopers en die vettige vuilbak ernaast! Ik weet ook wel een horecabedrijfje waar ze een frituur in een volkswagenbus verhuren, ik dacht eerst dat je dat ging maken.
 
Dank u mannen eerlijk? dit had ik niet verwacht hoor
 
Dat word een heel leuk diorama.Je moet er maar opkomen.Ik vind het heel mooi gedaan,evengoed het frituur als de kever.Nu nog een kasseiweg dat zou zeker niet misstaan.
Marc S
 
Wat de auto betreft, voor een rat is hij wel nog niet genoeg getuned, het lijkt nu of hij echt zo geroest is. Als je nu eens de zijruiten vervangt door tralies, of de wagen bekleedt met een paar handvuurwapens zoals die limousine van Bobbejaan Schoepen?
 
misschien komt er nog een tweede op het toneel ik heb nog zo eentje
 
Mooie bouw tot nu toe.
Ik zie echter dat je rechts van je frietkot redelijk veel plaats hebt terwijl je VW uiterst links staat. Op die manier ontneem je een beetje het zicht op de friet etende agent en op het reclamepaneel.
Ik zou je dus aanraden de VW wat meer naar achteren te plaatsen en wat schuin met zijn kont in de opening, niet te ver, juist genoeg om het oog ook naar de frituur te trekken. Je kan dan je reclamepaneel ook iets meer naar voor zetten, misschien een centimeter of zo, je moet het maar eens uitproberen.

Nu heb je enkel de lengterichting in je dio maar als je de VW verplaatst heb je ook een schuine lijn. Als je de frituur zou kunnen voorzien van een reclame of een antenne of iets dergelijks dan krijg je ook nog eens het hoogte effect erbij wat opnieuw een aanvulling is.

Heb er niet echt op gelet maar misschien kan je ook zo een oud aluminium zoutvat op de toog zetten. In die tijd mochten we nog zout eten op onze frieten hé.
 
Och Erwin er is nog zoveel te doen dat had ik nooit gedacht hoor het komt op een groter plateau te staan met nog zo een kever van achter komt een schutting , reclame ben ik volop mee bezig ben nu aan het praktiseren hoe de ondergrond moet zijn op het dak komt nog een bord met frituur containerke er is nog zoveel te doen iedere keer ik denk nu ben ik er komt er plots weer iets in mijn gedachte en zo blijft het maar verder gaan maar vanaf nu terug foto's en tekst erbij
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan