Hoofdsponsor

1/6 Een paar nieuwe bustes in de maak

Jiver

Sponsor
Registered
Lid geworden
2 dec 2009
Berichten
527
Locatie
Herenthout
Dag allemaal,

Er zit een rode draad in de serie bustes van het laatste jaar. Het zijn nieuwe uitvoeringen van mijn allereerste bustes/figuren en dat gaat bijna 20 jaar geleden zijn.
Zo ook deze vampier-uitvoering, die ik destijds ook die simpele benaming meegaf, maar nu met de meer passende titel 'Sunlight'. Nu, de werkelijke intentie gaat er pas uitkomen met het schilderen. Dat zit in mijn hoofd, maar nu moet ik dat nog kunnen omzetten.
In ieder geval, zoals bij Ramses en Howlinger, heb ik ook bij dit werk, en het volgende, Aves epoxy gebruikt. Inderdaad, deze twee zijn ook weer tijdens een oefening ontstaan, 3 weken in Duitsland deze keer. Ik kan tijdens de minder drukke momenten ook niet stilzitten, dus werk ik liever aan wat nieuws. Daar zijn die epoxies perfect geschikt voor. Aves kan je in verschillende kleuren verkrijgen, zoals te zien op de foto's.


[FONT=Helvetica Neue, Helvetica, Helvetica, Arial, sans-serif]Sunlight1.gif[/FONT]
[FONT=Helvetica Neue, Helvetica, Helvetica, Arial, sans-serif]Sunlight2.gif[/FONT]
[FONT=Helvetica Neue, Helvetica, Helvetica, Arial, sans-serif]Sunlight3.gif[/FONT]
[FONT=Helvetica Neue, Helvetica, Helvetica, Arial, sans-serif]Sunlight4.gif[/FONT]
[FONT=Helvetica Neue, Helvetica, Helvetica, Arial, sans-serif]Sunlight5.gif[/FONT]
[FONT=Helvetica Neue, Helvetica, Helvetica, Arial, sans-serif]Sunlight6.gif[/FONT]
[FONT=Helvetica Neue, Helvetica, Helvetica, Arial, sans-serif]Sunlight7.gif[/FONT]
[FONT=Helvetica Neue, Helvetica, Helvetica, Arial, sans-serif]Sunlight8.gif[/FONT]
[FONT=Helvetica Neue, Helvetica, Helvetica, Arial, sans-serif]
[/FONT]

[FONT=Helvetica Neue, Helvetica, Helvetica, Arial, sans-serif]Deze was al af, dus heb ik er een mal van gemaakt. Dit is de resin versie, klaar om te schilderen.[/FONT]
[FONT=Helvetica Neue, Helvetica, Helvetica, Arial, sans-serif]
[/FONT]

[FONT=Helvetica Neue, Helvetica, Helvetica, Arial, sans-serif]Sunlight9.gif[/FONT]
[FONT=Helvetica Neue, Helvetica, Helvetica, Arial, sans-serif]Sunlight10.gif[/FONT]
[FONT=Helvetica Neue, Helvetica, Helvetica, Arial, sans-serif]Sunlight11.gif[/FONT]
[FONT=Helvetica Neue, Helvetica, Helvetica, Arial, sans-serif]Sunlight12.gif[/FONT]
[FONT=Helvetica Neue, Helvetica, Helvetica, Arial, sans-serif]
[/FONT]

Als 2de project ben ik begonnen aan een nieuwe Zenomorf. De 1/3 versie, te zien op de hoofdpagina van mijn website, werd helaas nooit in produktie genomen wegens te gecompliceerd. De 1/6 gaat die leemte opvullen.
Hier wil ik nog meegeven, hoe mooi glad en strak deze epoxy af te werken is. Ideaal voor alien domes:)


[FONT=&quot]Alien.gif[/FONT]
[FONT=Helvetica Neue, Helvetica, Helvetica, Arial, sans-serif]Alien2.gif[/FONT]
[FONT=Helvetica Neue, Helvetica, Helvetica, Arial, sans-serif]Alien3.gif[/FONT]
[FONT=Helvetica Neue, Helvetica, Helvetica, Arial, sans-serif]Alien4.gif[/FONT]
[FONT=Helvetica Neue, Helvetica, Helvetica, Arial, sans-serif]Alien5.gif[/FONT]


[FONT=Helvetica Neue, Helvetica, Helvetica, Arial, sans-serif]Prettige feestdagen allemaal![/FONT]
[FONT=Helvetica Neue, Helvetica, Helvetica, Arial, sans-serif]
[/FONT]
 
Weer knappe werken van je hand ;)
 
Jimmy eens een kunstenaar ...altijd een kunstenaar ..gewoon subliem als ze in produktie laat een seintje he:D:D...en wanneer komt Yoda aan de beurt :P:P:P
 
Weet niet hoe je het doet maar gewoon prachtig uitgevoerd.
 
Merci gasten:)

Ben begonnen met het schilderwerk.

Basiskleur
Sunlight13.gif

Pastel aagebracht, daarna opnieuw geairbrushed met de basiskleur
Sunlight14.gif
Sunlight15.gif

Gele onderlaag voor het verbrandingseffect
Sunlight16.gif
Sunlight17.gif

Na het geel ook wat oranje en daarna met zwart erover
Sunlight18.gif

Haar geschilderd en binnenkant mond. Het rechteroog en het gebit verfvrij gemaakt met aceton.Het linkeroog zwart met witte pupil
Sunlight19.gif
Sunlight20.gif
Sunlight21.gif

Oog afgewerkt met rood, bloed aan de mond
Sunlight22.gif
Sunlight23.gif

Wordt vervolgd
 
Wow da is hier weer om van te smullen zoals Swa het al het schreef een kunstenaar in hart en nieren
Marc
 
Prachtig en leuk om de ontwerper van Galaxa aan het werk te zien :))
Kleurtjes zien er al goed uit...
 
Ge blijft me verbazen kerel Hoe jij kan toveren met dit soort materiaal .
 
subliem, iets anders kan ik niet verzinnen.
vgr Marc
 
Weer een paar prachtige bustes.
 
Wow ik hoop 1 ding dat die gast nooit of te nimmer mag ontwaken , van 1 ding heb ik voor mij spijt dat ik niet echt kan meegenieten in verband met de kleuren , ik zie ze wel een deel en geniet op mijn manier , maar om die reden zal ik zoiets nooit kunnen doen
Maar wel genieten ik heb u al een paar x gezien op beurzen en het trekt wel veel volk het is heerlijk om naar te kijken
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan